שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

הונדה CR-V מחוזק 2.4 ליטר Honda

האם תוספת של מנוע מחוזק תוסיף לכוח המשיכה של רכב הפנאי מהונדה?

ל-CR-V של הונדה שמור מקום של כבוד כחבר בכיר בסגמנט רכבי הפנאי

עד הגעתם של מתחרים חדשים מוולוו, אודי ופולקסווגן ניצב ההונדה המעוצב בראש פירמידת המחיר של הסגמנט נהנה מהמיצוב הגבוה של המותג אצלנו ובהתאם מצויד גם בתג מחיר ''יוקרתי'' שלא לומר יקר.

בעבר, באותן שנים שפלח השוק כולו כלל כמה מאות מכוניות ספורות בשנה, היה ה-CR-V מלך הקטגוריה כשמחצית מהמכירות הלכו לאולמות הונדה.

מאז חלף כמעט עשור, הרבה מים זרמו בירקון, והקטגוריה השתנתה ללא הכר – עם שפע מתחרים חדשים, עושר דגמים וגרסאות ובעיקר צניחה משמעותית של המחירים ועליה משמעותית של המכירות.

כדי שתקבלו קצת פרופורציה – לפני עשר שנים היה גודל פלח השוק הזה בן כ-500 יחידות מול זה – רק היונדאי טוסון מכר בשנתו הראשונה כמעט 1,800 יחידות!

קישורים:

מבחן דרכים: הונדה CR-V במבחן דרכים   - קישור

מבחן השוואתי: פאנדוש''ים - הונדה CR-V מול מיצובישי אאוטלנדר וסובארו פורסטר טורבו  - קישור

האח הקטן: הונדה HR-V - הכי רחוק מג'יפ   - קישור

ל-CR-V של הונדה שמור מקום של כבוד כחבר בכיר בסגמנט רכבי הפנאי

בהונדה לא התרגשו והשאירו את המחיר של ה-CR-V סמוך לתקרה הגבוהה של הסגמנט – כמעט 280,000 שקלים – לגרסת 2.0 ליטר המאובזרת ביותר – כאשר נפח המכירות מעולם לא תוכנן להיות ממש גדול.

מותר לציין שלא אחת התקיימו מבצעי מכירות שבהן נמכר ה-CR-V במחירים נמוכים יותר – אבל זה טיבם של מבצעים.

עורו של הדג

עכשיו מגיעה הגרסה האירופאית של ה-CRV  בנפח 2.4 ליטר,  שנתיים אחרי שכבר משווקת גרסה כזו בארה''ב.

כשבחרטומו 166 כ''ס ו-24 קג''מ וזה למעשה השינוי העיקרי אם לא היחידי שבעטיו מקבל ה-CR-V את עמודי הכרומו הללו.

אך לפני כן צריך לציין שכניסתה של גרסת 2.4 ליטר מאובזרת עד לתנוכי האוזניים מאפשרת הוזלה משמעותית של הגרסאות המצוידות במנוע 2.0 ליטר שירדו (יחסית) למפלס המחיר של מובילי הסגמנט.

עורו של הדג

רכב המבחן

רכב המבחן הדנדש הגיע מצויד בפנסי קסנון, ריפודי עור רכים, מערכת שמע מקורית ובקרים על גלגל ההגה, חלונות כהים וחישוקי סגסוגת מבהיקים כמו גם גוון צבע חדש ונאה ביותר. בקיצור חבילת אבזור מלאה שלא תבייש מכונית סלון מכובדה.

 

מערכת ההנעה נותרה ללא שינוי עם תיבת הילוכים אוטומטית בת חמישה הילוכים (אך יחסי העברה שונים משל גרסת ה-2.0 ליטר – מעט ארוכים יותר), ההנעה היא לגלגלים הקדמיים כאשר האחוריים מצטרפים למאמץ בהתאם לצורך לפי מידת ההחלקה של אלו הקדמיים.

עוד מסייעת להורדת הכוח לכביש או לשביל מערכת בקרת משיכה (TC) הנסמכת על הבלמים ומסוגלת להתגבר על הנפת גלגל באוויר ובמילים אחרות על אבדן אחיזה מוחלט.

בקרת המשיכה (TC) אינה מושפעת מביטול בקרת היציבות (ESP) – מה גם שביטול כזה אינו מוחלט ויתערב גם כשהחיווי מורה על ניתוקו.

