פורומים

 - שטח 4x4

צמיגים וביטוח

29 במרץ 2001 ב 11:39 11 תגובות 20897 צפיות 444

נסחפתם... 1. צמיגים רחבים אינו מושג משפטי. 2. אם הצמיגים חוקיים דהיינו רשומים ברישיון הרכב אין שום בעיה ואין צורך לשלוח רצים ושליחים. 3. צמיגים רחבים לא תמיד יותר יקרים.... 4. במידה וכן אפשר ורצוי לצרפם לביטוח הרכוש 5. במקרה שהצמיגים אינם חוקיים במידתם לא יעזור שום דבר ואף אחד באם החוקר של חברת הביטוח יעלה על הענין או חוקר התאונות של משטרת ישראל אתם בבעיה. להזכירכם פיצוי נפגעי תאונות דרכים הינו מכוח חוק ולא מכוח חוזה ביטוח.

לכתבה

הוספת תגובה
  • 1. אילון 29 במרץ 2001 ב 23:20

    צמיגים רחבים

    באחד המוסכים שביקרתי שמעתי שיש אחוז מסויים מרוחב הצמיג המקורי שמותר לחרוג ועדיין ייחשב בגדר תקין כל עוד אינו בולט מכנפיי הרכב החוצה. האם נכונה השמועה הנ''ל ? ? ?

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 2. ג''ו 31 במרץ 2001 ב 18:52

    תגובתו של ''444'' האלמוני

    לחבר 444 שלום: חבל שאינך מדקדק היטב בקריאת התשובה שניתנה במדור - לפני שאתה קובע את הדיאגנוזה שלך בכותרת תגובתך. התשובה התייחסה רק - ואך ורק - לאותם צמיגים שאינם במידות המורשות ע''י יצרן הרכב ומשרד התחבורה (ברישיון יבוא הדגם הספציפי של הרכב), וזאת בין אם הצמיג שונה ברוחבו ו/או בהיקפו! ובאשר להערתך בענין פיצוי הנפגעים - אניח כי ניתנה שלא מתוך הבנת החוק, שהרי הנפגע אומנם מפוצה מכוח החוק, אבל הפוגע (קרי: בעל הרכב הנוהג בו וגורם לתאונה) צפוי לשאת בהוצאה בתיתבע ממנו על דרך השיפוי לגורם המשלם! עורך המדור.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 3. Apolo 03 באפריל 2001 ב 00:08

    ביטוח וצמיגים - תגובה או הביזיון הגדול !

    קודם כל תודה על התשובה המפורטת !! ולעצם העניין - כל הכתוב בתשובה רק מראה על הביזיון הגדול של כל מערכת הרישוי והידע המקצועי שלה, ואפרט להלן. אם זיוף במד המהירות מדאיג את העוסקים בענין אז כדאי לדעת שלמד המהירות ברכב גם כך(ז''א עם צמיגים במידה המקורית)יש זיוף של בערך 10 אחוזים - כלפי מעלה לרוב - דהיינו המד מראה 100 אך בפועל המהירות היא 90. דבר נוסף - כיצד אם כן מאושרים למיצובישי פג'רו צמיגים בין הגדלים 235/75R15 ועד 265/75R15? אם נבדוק נגלה שיש הבדל של יותר מ 4 ס''מ בגובה ביניהם. וצמיגים אלו מאושרים לכל סוגי הפג'רו גם לאלה המגיעים עם הצמיגים הקטנים יותר. אני לא חושב שמישהו התבקש ללכת ולעשות כיול מחדש של מד המהירות. אם באמת זו היתה הסיבה אז משרד הרישוי לא היה צריך לאשר את זה למרות אישור היבואן. דבר נוסף - הרי ידוע לכל שמי שיש לו מספיק קשרים במקומות הנכונים, יכול להעביר כמעט כל סוג של צמיגים לרכב שלו, ומרגע שזה כתוב ברישיון אז זה לפתע בטיחותי והכל בסדר. ז''א התיחסות מקצועית עניינית לא קיימת ופיסת נייר כתובה עושה את ההבדל בין בטיחותי ולא בטיחותי. ההתנערות של משרד הרישוי או הגורם המקצועי האחראי לנושא מאחריות והפלת האחריות כולה על היבואן מבלי באמת לבדוק ענינית את הנושא היא ביזיון אחד גדול. מפילים את האחריות על היבואן וכמובן שזה - אינו רוצה ליטול אותה (כי גם הוא יודע היכן הוא חי) וכך התשובה הקלה והנוחה היא לא לאשר שום דבר, וכך אי אפשר לבוא בטענות כלשהן אליו. ומה נוצר? שני רכבים זהים יכולים לנוע על הכביש עם צמיגים ''חריגים'', האחד בטיחותי כי היו לו ''קשרים'', והשני - לא עלינו - ממש מסוכן. ולמה - כי לאחד זה כתוב ברישיון ולשני לא. אז מה פיסת ניר עושה את ההבדל????

