שטח 4X4 > כתבות > שטח

מבחני ה-IIHS: ציונים גבוהים במיוחד לדגמי סובארו

המכון האמריקאי המבצע בדיקות בטיחות לכלי רכב העניק את הציונים הגבוהים ביותר ל-71 דגמים שונים משנת הייצור 2015

זה לא סוד שרמת הבטיחות של כלי הרכב משתפרת משנה לשנה, כשעוד ועוד מערכות מתקדמות מוצאות את דרכן אל המכוניות החדשות שאנחנו קונים. עדיין לא הגענו לאוטופיה של כלי רכב אוטונומיים שמוצאים את דרכם גם ללא התערבות הנהג (למרות שכבר יש התקדמות גדולה בתחום, שיהיה העתיד התחברותי שלנו), אבל יש כבר מערכות  המתריעות סטייה מנתיב הנסיעה, מערכות השומרות על ערנות הנהג, על התקרבות לרכב הנוסע לפנים או על רכב המתקרב מדי מאחור, ובדגמי פרימיום מערכות כאלו גם יודעות להפעיל את הבלמים במקרה שהנהג אינו מגיב להתרעה...

ההתקדמות הזו מוצאת את ביטויה גם במבחני הבטיחות שעורך מוסד ה-IIHS בארה''ב. מבין מאות דגמי  2015 שנבדקו במכון, 33 קיבלו את הציון TPS (Top Safety Pick) ועוד 38 קיבלו את הציון TPS , בסהכ 71 דגמים שקיבלו את הציונים הגבוהים ביותר. לשם ההשוואה, בדגמי 2014 רק 39 מכוניות קיבלו ציונים גבוהים כאלה.

בין הדגמים שקיבלו את הציון הגבוה, בולטת נוכחותם של דגמי סובארו השונים: ה-XV, האאוטבק והפורסטר קיבלו כולם ציון TPS. (למבחן דרכים ל-XV, לפורסטר  ולאאוטבק). עוד דגמים שקיבלו את הציון הזה הם ההונדה CR-V, מיצובישי אאוטלנדר, מאזדה CX-5 ומרצדס M-Class. הראב4 של טויוטה קיבל ציון TPS . (מבחני דרכים ל-CR-V, לאאוטלנדר, ל-CX- 5, למרצדס ML).

במבחנים נבדקות המכוניות בחמישה מצבי ריסוק: חזית מלאה, חזית-צדית, התהפכות, צד ואחור. כדי לקבל ציון TPS על הרכב להשיג ניקוד ''טוב'' בארבעה מתוך חמשת המצבים, וניקוד ''מתקבל'' בחמישי. כדי לקבל ציון  TPS , ברכב צריכות להיות מערכות בטיחות נוספות על הסטנדרט המקובל.

ראוי לציין, שחלק מהדגמים הנמכרים בארה''ב - למרות הזהות בשם - אינם זהים לחלוטין לדגמים הנמכרים אצלנו, שהם בתקינה אירופאית השונה לעתים מהתקינה האמריקאית.

תגובות

0 תגובות