שטח 4X4 > כתבות > חדשות

העתיד כבר כאן

דגם קונספט של מרצדס, שהוצג השבוע בסין, מבשר על טכנולוגיות הנעה הברידית שנראות כאילו נשאבו מסרט מדע בדיוני

בעיניים של ג'יפאים, בשורה התחתונה תמיד נבדוק רכבי קונספט בהיבט  השטח: האם כשיגיעו לייצור, אם יגיעו, ידעו לתת עבודה. למרבה הצער, בגלל ה''קידמה'' הנכפית על יצרניות הרכב בשנים האחרונות (והמושג הושם במירכאות שכן בעינינו זאת לא קידמה, אלא נסיגה...), יכולות השטח הולכות ומצטמצמות ומסתמכות בעיקר על ''גמדים'' אלקטרוניים שבמידה רבה מייתרים את הנהג...

אבל מדי פעם יש ברכבי הקונספט חידושים שמשאירים אותנו פעורי פה, למרות שאין להם דבר עם שטח. פשוט הציגו אותם על בסיס של SUV כזה או אחר, או אפילו בקרוס-אובר, השם ירחם...

כזה הוא הדגם שהציגה השבוע חברת מרצדס, תחת השם G-Code. הפיתוח נעשה בחטיבת המחקר החדשה של החברה בסין, והעיצוב הותאם לטעמו של הקהל המקומי: מאוד מוחצן, עם נוכחות בולטת שאי אפשר להתעלם ממנה. אבל העיצוב כאן הוא לא העיקר, אלא הטכנולוגיה.

מדובר ברכב היברידי שבו שילוב של מנוע המוזן במימן ומנוע חשמלי, כשמנוע המימן מותקן מלפנים ומניע את הגלגלים הקדמיים והמנוע החשמלי מאחור, מניע את הגלגלים האחוריים. המנוע החשמלי מוזן ממצבר הניתן לטעינה מהרשת הביתית וגם באמצעות כמה עזרים, חלקם מוכרים וחלקם מפתיעים ונראים כפנטזיה של מישהו שעישן חומר טוב.

יש כאן כמובן הפקת חשמל מאנרגיית הבלימה, טכנולוגיה שכל המכוניות ההיברידיות כבר מצוידות  בה, יש הפקת חשמל מהתנועה של מערכת המתלים, שזה כבר פחות נפוץ, אבל עיקר החשמל יגיע מהצבע המיוחד בו נצבע הרכב, המשמש כתא סולארי ענק! במקביל, הצבע הזה גם יודע לתרגם את אנרגיית הרוח הזורמת עליו לאנרגיה חשמלית. החשמל שיופק, מעבר לשימוש הישיר שלו במנוע האחורי, ינוצל לצורך הפקת המימן להזנת המנוע הקדמי.

לא ברור מהפרטים שמסרה מרצדס האם מדובר בטכנולוגיות שכבר עברו את כל תהליכי הפיתוח, או שמדובר רק בשלבים רעיוניים. אבל אין ספק שמדובר בציון דרך המסמן את אחד הכיוונים אליהם נוסעת תעשיית הרכב.                      

תגובות

0 תגובות