פורומים

 - כביש ספורט

רובוטים הולכים על 4 במפעל של פורד

30 ביולי 2020 ב 11:56 0 תגובות 1230 צפיות profile imageOgash Ofer

פורד תתחיל בחודש אוגוסט לערוך ניסויים ברובוטים בעלי ארבע רגליים במפעל ההולכה 'ואן דייק' של החברה כדי לסרוק את המפעל בלייזר, ולעזור למהנדסים לעדכן צורך עתידי של ציוד מפעלים.

הרובוטים דמויי הכלבלבים הם בעלי ארבע רגליים, יכולים לשבת, ללחוץ ידיים ולהתגלגל. הם גם יכולים לבצע סריקות מצלמה של 360 מעלות, להתמודד עם דרגות שיפועים בגובה של 30 מעלות ולעלות במדרגות במשך שעות בכל פעם. הסיבה לכך היא שהם למעשה רובוטים ששוקלים 70 קילו בעלי ניידות מובהקת ממש כמו של כלב. הם מהווים חלק מתוכנית פיילוט של חברת פורד למציאת פתרונות המיועדים לחסוך זמן, להפחית עלויות תפעוליות והגדלת היעילות.

פלאפי, השם שניתן על ידי מתפעלת הרובוט, הוא אחד משני הדגמים שפורד מחכירה מבוסטון דינמיקס, הידועה ביצירת רובוטים ניידים מתוחכמים (הרובוט האחר של פורד, שמו ספוט על שם שמו האמיתי של המוצר).

הרובוטים, שפורד מפעילה במפעל ההולכה 'ואן דייק', הם בצבע צהוב בהיר וניתנים לזיהוי בקלות. הם יכולים לנסוע עד 3 קמ"ש על סוללה לשעתיים וישמשו לסריקת רצפת המפעל בכדי לסייע למהנדסים לעדכן את התכנונים הממוחשבים המקוריים שלהם לצורך עדכון הצורך בציוד עתידי במפעלי החברה.הדרך הישנה הייתה גם יקרה – עלות של כמעט 300,000 דולר בכדי לסרוק מתקן בודד.

המפתח להצלחה של פלאפי וספוט הוא הזריזות שלהם, ובטיחות ההפעלה. לרובוטים שלוש מסגרות פעולה - הליכה על קרקע יציבה ועל תנאי שטח לא אחידים ויש להם מצב מהירות מיוחד למדרגות. הם יכולים לשנות עצמם ממצב כורסה למתיחה, יכולים להתמודד עם שטח קשוח, מדרגות ושיפועים של 30 מעלות. אם הם נופלים, הם יכולים לתקן את עצמם. הם שומרים על מרחק קבוע ובטוח מחפצים למניעת התנגשויות.

הוספת תגובה
ביטול