פורומים

 - שטח 4x4

 - נעילת דיפרנציאל ברכב אוטומטי

30 ביולי 2006 ב 19:36 32 תגובות 114747 צפיות גורי

מניסיוני בשטח קשה יש לנוע בהילוך נמוך כדי לשמור על טורים גבוהים וזמינים וזה נותן יתרון בתנועה איטית בשטח קשה

לכתבה

הוספת תגובה
  • 1. acfacf 28 בספטמבר 2006 ב 17:07

    מתי לשלב 4Lומתי 4H?

    מה ההבדל בין 4L לבין 4H? מתי אשתמש בכל אחד מהמצבים?

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 2. acfacf 28 בספטמבר 2006 ב 17:09

    שילוב 4X4 בירידה

    לא הבנתי מהכתבה - האם לא מומלץ לשלב 4L בירידה חדה? מה כן כדאי?

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 3. Ogash Ofer 01 באוקטובר 2006 ב 08:36

    הדיפרנציאל ותיבת ההעברה

    הכתבה עוסקת בשימוש נכון של הדיפרנציאל והנעילות שלו. תיבת ההעברה (HIGH ו- LOW ) היא חלק אחר ברכב ותפקידה לשנות את יחס ההעברה בין המנוע ותיבת ההילוכים לגלגלים תיבת ההעברה מעניקה לרכב ''יותר כוח'' על חשבון המהירות. לשם ההמחשה הילוך ראשון הופך להיות הילוך מינוס 2, הילוך שני הופך להיות הילוך מינוס 1, הילוך שלישי הופך להיות הילוך 1 וכך הלאה... השימוש בהילוך LOW מומלץ בעלייה ובירידה תלולה ובשטח טכני ומאפשר לנסוע בנוחות ובבטיחות במקומות בהם העבירות קשה יותר.

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 4. acfacf 05 באוקטובר 2006 ב 19:00

    דרושה הבהרה

    הי עופר, תודה על התגובה האם תוכל להבהיר אז מה ההבדל בין 2high, 4high, ו- 4low, ומתי נישתמש בכל אחד? האם 4high ו- 4low אינם סוגרים דיפרנציאל יחד עם השילוב להילוך כוח? טראנו 96

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 5. אתר השטח 4X4 08 באוקטובר 2006 ב 07:52

    עופר יוכל לענות רק בשבוע הבא, מכיוון ש...

    הוא כרגע מדריך את מסע חוצה ישראל ובסיומו הוא ימשיך מאילת להדריך את המסע לירדן. תודה,אמיר אתר השטח הישראלי

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 6. Ogash Ofer 11 באוקטובר 2006 ב 14:00

    תיבת העברה HIGH ו- LOW

    בטראנו אין דיפרנציאל מרכזי וכל שילוב ל- 4X4 משלב את ההנעה הקדמית בנוסף לזו האחורית (איתה הרכב נע במצב של 2X4). תיבת ההעברה במקרה של הטראנו מחלקת את הכוח בין הציר הקדמי לציר האחורי באופן קבוע! (בשונה מרכב עם דיפרנציאל מרכזי בו מקבל כל ציר את הכוח בהתאם לתנאי השטח). שילוב 4X4 בטראנו יתבצע בכל שטח בו הרכב לא יוכל לנסוע רק עם הנעה אחורית (כאשר קיים חשש לאובדן אחיזה בסרן האחורי). לדוגמה: בשבילי כורכר מהודקים, כמו שבילי נוף של קק''ל, אין צורך לשלב 4X4 ואילו בשבילים בהם יש בורות ומכשולים לאורך הדרך או בטיפוס או ירידה בשטח מומלץ לשלב 4X4. השימוש ב-LOW הוא בכל מקום בו הרכב יתקשה להתקדם בגלל השיפוע (בטיפוס עליה) או המכשולים (בנסיעה איטית בשטח טכני). כתבה מסודרת בנושא תעלה בקרוב...

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 7. moshikob 25 באוקטובר 2006 ב 09:23

    מה עושים עם טראקן ללא נעילות

    עופר קראתי בעיון אבל בטרקאן אין נעילות אלא רק מנגנון של מניעת החלקה. כיצד מתמודדים עם הצלבות ? מה עושים ?

