פורומים

 - כביש ספורט

משרד האנרגיה והתשתיות מפרסם מדריך להקמת עמדות טעינה לכלי רכב חשמליים בבתים משותפים

10 ביוני ב 18:07 0 תגובות 185 צפיות אתר השטח 4X4
לאחר שבמשרד האנרגיה והתשתיות ציינו לאחרונה את עלייתו של כלי הרכב החשמלי ה-100 אלף לכבישי ישראל, ולאור הגידול ההולך ומתמשך בשוק כלי הרכב החשמליים, נרתמו במשרד לאחת מהסוגיות הבוערות ביותר בתחום: הקמת עמדות טעינה בבתים משותפים.

מנתוני האגודה לתרבות הדיור עולה כי בשנה החולפת הגיעו לטיפול הלשכה המשפטית של האגודה כ-150 פניות בנושא עמדות טעינה לכלי רכבים חשמליים, כאשר כמות זו הולכת וגדלה במהירות. זאת בשל חוסר ידע ובלבול שקיים בקרב הציבור בנושא זה. עוד נמסר מהרשות לרישום והסדר זכויות במקרקעין, כי המפקחים על המקרקעין מטפלים בכ-75 תיקים בשנה בנושאים אלו.


צילום: דויד סעד

במשרד האנרגיה והתשתיות נרתמו לעניין ופרסמו מדריך חדש להקמת עמדות טעינה לכלי רכב חשמליים בבתים משותפים, אשר נועד לסייע לוועדי בתים, לרוכשי כלי רכב חשמלי ולדיירים, לדעת כיצד לפעול ומה ההליכים הנדרשים להתקנת עמדות טעינה בבניינים מרובי דיירים, מהו מערך הזכויות והחובות בהתקנת העמדה ומהם אמצעי הבטיחות הנדרשים.

המדריך מכיל מידע על עולם כלי הרכב החשמלי, סוגי העמדות, אפשרויות הטעינה וניהול הטעינה, הציוד הנדרש לטעינה, כמו גם הנחיות בטיחות ותקנות חשמל רלוונטיות. בנוסף, מפרט המדריך את השלבים השונים של תכנון וביצוע, תוך התייחסות להיבטים רגולטוריים ואף כלכליים מסחריים בהתקשרות מול ספקי טעינה, הנוגעים להקמת עמדות טעינה במתחמים משותפים.
המדריך מפורסם כעת כטיוטה להערות הציבור, והמשרד מזמין את כל בעלי העניין להעביר התייחסותם על המידע הקיים, ולציין אילו סוגי מידע עדיין חסרים.


צילום: דויד סעד

הוספת תגובה
ביטול