שטח 4X4 > כתבות > חדשות

קבלו: קרוס-אובר מתוצרת לוטוס

היצרנית הבריטית, שהתמקדה עד כה ברכבי ספורט מצטרפת לתחרות בסיגמנט החם ביותר

כנראה שכל יצרנית רכב תאבת חיים ורווח, לא יכולה להימלט מכניסה לייצור של רכב שטח כלשהו, אפילו אם זה רק קרוס-אובר מעודן או משהו רציני יותר, כמו הקאיין שהעמיד בזמנו את פורשה על הרגליים מבחינה פיננסית ועד היום הדגם הזה הוא מכונת המזומנים של החברה (למבחן דרכים לקאיין).

השבוע הודיעה יצרנית נוספת שהיתה מוכרת עד כה רק מתחום מכוניות הספורט – ומרוצי פורמולה 1 – כל כוונתה להתחיל ולייצר קרוס- אובר, וזאת לא אחרת מאשר לוטוס. החברה הבריטית, תחת ניצוחו של קולין צ'פמן המנוח, ייצרה רכבי ספורט מלהיבים ביותר וזכתה תחת שרביטו גם להצלחה רבה במרוצים. 

אבל כמו מרבית יצרניות הרכב בבריטניה גם לוטוס נקלעה לקשיים כלכליים בשנות השמונים של המאה הקודמת, ועברה שורה של ידיים: תחילה בעלות משותפת עם טויוטה, אחרי מותו של צ'פמן נכנסה לעסק קבוצת משקיעים בריטית, אחר כך נמכרה החברה  לג'נרל מוטורס, נרכשה על ידי משקיע פרטי ובסופו של דבר הגיעה בשנת 1996 לידיה של פרוטון, יצרנית הרכב ממלזיה.

הקרוס-אובר החדש יתבסס על מכלולי האבורה (Evora) המחודשת, שתוצג בתערוכת הרכב הקרובה בג'נבה. כמו כלי רכב רבים אחרים בסיגמנט הזה, גם לוטוס תציעה בשלב זה רכב עם הנעה 2X4  בלבד, הנעה אחורית כמובן... בחברה לא שוללים את האפשרות שבעתיד יהיה גם דגם עם הנעה בכל הגלגלים אך כרגע זה לא עומד על הפרק. כרגיל בהכרזות כאלו לא נמסרו שום פרטים טכניים על הרכב המתוכנן, שמיועד בעיקר לשווקים בסין ובארה''ב, וגם לא תאריך יעד לתחילת השיווק שלו.               

תגובות

0 תגובות