שטח 4X4 > כתבות > חדשות

פולקסוואגן מתכננת: רכב שטח חדש עם שבעה מקומות

כדי להתמודד טוב יותר בשוק האמריקאי, החברה מרחיבה את היצע דגמי השטח שלה

בתחילת השנה, הציגה פולקסוואגן בתערוכת הרכב בדטרויט דגם קונספט של רכב שטח עם שלוש שורות של מושבים, תחת השם CrossBlue. באופן יוצא דופן בדגמי קונספט, הדגם שהוצג נראה ממש מוכן לייצור, ללא סממנים עיצוביים מופרכים או טכנולוגיות לא בשלות. ואכן, על פי פרסום באתר Autonews, פולקסוואגן עומדת להתחיל בייצור סדרתי של הדגם, כשהשאלה היחידה שנותרה פתוחה היא היכן הוא יתבצע: בארה''ב או במקסיקו (פולקסוואגן בשוק האמריקאי).
הדגם החדש ייבנה על פלטפורמת ה-MQBשל החברה, שמשמשת כרגע לייצור הגולף, הפאסאט, האודי A3, הסיאט לאון ועוד דגמים אחרים של הקונצרן. דגם שבעת המושבים ארוך יותר מהטוארג (למבחן דרכים לטוארג), עם אורך כולל של קרוב לחמישה מטר. בדגם הקונספט היו רק שישה מושבים, שניים בכל שורה, אך בדגם הייצור השורה אמצעית תכלול שלושה מושבים ובסך הכל כאמור שבעה, שהשניים האחוריים מיועדים בעיקר לילדים.

דגם הקונספט הונע באמצעות מערכת היברידית, המצוידת במנוע טורבו-דיזל בנפח שני ליטר המספק 190 כ''ס ועוד שני מנועים חשמליים, אחד על כל סרן, הקדמי מספק 54 כ''ס והאחורי 114 כ''ס. מנוע הדיזל מניע רק את הסרן הקדמי וטוען את המצברים, בעוד הסרן האחורי מונע באמצעות המנוע החשמלי בלבד. בדגם הייצור יהיה בהכרח היצע מנועים רחב יותר, ולא ברור עדיין אם תישמר צורת ההינע או שהרכב יקבל מערכת הנעה קונבנציונלית יותר.
למרות שלוש שורות המושבים, תא המטען סביר בגודלו עם נפח של 335 ליטר. קיפול השורה האחורית של המושבים מגדילה את הנפח ל-812 ליטר, ועם קיפול השורה האמצעית מקבלים נפח עצום של 2000 ליטר.  ניתן גם לקפל את כסא הנוסע, כדי להכניס עצמים שאורכם הכולל 3.1 מטר.
כרגע נותר רק להמתין להודעה מתי יתחיל הייצור והאם יש איזו כוונה להביא את הדגם הזה לארץ.

תגובות

0 תגובות