שטח 4X4 > כתבות > חדשות

דקאר 2008: המרוץ שלא רץ

יום לפני הזינוק מבטלים מארגני הדקאר את המרוץ עקב איומי טרור. תדהמה וזעם בשורות המתחרים ואצל חובבי הספורט המוטורי בכל העולם. האם צריך היה לעצור את ההצגה?

מסתבר שהדקאר יכול להניב חידושים גם אחרי כל כך הרבה שנים של קרקס מוטורי משומן היטב. יום לפני הזינוק מליסבון, הודיעו היום בצהרים מארגני הדקאר כי הם מבטלים את מהדורת 2008 של המרוץ! לטענת המארגנים הופעל עליהם לחץ מצד הממשל הצרפתי, לאחר הפיגוע במאוריטניה בו נרצחו תיירים צרפתיים לפני כשבוע. ברור כי גם לסיפור הזה השתרבב השם הכי מאיים בעולם – אל קאעידה. יש לציין כי ביטול המרוץ – אופרציה בינלאומית בהיקף של מיליארדי דולרים - הוא צעד ללא תקדים בהיסטוריה של הדקאר ובהיסטוריה של ספורט מוטורי, או ספורט בכלל.

בהיסטוריה של הדקאר שזור מוות. לאורך שנותיו נהרגו משתתפים, אנשי סיוע ועיתונאים. מקרי המוות ארעו במהלך קטעים תחרותיים, בתאונות דרכים ואף בהיתקלויות עם חיילים או טרוריסטים עוינים. קרה בעבר כי קטעי מרוץ בוטלו, ימים שלמים בוטלו עקב איומי טרור, מדינות – מאלי, למשל – הוצאו מהמסלול עקב בעיות ביטחון. מה לעשות, כך זה כאשר מעבירים אלפי אירופים עשירים דרך אפריקה העניה והעוינת. אבל ביטול מעולם לא היה אופציה שכלל נהגתה.

עד כה פורסמו רק העובדות היבשות וכמעט רק דברי המארגנים. זעם המתחרים והקבוצות הגדולות טרם יצא החוצה. מעניין כיצד רואה את הדברים חברת פולקסווגן שניסתה בכל כוחה גם השנה להציג יריבות ראויה למיצובישי והשקיעה בתהליך מאות מיליונים של אירו. מהעבר השני נמצאים המתחרים הפרטיים, אשר רוקנו מכיסיהם המדולדלים ממון יקר בדרך להגשמת החלום. אנו מכירים אחד מהם, דרור כהן, אשר השקיע שנה שלמה וסכום דמיוני של חצי מיליון דולר – סכום שאף בית דין (בוודאי צרפתי) לא יוכל להשיב לו, גם אם ממש יתעקש לתבוע זאת מהמארגנים.

ובנושא הפרשנות, חובה עלינו להתייחס לעובדה שאחד מארועי הספורט המוטורי הגדולים בעולם בוטל עקב איומי טרור. כמדינה החיה בצל איום תמידי, קל לנו להבין את השיקולים, אך קשה להבין את ההחלטה אליה הגיעו הצרפתים. האם המארגנים של אולימפיאדת בייג'ין גם הם ישקלו לבטל כאשר בואו יבואו איומי אל קאעידה על ההצגה שלהם? אתם מוזמנים להביע את דעתכם בנושא ולהתנחם בינתיים בתמונות ארכיון שהעביר לנו חזי עלון, אשר התחרה בעבר בדקאר.

תגובות

9 תגובות

1

Ogash Ofer

05 בינואר 2008 ב 07:16

ההשפעה הרעה של הטרור

זו דוגמא נהדרת לאיך משפיע עלינו הטרור.
אזרח צרפתי אחד נרצח בפיגוע טרור במאוריטניה וקצת איומים מאלקיידה והמירוץ בוטל!
וזו הצלחתו של הטרור - מעט מעשים, מעט תוצאות אבל השפעה רחבה על דעת הקהל.
הרי המארגנים מעולם לא שקלו לבטל את המירוץ בגלל הסכנה האמיתית שבו (תאונות הדרכים) אבל בגלל איום של טרור הם מבטלים.
חבל שאנשים מושפעים, באופן שהוא לא רציונאלי, מהטרור.
במקרה של הדקאר אנו יכולים לכתוב, מבלי שלנו בישראל יש אינטרנס בעניין (למעט דרור כמובן), שהטרור ניצח! ושהמארגנים נכנעו לטרור ללא ששקלו את העניין באופן רציונאלי!

