מתי נשלב 4X4 ומתי ננעל דיפרנציאל מרכזי?
מתי נועלים את האחורי? ומתי את הקדמי?
ניסיון לעשות סדר ולקבוע מעט כללי אצבע בעולם שדורש מקצועיות, ניסיון ושכל ישר
מתי נשלב 4X4 ומתי ננעל דיפרנציאל מרכזי?
מתי נועלים את האחורי? ומתי את הקדמי?
ניסיון לעשות סדר ולקבוע מעט כללי אצבע בעולם שדורש מקצועיות, ניסיון ושכל ישר
מתי לשלב 4Lומתי 4H?
מה ההבדל בין 4L לבין 4H? מתי אשתמש בכל אחד מהמצבים?
שילוב 4X4 בירידה
לא הבנתי מהכתבה - האם לא מומלץ לשלב 4L בירידה חדה? מה כן כדאי?
הדיפרנציאל ותיבת ההעברה
הכתבה עוסקת בשימוש נכון של הדיפרנציאל והנעילות שלו. תיבת ההעברה (HIGH ו- LOW ) היא חלק אחר ברכב ותפקידה לשנות את יחס ההעברה בין המנוע ותיבת ההילוכים לגלגלים תיבת ההעברה מעניקה לרכב ''יותר כוח'' על חשבון המהירות. לשם ההמחשה הילוך ראשון הופך להיות הילוך מינוס 2, הילוך שני הופך להיות הילוך מינוס 1, הילוך שלישי הופך להיות הילוך 1 וכך הלאה... השימוש בהילוך LOW מומלץ בעלייה ובירידה תלולה ובשטח טכני ומאפשר לנסוע בנוחות ובבטיחות במקומות בהם העבירות קשה יותר.
דרושה הבהרה
הי עופר, תודה על התגובה האם תוכל להבהיר אז מה ההבדל בין 2high, 4high, ו- 4low, ומתי נישתמש בכל אחד? האם 4high ו- 4low אינם סוגרים דיפרנציאל יחד עם השילוב להילוך כוח? טראנו 96
עופר יוכל לענות רק בשבוע הבא, מכיוון ש...
הוא כרגע מדריך את מסע חוצה ישראל ובסיומו הוא ימשיך מאילת להדריך את המסע לירדן. תודה,אמיר אתר השטח הישראלי
תיבת העברה HIGH ו- LOW
בטראנו אין דיפרנציאל מרכזי וכל שילוב ל- 4X4 משלב את ההנעה הקדמית בנוסף לזו האחורית (איתה הרכב נע במצב של 2X4). תיבת ההעברה במקרה של הטראנו מחלקת את הכוח בין הציר הקדמי לציר האחורי באופן קבוע! (בשונה מרכב עם דיפרנציאל מרכזי בו מקבל כל ציר את הכוח בהתאם לתנאי השטח). שילוב 4X4 בטראנו יתבצע בכל שטח בו הרכב לא יוכל לנסוע רק עם הנעה אחורית (כאשר קיים חשש לאובדן אחיזה בסרן האחורי). לדוגמה: בשבילי כורכר מהודקים, כמו שבילי נוף של קק''ל, אין צורך לשלב 4X4 ואילו בשבילים בהם יש בורות ומכשולים לאורך הדרך או בטיפוס או ירידה בשטח מומלץ לשלב 4X4. השימוש ב-LOW הוא בכל מקום בו הרכב יתקשה להתקדם בגלל השיפוע (בטיפוס עליה) או המכשולים (בנסיעה איטית בשטח טכני). כתבה מסודרת בנושא תעלה בקרוב...
מה עושים עם טראקן ללא נעילות
עופר קראתי בעיון אבל בטרקאן אין נעילות אלא רק מנגנון של מניעת החלקה. כיצד מתמודדים עם הצלבות ? מה עושים ?
