מערכות בטיחות

דף 1 מתוך 1
משאיות מאן לשנת 2024 מוסיפות אביזרי בטיחות
משאיות מאן לשנת 2024 מוסיפות אביזרי בטיחות

חברת מאן משאיות - MAN TRUCK& BUS מגרמניה הינה אחת מיצרניות הרכב הכבד הוותיקות והמובילות בעולם, המספקת פתרונות תחבורה מותאמים לכלי רכב ומשאיות במשקלים שבין 4 ועד 250 טון.
כעת, החברה מציידת את דגמי משאיות Super MAN לשנת 2024 בדור חדש של מערכות בטיחות המאפשר לנו ללמוד על עולם התחבורה הכבדה

נורות לוח השעונים
נורות לוח השעונים

ככל שכלי הרכב שאנו נוהגים בו מתקדם יותר ומתווספות לו מערכות אלקטרוניות נוספות לשמירה על בטיחות הרכב והנוסעים ועל הסביבה ובכלל, הוא הופך להיות משוכלל יותר, כך נוספות לו עוד נורות חיווי והתראה שיש להכיר וששווה להכיר
הכתבה משנת 2017 ועודכנה ביוני 2023

גם למערכת בקרת היציבות יש מגבלה
גם למערכת בקרת היציבות יש מגבלה

סרטון שצולם בכבישי הארץ ומדגים מקרה קיצון בו מערכת בקרת היציבות ESP אינה מצליחה לייצב את כלי הרכב והוא מתהפך בתאונה.
מצורף גם סרטון של "שלוש תנועות הגה" המדגים את חשיבות מערכת בקרת היציבות וקישורים ל-ESP

קיצורי שמות ומערכות כלי רכב וקישורים להסברים המלאים
קיצורי שמות ומערכות כלי רכב וקישורים להסברים המלאים

האם אתם מכירים את כל שמות הקיצור של המערכות האלקטרוניות והחיישנים בכלי הרכב שלכם?
להלן רשימה ארוכה, מפולחת לקטגוריות, עם קישורים להסברים בויקישטח שיעשו לכם סדר בראש.

חינוך מחדש - מערכות בטיחות בהתקנה מקומית
חינוך מחדש - מערכות בטיחות בהתקנה מקומית

בתחילת 2018 נכנסה לתוקף תקנה חדשה של משרד התחבורה המחייבת כול רכב חדש שעולה לכביש במערכת בטיחות הכוללת מינימום התראה של סטייה מנתיב והתנגשות לפנים.
במקביל מעודד משרד התחבורה, באמצעות תמריץ כספי, בעלי כלי רכב ישנים להתקין מערכת בטיחות התרעתית - כזו שבאמצעות צפצוף תסב את תשומת הלב של הנהג לסכנת התנגשות ו/או לסטייה מהנתיב.

מבחן האייל או למה צריך בקרת יציבות
מבחן האייל או למה צריך בקרת יציבות

בשנת 1997 בעת מבחני ההשקה של מרצדס A קלאס - אז סגמנט חדש לחלוטין במרצדס, התהפכה המרצדס הקטנה בבדיקה של 'מבחן האייל' (MOOSE TEST) הבודק את יציבות הרכב.
מרצדס עצרה את ההזמנות, החזירה את אלפי כלי הרכב שכבר הופצו בעולם ושדרגה את הקלאס A עם מערכת אלקטרונית מבית BOSCH השומרת על יציבות הרכב - ESP.
עם השנים הפכה המערכת ESP - שם שמור של חברת בוש, או בשמה הכללי ESC לתקן וחובה בכול כלי רכב (הנמכר במערב) והיא נבדקת במבחני דרכים לכלי רכב חדשים.
מצ"ב סרטוני בדיקה של האתר השבדי Teknikens Varld לטנדרים ולג'יפ גרנד צ'רוקי.

התהפכות או בקרת יציבות
התהפכות או בקרת יציבות

שלוש תנועות הגה והרכב מתהפך! או מערכת בקרת יציבות - ESP המונעת התהפכות.
צפו בסרטונים ובהסבר על מערכת הבטיחות מהחשובות ברכב.

הפתרון הטכנולוגי - חלק שני
הפתרון הטכנולוגי - חלק שני

בקרת משיכה (TC) ובקרת אחיזה (ESP) הן מערכות הבטיחות המובילות כיום את עולם הרכב. באמצעות שליטה ממוחשבת על הבלמים והמנוע הן מאפשרות לרכב לצאת בשלום ממצבים של היגוי יתר ותת היגוי

הפתרון הטכנולוגי - חלק ראשון
הפתרון הטכנולוגי - חלק ראשון

המודעות לבטיחות והתחרות בין היצרנים הביאו בעשור האחרון למספר פתרונות טכנולוגיים זמינים ברכבים רבים המאפשרים לכל נהג (כמעט) לנהוג מהר יותר (או רע יותר) ועדיין לצאת ללא פגע (או להישאר בחיים) ממצבים וטעויות שבעבר היו חורצים את דין הנוסעים והרכב לאבדן מושלם

דף 1 מתוך 1