פורומים

 - כביש ספורט

מרצדס מסמנת את העתיד - קולנוע בתוך הרכב

13 בינואר 2021 ב 11:30 0 תגובות 514 צפיות profile imageOgash Ofer

מרצדס משיקה את מערכת ה-MBUX Hyperscreen של ה-EQS

המערכת בעלת העיצוב הייחודי קלה לתפעול ולומדת את הרגלי המשתמש בזכות יכולות הבינה המלאכותית שלה, מה שמעניק חוויה אישית ומותאמת לצרכי הנהג ולנוסע שלצידו

אחד מהאלמנטים המיוחדים של ה-EQS הוא המסך החדש בעל חוויית המשתמש הייחודית של מרצדס (MBUX). המסך המרשים בעיצובו קל לתפעול ולומד את הרגלי המשתמש בזכות יכולות הבינה המלאכותית שלו, מה שמעניק חוויה אישית ומותאמת לצרכי הנהג, וכן גם לנוסע שלצידו.

מערכת ה-MBUX (Mercedes Benz Use Experience) הקלה באופן דרמטי את ההתנהלות עם רכבי מרצדס. הממשק שהושק ב-2018 כחלק מה-A Class נמצא כעת ביותר מ-1.8 מיליון רכבי מרצדס מסביב לעולם. לפני מספר חודשים, הדור השני של המערכת הוכנסה גם ל-S class ועתה גם ל-EQS.

הממשק שומר עד 7 פרופילים שונים, שמתאימים את התוכן הרצוי עבורם. כאמור, הן הנהג והן הנוסע שלצידו יכולים לתפעל אותו, כאשר השני רואה תצוגה משל עצמו ובעל אזור ייעודי לתפעול מהמושב בו הוא יושב. פונקציות הבידור הינן בכפוף לחוקי הרגולציה של כל מדינה ומדינה. כמו כן, כאשר אין נוסע לצד הנהג, המסך הופך לחלק דיגיטלי דקורטיבי.

המסך הכעור ברוחב 141 סנטימטר בעל זכוכית עם ציפוי אלומיניום למניעת שריטות ומסגרת שנצבעה בתהליך תלת שכבתי בצבע "silver shadow". התאורה שהוטמעה בחלק התחתון של המסך גורמת ליחידה התצוגה להיראות כאילו צפה על הלוח. עבור תמונה באיכות גבוהה, המסך משתמש בטכנולוגיה OLED. לממשק 8 מעבדי ליבה, 24GB RAM ו-46.4GB זיכרון לשנייה.

כמו כן, המערכת משתמשת ביכולות בינה מלאכותית בשביל להציג את האפשרויות המתאימות למשתמש בזמן המתאים. הממשק מציע מעל 20 אפשרויות – מתוכנת מסרים אקטיבית, דרך תזכורות לימי הולדת ועד תזכורת לרשימת מטלות – כל אלו מוצעות באופן אוטומטי כשהן רלוונטיות למשתמש.

לדוגמה: אם למשל הנהג מתקשר לאדם ספציפי כל יום שלישי בדרך חזרה מהעבודה הביתה – המערכת יכולה להציע את השיחה באופן אוטומטי. אם מישהו אחר נוהג והפרופיל שלו מוזן, המערכת לא תציע. דוגמאות נוספות הן התאמת טמפרטורת ההגה והמושבים לנהג וטמפרטורת הרכב בזמן עונת החורף.

כמו כן, מרצדס ביצעה מחקרים אודות התנהגות ושימושים בדור הראשון של ה-MBUX וגילתה שמרבית השימוש מתרכזת במערכת הניווט, המדיה והטלפון – לכן, אלו תמיד יהיו במרכז התצוגה.
לישראל יגיעו המערכות בכלי הרכב של מרצדס ברבעון האחרון של 2021.

הוספת תגובה
ביטול