שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #30

דגמים חדשים להונדה HR-V ולפגרו ספורט, אור ירוק לקרוס-אובר של למבורגיני ואח גדול לקרוס-אובר של יגואר

ה- HR-V של הונדה הסתתר תמיד בצילו של האח הגדול, ה-CR-V (למבחן דרכים ל-CR-V). עכשיו, עם דגם חדש ומעודכן (שהגרסה היפנית שלו הוצגה כבר לפני שנתיים), מתכוונת החברה להסתער על השוק האירופי. כפי שמקובל בסיגמנט הזה, הדגם הבסיסי יצויד בהנעה קדמית בלבד, עם אופציה להנעה בכל הגלגלים. היצע המנועים יכלול מנוע דיזל שככל הנראה לא יהיה רלוונטי אצלנו בגלל שיקולי מיסוי, ושני מנועי בנזין האחד בנפח 1.5 ליטר והשני בנפח 1.8 ליטר. בדגמי הבסיס תהיה אפשרות לתיבה ידנית עם שישה הילוכים, בכל הדגמים האחרים תוצע תיבה רציפה. צפי ההגעה אלינו – סוף שנה זו או תחילת השנה הבאה.

פאג'רו ספורט חדש?

הגעת הדור החמישי של טנדר מיצובישי לשווקים, מבשרת ככל הנראה גם על הגעתו של דור חדש לפאג'רו ספורט. על פי פרסומים של החברה, צפויה השקתו של דגם פאג'רו חדש באירופה בזמן הקרוב, וההנחה היא שמדובר על דגם הספורט, שמתבסס תמיד על מכלולי הטנדר. מלבד השינוי החיצוני המובן מאליו, הספורט מובדל מהטנדר גם במתלה אחורי שונה. כל השאר זהה, וזה אומר מנוע דיזל חדש העשוי כולו אלומיניום, בנפח 2.4 ליטר, המספק 180 כ''ס. יהיה גם דגם עם מנוע בנזין, שפחות רלוונטי עבורנו, אבל חשוב מאוד עבור השוק האמריקאי. הפאג'רו ספורט יובא לארץ בתחילת שנות האלפיים ולא זכה להצלחה גדולה. עכשיו, עם דגם חדש ותקינה אירופאית אולי נראה אותו שוב כאן.

הקרוס-אובר החדש של למבורגיני יגיע מאיטליה

הסכם שנחתם לאחרונה בין ממשלת איטליה לבין קונצרן פולקסוואגן, יאפשר ייצור הקרוס-אובר החדש של למבורגיני (שנמצאת בבעלות הקונצרן) בארץ המגף. ההסכם כולל כנראה הקלות מס משמעותיות, מה שיאפשר הגדלת המפעל בסנט-אגתה וקליטת 500 עובדים חדשים. בתכנון המקורי, הייצור היה אמור להתבצע בסלובקיה במפעל בו מיוצר האאודי Q7, שחולק פלטפורמה עם הלמבורגיני החדש, שטרם קיבל שם. עדיין לא ידוע האם הקווים של דגם הקונספט שהוצג ב-2012 ישמרו.

יגואר חושבת גדול

עוד בטרם יצאה לשוק עם הקרוס-אובר המתוכנן שלה, ה- F-Pace, ביגואר כבר חושבים על אח גדול יותר, שיקבל אולי את השם J-Pace. על פי מגזין הרכב CAR Magazine, אם אכן המהלך הזה יתבצע, הקרוס-אובר החדש יתבסס על מכללי הריינג' רובר, אבל עם עיצוב חיצוני ספורטיבי יותר ואוריינטציית כביש מובהקת. שלא תטעו – גם ה- F-Pace לא מיועד להיות ''טוחן סלעים'', במיוחד לאור העובדה שהוא בנוי על פלטפורמה של מכונית נוסעים, אבל מרכב שבקרבו מכללים של ריינג', אנחנו מצפים למעט יותר...

תגובות

0 תגובות