רכב המבחן

תא הנוסעים נותר ללא שינוי ועדיין נראה טוב ועשוי מצוין. מול הנהג נח לוח מחוונים עשיר ונהיר אשר בלילה מואר בתאורה מקסימה. הקונסולה המרכזית נעדרת צג LCD של מערכת המולטימדיה הרווחת בחו''ל – במקום זאת תקבלו מערכת שמע מקורית עם פקדים מגלגל ההגה (ויש שם גם בקרת שיוט). שפע תאי האחסון מתחיל בתא כפפות ענקי ושלל פינות ומגירות המפוזרות במקומות רבים בחלל הרכב.

 

תא המטען ענקי ודו מפלסי ויבלע בקלות תכולה של סופ''ש משפחתי עם כל המטלטלין הצצה לדף הנתונים מגלה נפח של כמעט 1000 ליטרים לפני קיפול המושב האחורי. אם תהיתם בנקודה הזו – אין ל-CRV שבעה מושבים וגם לא אופציה כזו – למרות מידותיו הנדיבות.

נגד הזרם

זה תמיד נחמד לצאת מגוש דן מוקדם בבוקר כשטורי המכוניות המשתרכות בפקק ארוך להדהים שמתחיל ממבואות הרצליה ועד למכמורת ולפעמים אפילו צפונה מכך. ה-CRV שט במהירות כשהחרטום מופנה צפונה – מנצנץ בפנסי הקסנון שלו באור בוקר מוקדם מושך מבטים מנומנמים ומתוסכלים מהמון אנשים שתקועים בפקק דרומה.

מושב ''קפטן'' מסדר לך תנוחת נהיגה שלטת ונעימה מאוד והראות החוצה מצוינת. גם הנוסע שלצד הנהג נהנה ממושב זהה – אך נטול חשמולים – ומהנוף המתחלף.

זמינות הכוח של המנוע החזק מורגשת מייד ובמקומות בהן מנוע ה-2.0 ליטר חדש ''חלול'' והתקשה לעשות דבר זולת רעש, מרגיל ה-2.4 ליטר בשרני הרבה יותר ודוחף את ה-CR-V לפנים עוד לפני שיורד הילוך בתיבת ההילוכים האקטיבית למדי.

איכות הנסיעה – רייד – מוצקה ומהודקת להפליא

אני מאוד אוהב את כיול המתלים הזה אשר לטעמי מוריד רגל מוצקה לכביש. אחרים הלינו שהרייד נוקשה מדי.

כך היה ה-CR-V נוח ונעים במהירות גבוהה והצליח להתמודד טוב יותר עם שיבושים וגבנונים ב-80 קמ''ש מאשר ב-30 קמ''ש. פועל יוצא של זה הוא קופצנות מה בדרכים ומהירויות עירוניות לצד שיוט נעים במהירות גבוהה.

 

שם בכביש הפתוח תשמעו רעשי כביש המשנים תדר עם שינוי פני האספלט ורעשי רוח מקורה A המושפעים מרוחות צד. מערכת ההנעה חרישית לגמרי כך גם פנים הרכב שאינו מקרקש כלל – עדות לאיכות המצוינת של המוצר.

כביש מתפתל יחשוף פן לא צפוי – התנהגות כביש מרנינה – לרכב עם דגש כה משפחתי. להגה משקל רב, מוגזם לטעמי, אך תקשורת ודיוק נדירים בסגמנט, כיול המתלים המהודק ושלדה עם מאפייני ניהוג ניטראליים מאפשרים לשמור על קצב מעורר בכביש מפותל. וזה בדיוק הזמן להשאיר את האישה והילדים לצד המעיין ולטפס בכביש הפתלתול לגולן.

 

במעלה הכביש מגונן למרום גולן ה-CRV מותח רגליים ומאוורר שסתומים נהנה מניהוג קל במפתיע ומהכוח הנדיב של המנוע. באותו הכביש ממש התגלה ''בור'' ביחסי ההעברה בין הילוך שני לשלישי ונדרשת רגל אמיצה על הדוושה כדי שלא לאבד יותר מדי קיטור ביציאה מהפניות המהודקות.

 

ולמרות זאת, התנהגות הכביש היא הרבה מעל למקובל בסגמנט וגם אם לא תנצלו אותה לעולם לנהיגה ברוח כזו – טוב לדעת שיש למכונית את היכולת לשלוף אתכם מצרות במידה ואלו יגיעו בצרורות.