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 8. Ogash Ofer 25 באוקטובר 2006 ב 11:08

    רכב ללא נעילת דיפרנציאל (אחורית)

    ברכב ללא נעילת דיפרנציאל (אחורית או קדמית) יש לנהוג במקצועיות רבה יותר! במקרה של הצלבה - מצב בו גלגל מקדימה באויר וגלגל מאחור באויר (מצב המעמיד רכב ללא נעילות רוחביות במקום) - יש לנסוע מהר יותר ולחלוף על פני הנקודה בה יש הצלבה עם התנופה של הרכב. במקרה של טיפוס מעלה/מדרגה - יש לבנות טוב יותר את המעלה, לתכנן טוב יותר את מסלול העליה (כמה שיותר ישר וללא הצלבות) ובסןף לבוא מהר יותר כדי לצלוח את הקטעים ללא אחיזה עם התנופה של הרכב.

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 9. bareliran 10 בנובמבר 2006 ב 19:13

    איזו נעילה יש לשירוקי?

    האם למשהו יש מושג איזו נעילת דפרנציאל יש לג'יפ גראנד שירוקי, אם בכלל? ואם יש, האם היא אוטומאטית? או שיש דרך לשלב זאת באופן חשמלי או מכאני?

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 10. idan_ti 14 באפריל 2009 ב 22:25

    יצירת אפקט דומה לנעילת דיפרנציאל

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 11. Ogash Ofer 14 באפריל 2009 ב 23:07

    תלוי במודל ובדגם

    יש דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה ויש מערכת ממוחשבת לנעילת גלגל מחליק - דבר היוצר תגובה בדיפרנציאל והפניית המהירות לגלגל שעל הקרקע (ראה את הכתבה על הדיפרנציאל).

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 12. idan_ti 17 באפריל 2009 ב 15:30

    טכניקה ברכב אוטומטי

    יש טכניקה להחלץ מהצלבה ברכבים אוטומטיים : בעת הצלבה ניתן ללחוץ לחיצה חזקה על הברקס. במקביל לוחצים לחיצה קלה על הגז ולאחר משחררים את הברקס . בגלל שלחצנו על הברקס בעצם לכל הגלגלים יש התנגדות זה כעת באלפית שניה שנשחרר את הברקס ונלחץ על גז יעבור כוח לגלגל עם האחיזה וזה עשוי לשחרר אותנו מההצלבה.

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 13. אורח/ת 16 במאי 2009 ב 15:20

    נעילת דיפ' מרכזי בחולות

    בנסיעה בחולות,ללא שילוב ל low האם לנעול דיפ' מרכזי או רק כאשר מורידים
    ל- low [לאנד קרוזר ללא נעילת דיפ' אחורי] ?

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 14. אורח/ת 23 בספטמבר 2009 ב 01:33

    שילוב 4 על 4

    בנסיעה בחולות האם שילוב low \ high מכניס לפעולה את הגלגלים הקידמיים ואם כן מדוע מדוע שקע הרכב בחול רך והאם נעילת הדיפרנציאל הקידמי היתה עוזרת וכן הורדתי אוויר לפני הכניסה לחולות אין לי נעילה אחורית איפון 93 לא טורבו תודה מראש

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 15. Ogash Ofer 23 בספטמבר 2009 ב 05:44

    נהיגה בחולות ודיפרנציאל מרכזי

    מומלץ לנעול דיפרנציאל מרכזי בשטח חולי (מוריד את העומס מעליו).
     

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 16. Ogash Ofer 23 בספטמבר 2009 ב 05:48

    שילוב 4X4

    שילוב HIGH או LOW אינו קשור ל- 4X4 ישירות - תלוי ברכב!
    בחלק מהרכבים הנוסעים רק עם הנעה אחת - שילוב 4X4 (מה שאתה קורא HIGH) משלב הנעה כפולה.
    הרכב שוקע בחולות ללא קשר להנעה כפולה 4X4. זה קורה כי החול רך ושטח הפנים של הגלגל צר.
    ממליץ לקרוא את טיפ נהיגה בשטח חולי.

