פורומים

 - שטח 4x4

צמיגים - שפת העיצוב של שפת הצמיג

22 בדצמבר 2016 ב 11:59 2 תגובות 14642 צפיות profile imageאתר השטח 4X4

הרבה דובר על תכנון הסוליה, וממש לא מעט על העיצוב של צמיגים. 
ג'נרל האמריקאית מציגה צמיג לשטח ועוד אחד שהוא ממש ממש לשטח. 
רשמים מהשימוש בשטח - וולנסיה

לכתבה

הוספת תגובה
  • 1. אורח/ת 18 באפריל 2017 ב 20:08 נערך 16 באוגוסט 2021 ב 21:09

    מה המלצתכם על החלפת מידת הצמיגים?

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 2. אורח/ת - דרור ברלי 16 באוגוסט 2021 ב 21:06 נערך 16 באוגוסט 2021 ב 21:10


    תעשה הפרדה בין מה שאפשר (טכנית) למה שמותר.

    בכלי רכב מודרניים כל מערכת ההנעה מפוקחת מחשב - כל שינוי במידת הצמיגים משגע את הנתונים שהמחשב מקבל (למשל קריאת מרחק), ויש צורך לבצע תכנות מחדש - וזו עוד בעיה קטנה לעומת הבעיה החוקית.

    בישראל מקפידים מאוד, אפילו באובססיביות יש לומר, על המידות הרשומות ברשיון והמותרות על ידי היצרן. גם אם הן שגויות מהיסוד (והן שגויות מהיסוד! הרבה רכבי שטח מודרניים מצויידים בצמיגי כביש בחתך נמוך - צמיגים ספורטיביים נטו שאין בהם שום צורך ברכב כביש-שטח כזה - לטובת התנהגות כביש משופרת וגם משיקולי אופנה נטו - אלה צמיגים שלחלוטין לא מתאימים לשטח. למידת הצמיגים של הרקסטון, בחתך 60, ניתן לקרוא "גבולית", כל מה שפחות מזה - חתך 55 או 50 ומטה, כבר באמת לא מתאים לשום סוג של שימוש בשטח). במקרה של תאונה עם נפגעים חו"ח, כשמגיע בוחן משטרה ובודק את כלי הרכב המעורבים - ברכבי שטח הוא ניגש דבר ראשון לצמיגים ומשווה למה שכתוב ברשיון, כי הבוחנים מודעים לנטיית בעלי ג'יפים להגדיל מידות צמיגים כדי לשפר את יכולות העבירות בשטח. במצב כזה, צמיגים במידה שלא תואמת לרשיון הם מבחינת הבוחן מה שגרם לתאונה - שטות מוחלטת כאמור, אבל לך תתווכח - והם יסבכו אותך קשות. בעיקר מההיבט הביטוחי. אתה ממש לא רוצה לככב בסרט הרע הזה.

    נגד זה אין הרבה מה לעשות חוץ מלהחליף את הצמיגים לצמיגי AT (חצי-חצי או 50:50) במידה המקורית בלבד, שיש סוליה יותר אגרסיבית שמתאימה יותר לשטח, והדופן שלהם חזקה ועמידה יותר משל צמיגי הכביש המקוריים ופשוט לקוות לטוב. זה מה יש. כולנו סובלים מהעקשנות המטופשת הזו.

    הוספת תגובה צטט והגב
ביטול