2

גלעד4X4

05 בינואר 2008 ב 10:41

הטרור ניצח

כפי שכבר כתבתי בפורום שטח ובוואלה שטח אין ספק שהטרור ניצח את העולם.
אם מבטלים ארועים בין לאומיים כול כך חשובים מחשש לפיגועים אז קיצוני האיסלם אכן ניצחו וזה מצער מאוד.
למרות שיש פיתרונות .
חבל ממש חבל, עצוב לי מאוד !!!

3

אהרון ט.

05 בינואר 2008 ב 12:49

להעביר את הדקר!!!

בתגובה לטרור, הייתי מעביר את הדקר המביא עימו תיירות והכנסות אדירות למדינות בהן ניתן להבטיח ביטחון, זה אולי ילמד את מאוריטניה וחבר המדינות בהן שולט שלטון הטרור כי רק הן יפסידו - אנו - העולם הנאור פשוט לא נגיע לשם וזהו!

4

אורח/ת

05 בינואר 2008 ב 13:50

חבל שהמירוץ בוטל

דווקא חיכיתי לראות את האטרף

5

amirs242

05 בינואר 2008 ב 14:30

לא מסכים

פשוט יוסיפו נווט שלישי (בעצם תותחן, אבל זה לא ישמע טוב). הוספתי תמונות של הרכבים אחרי התאמה לחוקים החדשים, נראה שלנד רובר הולכים לנצח, קלינדשמידט חוזרת לאופנועים ואה, כן אצל פטרהנסל שום דבר לא השתנה...

6

אורח/ת

05 בינואר 2008 ב 15:51

ביזיון

הארופאים נותנים פרס לטרור.
כך לא מונעים טרור אלא מעודדים אותו.

7

אורח/ת

13 בינואר 2008 ב 09:14

האיסלם הקיצוני חוגג!

שוב ניצחון לא מוצדק של בני חושך על בני אור!
הצרפתים אינם מבינים שכך הם מחזקים את כוחה של חבית חומר הנפץ שעליה הם יושבים קריא: האיסלם הקיצוני הנמצא אצלהם בבית!!!
אינכם יכולים לתאר את גודל ההשקעה לא רק הכספית אלא גם הפיזית שהושקעה בהכנת הרכב למרוץ!! אני בטוח שדרור והצוות הנפלא שלו היו יוצאים למרוץ למרות האיומים לו אק מארגני המרוץ לא היו משתפנים בשנייה האחרונה!
דורון.

8

די

14 בינואר 2008 ב 07:48

לא מאמין שעשו לי את זה...

כבר חודשים אני מכין את אשתי שבעלה שונא הטלויזיה הולך להשתלט לה על המסך מדי ערב, ושלא יהיו ויכוחים, ובלי בושה גנבו לי את ההצגה הטובה והיחידה שיש לנו חולי המרוצים מדי שנה.
ובנימה רצינית קצת יותר, מה יהיה הלאה ? לא עוד פריז דקאר ? איומים תמיד יהיו !
אולי נזמין את המארגנים הצרפתים לסדנת התמודדות עם טרור בישראל ?

אודי המאוכזב

9

אורח/ת

14 בינואר 2008 ב 20:31

פחדן ולא מעז

פריז דקר תמיד הווה דוגמה לתעוזה, אומץ לב, נחישות ודבקות במטרה גם במחיר של הקרבה עצמית, מעוז האחרון שך רומנטיקת האמיצים מת. העקרונות האלו נשכחו וניזרקו לפח במחי יד. הם שכחו כי המעז מנצח והפחדן מת אין ספור פעמים.
חנן גולד