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 17. אורח/ת 30 בינואר 2012 ב 21:14

    נעילה קדמית

    יש לי רנגלר (נעילה דיפ אחורי בלבד)האם מומלץ להתקין גם קדמי למרות שמיירב הנסיעה 98% זה בכביש אך אני גם אוהב אתגרי שטח ואם כן האם ללכת רק על שליטה מתא נהג

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 18. Ogash Ofer 30 בינואר 2012 ב 21:20

    נעילה קדמית

    אורח/ת כתב/ה:
    "יש לי רנגלר (נעילה דיפ אחורי בלבד)האם מומלץ להתקין גם קדמי למרות שמיירב הנסיעה 98% זה בכביש אך אני גם אוהב אתגרי שטח ואם כן האם ללכת רק על שליטה מתא נהג"
    שאלת השאלות... ואין תשובה חד משמעית! נעילה אחורית נדרשת בטיפוסים בשטח קשה, שזה רק חלק קטן מהדרך בשטח. נעילה קידמית נדרשת בטיפוסים קשים עוד יותר, כאשר הנעילה האחורית אינה מספיקה, שזה חלק עוד יותר מזערי מהטיול בשטח. אבל לנעילות נשלטות יש יתרון והן שומרות על המכלולים של הרכב בטיפוסים קשים (וזה בדרך כלל לא רע לנעול ולעלות למעלה). ולכן אם אתה בעל הממון המתאים ומשתמש ברכב גם לעבירות - בהחלט מומלץ!

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 19. אורח/ת 30 בינואר 2012 ב 21:57

    חברה מומלצת

    האם יש חברה מומלצת לרנגלר לנעילה הקדמית

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 20. Ogash Ofer 30 בינואר 2012 ב 22:33

    חברה מומלצת

    אורח/ת כתב/ה:
    "האם יש חברה מומלצת לרנגלר לנעילה הקדמית"
    נעילה קידמית נשלטת זה ARB

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 21. AMIR.B 30 בינואר 2012 ב 22:41

    רק ARB

    אני יודע שהם הכי נפוצים אך האם יש למשל לדטרוייט גם נעילה נישלטת? או חברה אחרת (ARB) יותר מידי מורכבת ואני מפחד מתקלות

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 22. עופר אדר 06 במאי 2012 ב 10:01

    לאמיר

    אחד היתרונות של הרנגלר הוא שוק האפטרמרקט הענק...
    יש לרכב שלך נעילות של OX - עם בחירה בין הפעלה פניאומטית, חשמלית או עם כבל
    נעילות של EATON - הפעלה חשמלית
    ונעילות של AUBORN - שמתפקדות במצב רגיל כמוגבלות החלקה עם אפשרות לנעילה מלאה
    תריץ חיפוש על differential lockers תקבל המון מידע, כמו באתר הזה https://www.4wheelparts.com/Drivetrain-and-Differentials/Hubs.aspx?t_c=12&t_s=237
     

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 23. אורח/ת 10 ביוני 2012 ב 07:58

    כשהרכב מתחפר בחול ים יש טעם לנעול דיפרנל

    הרי מיילא אין בעייה של כח אלא של אחיזה, השאלה אם דיפרנציאל מסייע בזה

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 24. Ogash Ofer 13 בנובמבר 2013 ב 12:58

    האם לנעול בירידה?

    אוהד בן אהרון (מדריך באתר השטח) בדק את הנושא לעומק ובתשובות לשאלה - האם לנעול בירידה? התקבלה תשובה מ-ARB (יצרן נעילות מוביל) ומחברת מרצדס (מתמחים ברכבי שטח) שההנחיה המקצועית אומרת:

    ירידה כמו עלייה!!

    בכל מקום שבו יש סכנה לאיבוד אחיזה יש לנעול דיפרנציאל!

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 25. ששון ששון 13 בנובמבר 2013 ב 14:29

    לנעול או לא לנעות זו השאלה.

    שלום לכולם.
    כמובן כמו בעליה כך בירידה ממש אותו מצב של חוסר אחיזה.
    כמובן צריך לנעול למי שיש נעילה. ועדיף אחורה וקדימה למי שיש.