קשקשים

נסיעת השטח דימתה אירוע פיקניק משפחתי בסופ''ש והתקיימה על השבילים הנפלאים של יער ביריה. בנוסף לאותם שבילי קק''ל כבושים (ומטופחים אני חייב לציין) של ביריה, הוספנו לסימולציה מכשול מפתיע בו עשויה המשפחה להיתקל בדמות סלע שזרם המים חשף על השביל וכמובן מכשול ההצלבה המסורתי.

 

אותה נוקשות של נסיעה עירונית מופיע גם בגלישת שבילים איטית. אבנים שתולות קטנות וחריצונים יעברו בשיגור ישיר לתא. תעלו את הקצב ואז הנוחות תשתפר פלאים לפחות עד שתגיע הכאפה מהאישה והצרחות של הילדים יתגברו על אוושת הצמיגים על פני החצץ...
בהיותו מכוון ראשית לכביש ומשנית לשטח, מצוייד ה-CRV במהלך מתלים מצומצם למדי ויצליב די בקלות. או אז מצטרפים הגלגלים האחוריים לאירוע ואם זה לא מספיק תופעל גם בקרת המשיכה (TC) המופעלת על כל ארבעת הגלגלים.

קשקשים

כך הצלחנו לטפס בשיפוע אדמה חרסיתי רטוב וחלקלק לאורה המנצנץ של נורית בקרת המשיכה, סיחררנו גלגלים על פני משטחי סלע והצלבנו דרכנו בחריצי גשם עמוקים עד לפינת הזולה – אותה נקודת עלייה לרגל אליה אנו מעפילים בכל מסע לביריה.

כל עוד תזכרו שלא מדובר בוורסיה של הונדה לדיפנדר ותגבילו עצמכם לדרכי עפר כבושות ולהפתעות שדרכים מסוג כזה עשויות להגיש לכם, מצבכם טוב, הטיול יצליח, האישה תהיה מבסוטה והילדים יספרו בגן שאתה תותח. אם לא, ההמתנה לגרר תהיה כואבת בארבע צורות שונות. אאוץ'

אידרה

ה-2.4 ליטר משלים את תחושת החלל שהותירה הנהיגה האחרונה שלי ב-CRV 2.0 ליטר. ועתה יש כיסוי דינאמי טוב יותר לחבילה איכותית מאוד אשר נבדלת מהעדר לא רק בתג מחיר אלא גם בדימוי והמיתוג.

ולמרות זאת, תג המחיר הנוכחי מביא את ה-CRV לפתחן של גרסאות הבסיס של פאג'רו ופאת'פיינדר ואז נוצרת לנו מערכת בעיות חדשה לגמרי.

אם אינכם בשוק לרכב שטח של ממש – עם הגודל ועלויות האחזקה המתלוות לזה – ואתם מחפשים רכב אופנתי ואיכותי אשר ישמש אתכם בעיקר לכביש גרסת 2.4 ליטר של ה-CRV עשויה להיות פתרון מצוין אלא שבאותה סביבת מחיר נחות להן אודי 4A וקאדילק CTS ואז נוצרת לנו מערכת בעיות חדשה לגמרי...

הונדה CR-V

מנוע

סוג/נפח:  דיזל, 4 צילנדרים, רוחבי, 2,354 סמ''ק

תזמון:  גל זיזים עילי, 16 שסתומים

הספק/סל''ד:  166 כ''ס/6,200

מומנט/סל''ד:  24 קג''מ/4,200

 

מרכב

הנעה:  אחורית, כפולה קבועה

תיבת הילוכים:  אוטמטית 5 הילוכים

מתלה ק/א:  תמוכות מקפרסון/ רב חיבורי

בלמים ק/א:  דיסק מאוורר/דיסק

מערכות עזר: ABS, ESP

צמיגים:  R17 225/65

הונדה CR-V

מידות

בסיס גלגלים:  263 ס''מ

אXרXג:   167X182X453 ס''מ

משקל:   1,710 ק''ג

מיכל דלק – 58 ליטר

  ביצועים

מהירות מרבית:  185 קמ''ש

0 ל-100 קמ''ש:  10.2 שניות

צריכת דלק (מבחן):  8.3 ק''מ/ליטר

 

מחיר

מחיר:  (מבחן) 280,000 ש''ח

אחריות:  36 חודשים או 100000 ק''מ

 

שטח

זווית נטישה:  23 מעלות

זווית גישה:  28  מעלות

זווית בטן (גחון):  162 מעלות

מרווח גחון:  18.5 ס''מ

קוטר סיבוב:  11.8 מטר

תגובות

0 תגובות