פורומים

 - כביש ספורט

רכבות ה'לביאות' הגיעו לישראל

27 במאי 2022 ב 21:12 0 תגובות 495 צפיות profile imageOgash Ofer

·שתי הרכבות הראשונות מתוצרת כאף הספרדית, מדגם URBOS100, הגיעו ארצה כחצי שנה לפני המועד המתוכנן ולאחר טקס קצר בנמל אשדוד, תועלנה לירושלים לסדרת בדיקות ועבודות התאמה, בטרם תכנסנה לשירות, בקו האדום ובהמשך בקו הירוק של העיר.

צי הרכבות החדיש, המכונה 'לביאות', ימנה 114 רכבות שיופעלו בירושלים במערכים של זוגות, בדומה ל-46 הרכבות הישנות יותר, הפועלות בעיר משנת 2011.

הרכבות החדשות שייכות לפרויקט ה-JNET שמקימה, מפעילה ומתחזקת הזכיינית "כפיר", המורכבת מכאף הספרדית ומשפיר הנדסה הישראלית. פרויקט ה-JNET כולל את הארכת הקו האדום הנוכחי ואת בניית הקו הירוק - עבודות הצפויות להסתיים בנובמבר 2025. כפיר אחראית גם על ההפעלה ועל התחזוקה של שני הקווים.

לאחר העלאתן לירושלים על גבי משאיות, כשכל רכבת מחולקת לשני חלקים, כאף תרכיב את הרכבות מחדש ותערוך להן התאמות ובדיקות סטטיות ודינמיות לרישויין, בטרם תכנסנה לשירות בעוד מספר חודשים, ראשית בקו האדום ובהארכותיו צפונה לנווה יעקב ודרומה להדסה עין כרם ובהמשך, גם בקו הירוק.

אורכן של הלביאות 33 מ', רוחבן 2.65 מ' וגובהן 3.5 מ'. לכל לביאה קיבולת של 218 נוסעים ובמערך כפול – 436 נוסעים ומהירותה המרבית, מעל 70 קמ"ש. הרכבות החשמליות ניזונות מחשמולת (הזנת חשמל) עילית בצורת כבל בודד, במתח של 750 וולט. מעבר להיותן חדישות, ייחודן של הלביאות בשיפור איכות השירות וחוויית הנסיעה: הרכבת מצוידת במספר רב יותר של מזגנים חדישים וחזקים לשיפור יכולות האוורור, הקירור והחימום. מערכות בטיחות מתקדמות. שיפור מערכות התצוגה והמידע לנוסע, לרבות מערכות מנגישות ותא נהג הבנוי כתא טייס חדשני.

הוספת תגובה
ביטול