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 4. אורח/ת 30 ביולי 2008 ב 22:34

    קנייה של קריזלר ליברטי צירוקי

    שלום חברים
    האם כדאי לקנות את הרכב מדובר במודל 2007 לא מצאתי שום חוות דעת בבקשה מבקש עצה דחוף

    תודה

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 5. אורח/ת - Idan Tadir 25 באוקטובר 2020 ב 06:35

    לא נכון.
    אים יש לאופנוע טסט וביטוח חובה מלא. אז אתהת מכוסה. גם אם תירכב ללא קסדה אתה מכוסה.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 6. אורח/ת - Tedi Harush 25 באוקטובר 2020 ב 06:35

    כמו שכתבתי לך שם - תביא עד מומחה אחד - רק אחד - שיצליח להוכיח שבגלל מידת הצמיג עשית תאונה ונתקדם משם.
    רמז - אין סיכוי בעולם שתצליח למצוא אחד כזה.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 7. אורח/ת - Daniel Liezrowice 25 באוקטובר 2020 ב 06:37


    דעתי, המתבססת על הבנה משפטית מעמיקה, וקריאת עשרות פסקי דין בתחום, היא שגישת בתי המשפט היא, שתאונה מטבעה, תמיד נובעת מטעות בשיקול דעת ומעשה רשלני, ושום מעשה רשלני שנובע משיקול דעת לקוי לא מבטל את ביטוח החובה ומלוא הפיצויים שמגיעים לך. הרכבת צמיג לא מתאים היא לא יותר טעות בשיקול דעת ורשלנות מאשר (למשל) אי עצירה בעצור או נהיגה בלי משקפים למרות שאתה חייב משקפיים בשביל לראות משהו וכולי. יתכן והמשטרה שתחקור את התאונה תגיש נגדך כתב אישום על המידות הלא תואמות של הצמיג ותקבל שלילה ונקודות וקנס. אבל חברת הביטוח לא תוכל להתלות בזה כסיבה לשלילת ביטוח החובה ואם תנסה השופט יזרוק אותה מהמדרגות. כנ"ל חוסר בטסט. סיבות לביטול ביטוח הן שימוש ברכב לעבירה מסוג פשע (עבירה שעונש המאסר עליה יותר משלוש שנים).

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 8. אורח/ת - גיא רדר 25 באוקטובר 2020 ב 06:37

    בביטוח חובה אין קשר בין הכיסוי הביטוחי למצב כלי הרכב.
    בביטוח מקיף/צד ג' (רכוש) רק אם יוכיחו שהשינוי תרם או גרם לתאונה. (כמובן שיתכן ויוגש כתב אישום לגבי שינויי מבנה בכלי רכב אבל זה לא קשור לכיסוי הביטוחי)

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 9. אורח/ת - Daniel Liezrowice 25 באוקטובר 2020 ב 06:39


    גיא רדר - גם אם השינוי גרם לתאונה עדיין לא יוכלו להתנער מהביטוח, השינוי והתוצאות שלו זה עניין למשטרה. מבחינת בתי המשפט מדובר בטעות רשלנית בשיקול דעת שהמשטרה חייבת לטפל בו אבל שום רשלנות ושיקול דעת לקוי לא מבטלים ביטוח חובה. הרכבת צמיג לא במידה שגרם לתאונה, היא לא יותר רשלנות מנסיעה מהירה שגרמה לתאונה.
    בשני המקרים הביטוח חובה מכסה. בשני המקרים המשטרה (אולי ) תגיש כתב אישום.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 10. אורח/ת - Amit Ben Ezer 25 באוקטובר 2020 ב 06:39

    אני יספר לכם מקרה מפחיד שקרה לי!
    שלום. אני היבואן של אופנועי FANTIC. בתחילת 2016 התחלתי לייבא דגם 125 סמ"ק עם מנוע 4 פעימות. הספק לפי ניירת מקורית, של היצרן הוא 11kw. בהוראת הרישום צריך לרשום דרגת רישוי והספק כח סוס. אני רשמתי A2 והספק 14.9 כח סוס. ולפי זה הונפקו רשיונות רכב לאופנועים. לפני כשנה התקשר אליי לקוח שעשה תאונה ותבע את חברת הביטוח על סכום גדול מאוד! חברת הביטוח אמרה שרישיון הנהיגה שלו הוא עד 125 סמ"ק ועד 14.6 כח סוס ולכן הוא לא מכוסה בביטוח חובה! אני התעלפתי במקום!
    מפה לשם, יצרתי קשר עם היצרן וקיבלתי אישור שההספק הוא 14.6 ולא 14.9 כח סוס . משם רצתי למשרד התחבורה לתקן את הרשיונות של האופנועים. בקיצור חודש ללא שינה, אבל בסוף משרד התחבורה אישר וחברת הביטוח הסכימה לטפל במקרה.
    מה שאני בא להגיד זה, שאם חברות הביטוח יחליטו יום אחד לעשות בדיקה מעמיקה זה יהיה הסוף הביטוחי של כולנו!
    למשל כל מי שרוכב על 250 סמ"ק 2 פעימות עם רשיון A1, בעצם לא מכוסה, כי ברשיון רכב רשום הספק לא אמיתי והאופנוע חזק הרבה יותר מ 47 כח סוס ולמעשה היה צריך לרשום ברשיון רכב את ההספק האמיתי ודרגת רשיון נהיגה A.
    שיהיה בהצלחה לכולנו

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 11. אורח/ת - Boaz Cnaan 25 באוקטובר 2020 ב 06:40

    תמיד חברות הביטוח יחפשו איך לצאת מזה, תהיו חכמים לפני - לא אחרי....

    הוספת תגובה צטט והגב
ביטול