הערה של רוני: בחישוב יחס הזחילה שלך נשמט נתון חשוב מאד - גודל הגלגלים.
לכן הנתון שהעברת: 35.5:1 הוא פחות או יותר לא רלוונטי.
הערה של רוני: בחישוב יחס הזחילה שלך נשמט נתון חשוב מאד - גודל הגלגלים.
לכן הנתון שהעברת: 35.5:1 הוא פחות או יותר לא רלוונטי.
תשובה לרוני
רוני, אי אפשר להכניס את גודל הגלגלים בצורה פשוטה למספר שנקרא יחס העברה סופי. יחס אפשר לחשב כאשר הגדלים לפני ואחרי השלב המסויים בשרשרת זהים - במקרה שלנו סיבוב. השלב הבא אחרי הגלגל הוא הקרקע - ולא ידועה לי איך מחלקים את ה''תוצאה הסופית'', היא התקדמות הג'יפ, במספר סיבובים, לקבלת יחס מספרי. לכן מקובל לציין יחס העברה סופי כחלוקה בין מספר סיבובי המנוע ומספר סיבובי הגלגל, וחשוב בנוסף לציין את גודל הגלגל. וחוץ מזה נהניתי לקרוא את הכתבה של אמיר. נמרוד
נו באמת
אתם באמת חושבים שגודל הצמיג משנה את יחס ההעברה?? הרי לא משנה מה גודל הצמיג הוא עדיין יבצע את אותו מספר סיבובים,המשתנה היחיד יהיה המרחק שאותו יעבור הצמיג עם כל סיבוב{ללא קשר לאחיזה כרגע!!!!!} עודד
יש חשיבות לצמיגים!
נכון שגודל הצמיגים אינו משנה ואינו רלוונטי כאשר עוסקים רק בחישוב יחס ההעברה, אבל לדעתי הכוונה כאן היא שצריך ועוד איך! להתחשב בגודל הצמיג הרצוי לפני במתעסקים ביחסי ההעברה - תחשבו מה עובר על הקורונה, הציריות, הצלבים, כתוצאה מהמומנטים האדירים המתפתחים שם, בדרכם לסובב צמיג גדול וכבד הרבה יותר.
כתבה מאלפת וברורה שלא נס ליחה אחרי 20 שנה.
כבעל רכב אספנות לא סטנדרטי אני זקוק לעצה בדבר סרן חליפי בעל יחס העברה התואם את קוטן המנוע ומשקל הרכב. לו רק יכולתי להוועץ בך אמיר. חיפשתי אותך בפייסבוק ללא הועיל. אולי יישמע קולי.