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 26. qpon12 13 בנובמבר 2013 ב 22:03

    נעילה ברכב אוטומטי

    שלום. יש לי טרופר דיזל נעילות קידמי ואחורי,קראתי את כל התכובת על הנעילות,אני לא יודע מה זה נעילה מרכזית יש לי או אין וכיצד מתפעלים אותה. אודה

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 27. אורח/ת 26 ביוני 2014 ב 16:36

    נעילת דיפרנציאל

    מעניין מאוד

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 28. אורח/ת 26 ביולי 2015 ב 16:19

    יש פתרון לרכב ללא נעילת דיפרנציאל רוחבית

    אם הרכב הוא 4X4 יש להכניס להילוך כוח ללחוץ על הבלמים בינוני ו"פול גז" ניתן גם לפמפם.
    אם הרכב הוא 4X2 ומעצור היד הוא על גלגלי ההנעה יש לסגור מעצור יד , הילוך נמוך ו"פול גז" .
    רצוי מאד לנהיגה בכביש מושלג או קפוא למרחקים קצרים!!
    הכותב מומחה ליציבות רכב- הטיפ. בחינם

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 29. Ogash Ofer 26 ביולי 2015 ב 16:59

    נעילה ברכב אוטומטי

    qpon12 כתב/ה:
    " שלום. יש לי טרופר דיזל נעילות קידמי ואחורי,קראתי את כל התכובת על הנעילות,אני לא יודע מה זה נעילה מרכזית יש לי או אין וכיצד מתפעלים אותה. אודה "
    בטרופר אין לך נעילה מרכזית - כי אין דיפרנציאל מרכזי. יש רק הנעה אחורית או הנעה 4X4 ושני דיפרנציאלים רוחביים מקדימה ומאחור.

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 30. Ogash Ofer 26 ביולי 2015 ב 17:02

    יש פתרון לרכב ללא נעילת דיפרנציאל רוחבית

    אורח/ת כתב/ה:
    "אם הרכב הוא 4X4 יש להכניס להילוך כוח ללחוץ על הבלמים בינוני ופול גז ניתן גם לפמפם.
    אם הרכב הוא 4X2 ומעצור היד הוא על גלגלי ההנעה יש לסגור מעצור יד , הילוך נמוך ופול גז .
    רצוי מאד לנהיגה בכביש מושלג או קפוא למרחקים קצרים!!
    הכותב מומחה ליציבות רכב- הטיפ. בחינם
    "
    לא הייתי מאמץ את הטיפ שלך כלכך מהר! בטח שלא על קרח!!! מי שאין לו נעילה - אז שילמד לנהוג בלעדיה ולא באמצעות הבלמים. כן אפשרי -  למי שיש ידיים טובות, הוא ליצור שתי ידיות הנד-ברקס (ברקס יד) אחת לכל גלגל מאחור ואז באמצעות שליטה על הבלמים ''לנעול'' את הגלגל המחליק ולקבל מעין עבודת ''בקרת אחיזה'' מאחור - משהו שדומה למצב של ''נעילת דיפרנציאל''.

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 31. אורח/ת - שי 17 ביוני ב 08:52

    בוקר טוב
    חוששני שנסעתי עם נעילה אחורית
    מראשלצ להוד השרון
    בקיצור הנעילה האחורית לא משתחררת והפראדו נוסע ישר בלי רעשים אבל בפנייה לא מצליח כי הסרן האחורי נעול
    האם נגרם נזק רציני ואיך משחררים את הנעילה

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 32. Ogash Ofer 19 ביוני ב 06:53

    אורח/ת - שי כתב/ה:
    "

    בוקר טוב
    חוששני שנסעתי עם נעילה אחורית
    מראשלצ להוד השרון
    בקיצור הנעילה האחורית לא משתחררת והפראדו נוסע ישר בלי רעשים אבל בפנייה לא מצליח כי הסרן האחורי נעול
    האם נגרם נזק רציני ואיך משחררים את הנעילה

    "
    הנזק יכול להיגרם לאורך זמן.
    אם יש לך תקלה והנעילה לא משתחררת (אפשר לבדוק ולהרגיש זאת בסיבוב חד על המקום) גש למוסך לבדיקה.

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
ביטול פירסום תגובה