רכב ללא נעילת דיפרנציאל (אחורית)
ברכב ללא נעילת דיפרנציאל (אחורית או קדמית) יש לנהוג במקצועיות רבה יותר! במקרה של הצלבה - מצב בו גלגל מקדימה באויר וגלגל מאחור באויר (מצב המעמיד רכב ללא נעילות רוחביות במקום) - יש לנסוע מהר יותר ולחלוף על פני הנקודה בה יש הצלבה עם התנופה של הרכב. במקרה של טיפוס מעלה/מדרגה - יש לבנות טוב יותר את המעלה, לתכנן טוב יותר את מסלול העליה (כמה שיותר ישר וללא הצלבות) ובסןף לבוא מהר יותר כדי לצלוח את הקטעים ללא אחיזה עם התנופה של הרכב.
איזו נעילה יש לשירוקי?
האם למשהו יש מושג איזו נעילת דפרנציאל יש לג'יפ גראנד שירוקי, אם בכלל? ואם יש, האם היא אוטומאטית? או שיש דרך לשלב זאת באופן חשמלי או מכאני?
יצירת אפקט דומה לנעילת דיפרנציאל
תלוי במודל ובדגם
יש דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה ויש מערכת ממוחשבת לנעילת גלגל מחליק - דבר היוצר תגובה בדיפרנציאל והפניית המהירות לגלגל שעל הקרקע (ראה את הכתבה על הדיפרנציאל).
טכניקה ברכב אוטומטי
יש טכניקה להחלץ מהצלבה ברכבים אוטומטיים : בעת הצלבה ניתן ללחוץ לחיצה חזקה על הברקס. במקביל לוחצים לחיצה קלה על הגז ולאחר משחררים את הברקס . בגלל שלחצנו על הברקס בעצם לכל הגלגלים יש התנגדות זה כעת באלפית שניה שנשחרר את הברקס ונלחץ על גז יעבור כוח לגלגל עם האחיזה וזה עשוי לשחרר אותנו מההצלבה.
נעילת דיפ' מרכזי בחולות
בנסיעה בחולות,ללא שילוב ל low האם לנעול דיפ' מרכזי או רק כאשר מורידים
ל- low [לאנד קרוזר ללא נעילת דיפ' אחורי] ?
שילוב 4 על 4
בנסיעה בחולות האם שילוב low \ high מכניס לפעולה את הגלגלים הקידמיים ואם כן מדוע מדוע שקע הרכב בחול רך והאם נעילת הדיפרנציאל הקידמי היתה עוזרת וכן הורדתי אוויר לפני הכניסה לחולות אין לי נעילה אחורית איפון 93 לא טורבו תודה מראש
נהיגה בחולות ודיפרנציאל מרכזי
מומלץ לנעול דיפרנציאל מרכזי בשטח חולי (מוריד את העומס מעליו).
שילוב 4X4
שילוב HIGH או LOW אינו קשור ל- 4X4 ישירות - תלוי ברכב!
בחלק מהרכבים הנוסעים רק עם הנעה אחת - שילוב 4X4 (מה שאתה קורא HIGH) משלב הנעה כפולה.
הרכב שוקע בחולות ללא קשר להנעה כפולה 4X4. זה קורה כי החול רך ושטח הפנים של הגלגל צר.
ממליץ לקרוא את טיפ נהיגה בשטח חולי.
נעילה קדמית
יש לי רנגלר (נעילה דיפ אחורי בלבד)האם מומלץ להתקין גם קדמי למרות שמיירב הנסיעה 98% זה בכביש אך אני גם אוהב אתגרי שטח ואם כן האם ללכת רק על שליטה מתא נהג
נעילה קדמית
חברה מומלצת
האם יש חברה מומלצת לרנגלר לנעילה הקדמית
חברה מומלצת
רק ARB
אני יודע שהם הכי נפוצים אך האם יש למשל לדטרוייט גם נעילה נישלטת? או חברה אחרת (ARB) יותר מידי מורכבת ואני מפחד מתקלות
לאמיר
אחד היתרונות של הרנגלר הוא שוק האפטרמרקט הענק...
יש לרכב שלך נעילות של OX - עם בחירה בין הפעלה פניאומטית, חשמלית או עם כבל
נעילות של EATON - הפעלה חשמלית
ונעילות של AUBORN - שמתפקדות במצב רגיל כמוגבלות החלקה עם אפשרות לנעילה מלאה
תריץ חיפוש על differential lockers תקבל המון מידע, כמו באתר הזה https://www.4wheelparts.com/Drivetrain-and-Differentials/Hubs.aspx?t_c=12&t_s=237
כשהרכב מתחפר בחול ים יש טעם לנעול דיפרנל
הרי מיילא אין בעייה של כח אלא של אחיזה, השאלה אם דיפרנציאל מסייע בזה
האם לנעול בירידה?
