תופשת מרובה - האאוטלנדר PHEV הוא זן חדש בארץ. קצת חשמלי, קצת היברידי, קצת מאריך טווח וקצת רכב פנאי. איך כל זה משתלב ביחד והאם הוא שווה את הכסף?
-
סליחה, אבל איפה הסקירה?!?
חברים, אני אוהב את האתר שלכם ואת הכתבות, אבל הכתבה הזאת, אכזבה ובגדול!
זו הפעם הראשונה שבאמת יש משהו חדש ומעניין, אך דווקא כאן לא היתה תשובה על אף שאלה מתבקשת. בייחוד כאשר הכתבה מפורסמת באתר ששמו 4X4 :-)
למשל:
א. כל נושא המנועים והמצמדים - איך בת'כלס התנהלות ההנעה של הרכב? האם אפשר לשלוט במעבר הכח? אם יש נעילת דיפ' או שאולי מנוע נפרד לכל ציר מונע את הצורך בזה? האם זהו 4X4 אמיתי או שכמו מאזדה 3, יש גלגל אחד שאם ייאבד אחיזה, צריך חילוץ?
ב. האם יש לרכב גלגל חלופי רגיל/קטן/ערכת פנצ'רים?
ג. כל נושא הגחון: האם יש רכיבים רגישים? האם המערכת החשמלית דורשת מיגון והאם אפשר למגן אותה בכלל? ד. זהו רכב שטח חשמלי. האם יש חשש להכנס עם הרכב הזה לקצת מים? האם גשר אירי קטן ישבית את האוטו?! ה. מערכת המולטימדיה של הרכב, האם יש אפשרות לתוכנת שטח? בשבוע שעבר התפרסם כאן מסלול ברמת עבירות קלה באיזור בית שמש. האוטלנדר עובר? :)הוספת תגובה צטט והגבביטול פרסם תגובה -
תשובות לאלכס
אלכס שלום רב,
א. מערכת ההנעה של אאוטלנדר PHEV מורכבת משני מנועים חשמליים ומנוע בנזין, ובנויה להעדיף תנועה על חשמל. כאשר מנוע הבנזין פועל הוא לרוב מניע גנרטור שטוען את הסוללה. כאשר יש צורך בהנעה ישירה של מנוע הבנזין, אז הוא משולב על ידי מצמד לסרן הקדמי.
כל הפעולה הזו מנוהלת באופן אוטומטי על ידי מחשב הרכב והנהג אינו שולט בדבר, פרט לכפתור נעילת 4X4 אשר מקבע את חלוקת הכוח בין הצירים לשימוש בשטח ובתנאי אחיזה דלים. היות ומדובר בהנעה כפולה הנשלטת על ידי בקרות אחיזה ומשיכה מתוחכמות, הרכב מסוגל להעביר כוח ולנוע גם בהצלבות קשות.
ב. הרכב מצויד בערכת תיקון תקרים.
ג. סוללת הרכב הממוקמת בגחון הרכב נמצאת במארז קשיח וממוגן. אין אפשרות להוסיף מיגון ובאופן כללי הרכב לא מיועד לשימוש שטח אינטנסיבי. ד. הסוללה נמצאת במארז אטום למים ובוץ, כך שאין מניעה להיכנס למים בדיוק כמו כל אאוטלנדר. ה. אין אפשרות להתקין תוכנת שטח במערכת המולטימדיה. ו. הרכב מסוגל להתמודד עם כל מסלול בעבירות קלה, בדיוק כמו אאוטלנדר רגיל ורכבי פנאי מקביליםהוספת תגובה צטט והגבביטול פרסם תגובה -
מבחן דרכים מיצובישי אאוטלנדר Mitsubishi Outlander PHEV
מקווה שבקרוב ניסע עם ה-PHEV ליום שטח ואז נוכל להוסיף התרשמות ותמונות מהשטח.הוספת תגובה צטט והגבביטול פרסם תגובה -
בקיצור רכב שטח של הסופר
הוספת תגובה צטט והגבביטול פרסם תגובה -
כבל ומטען רכב PHEV
לכל אלו שמתעתדים לרכוש PHEV
יש בעיה מובנית באיכות כבל הטעינה
לאחר שמוש של מספר חודשים הכבל בחיבור לשנאי סובל מנתק
חברת כל מוביל מסירה לחלוטין אחריות גם על רכב חדש
שיפוץ עולה בחברה 600 ש"ח עם אחריות מוגבלת של 3 חדשים
מטען חדש יעלה לאחר הנחה 1550 ש"ח בקירוב
לשיקולכם בעת קניית הרכבהוספת תגובה צטט והגבביטול פרסם תגובה