אוהד בן אהרון (מדריך באתר השטח) בדק את הנושא לעומק ובתשובות לשאלה - האם לנעול בירידה? התקבלה תשובה מ-ARB (יצרן נעילות מוביל) ומחברת מרצדס (מתמחים ברכבי שטח) שההנחיה המקצועית אומרת:
ירידה כמו עלייה!!
בכל מקום שבו יש סכנה לאיבוד אחיזה יש לנעול דיפרנציאל!
לנעול או לא לנעות זו השאלה.
שלום לכולם.
כמובן כמו בעליה כך בירידה ממש אותו מצב של חוסר אחיזה.
כמובן צריך לנעול למי שיש נעילה. ועדיף אחורה וקדימה למי שיש.
נעילה ברכב אוטומטי
שלום. יש לי טרופר דיזל נעילות קידמי ואחורי,קראתי את כל התכובת על הנעילות,אני לא יודע מה זה נעילה מרכזית יש לי או אין וכיצד מתפעלים אותה. אודה
נעילת דיפרנציאל
מעניין מאוד
יש פתרון לרכב ללא נעילת דיפרנציאל רוחבית
אם הרכב הוא 4X4 יש להכניס להילוך כוח ללחוץ על הבלמים בינוני ו"פול גז" ניתן גם לפמפם.
אם הרכב הוא 4X2 ומעצור היד הוא על גלגלי ההנעה יש לסגור מעצור יד , הילוך נמוך ו"פול גז" .
רצוי מאד לנהיגה בכביש מושלג או קפוא למרחקים קצרים!!
הכותב מומחה ליציבות רכב- הטיפ. בחינם
נעילה ברכב אוטומטי
יש פתרון לרכב ללא נעילת דיפרנציאל רוחבית
בוקר טוב
חוששני שנסעתי עם נעילה אחורית
מראשלצ להוד השרון
בקיצור הנעילה האחורית לא משתחררת והפראדו נוסע ישר בלי רעשים אבל בפנייה לא מצליח כי הסרן האחורי נעול
האם נגרם נזק רציני ואיך משחררים את הנעילה
בוקר טוב
חוששני שנסעתי עם נעילה אחורית
מראשלצ להוד השרון
בקיצור הנעילה האחורית לא משתחררת והפראדו נוסע ישר בלי רעשים אבל בפנייה לא מצליח כי הסרן האחורי נעול
האם נגרם נזק רציני ואיך משחררים את הנעילה
האם לסובארו פורסטר דור ראשון יש דיפרנציאל מרכזי? ואם כן האם ניתן לנעול אותו?
האם לסובארו פורסטר דור ראשון יש דיפרנציאל מרכזי? ואם כן האם ניתן לנעול אותו?
"סליחה . המאמר לא מקצועי כלל.
ככלל סע ללא נעילות.
בהצלבות נעל מרכזי.
באם זה הצלבה קשה תוסיף אחורי.
באם יותר קשה תוסיף קידמי.
יש לשים לב כמה שפחות להפעיל היגוי כאשר נעול אחורי. בקידמי ברור- אין ליסוע בסיבוב שנעול ( אלא אם כן גלגל קידמי באויר ואין בעיה)
בהצלחה והנסיון עושה הכל...
סליחה . המאמר לא מקצועי כלל.
ככלל סע ללא נעילות.
בהצלבות נעל מרכזי.
באם זה הצלבה קשה תוסיף אחורי.
באם יותר קשה תוסיף קידמי.
יש לשים לב כמה שפחות להפעיל היגוי כאשר נעול אחורי. בקידמי ברור- אין ליסוע בסיבוב שנעול ( אלא אם כן גלגל קידמי באויר ואין בעיה)
בהצלחה והנסיון עושה הכל...
בשילוב 4X4 ונסיעה לאחור נישמעדפיקה חזקה.
איסוזו טרופר
מה הסיבה?
בשילוב 4X4 ונסיעה לאחור נישמעדפיקה חזקה.
איסוזו טרופר
מה הסיבה?