שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

טיול פאג'רו סובב מכתש רמון - 20/2/16

טיול פאג'רו, יצא לטיול בשבילים היפים של אזור מכתש רמון. חוץ ממזג אויר טוב, מקומות חדשים וסיפורים ישנים, עמד בפנינו טיפוס מכשול במצב בעייתי, לעיני טריבונה מלאה צופים וסקרנים. ביקשו שלא נטפס, אמרו שנסתבך, העריכו שלא כדאי, אבל הפאג'רואים הוכיחו אחרת. אבל בואו לא נקדים את המאוחר.

image

image

הבוקר הערפילי התחלף ביום שימשי למדי. הטמפרטורות עלו והיה ברור, שמזג האוויר איתנו. יצאנו לשוטט בדרכים ולפקוד אתרים, הנמצאים בצד השבילים המוכרים. עם התנועה דרומה על ציר הנפט, הופך התוואי לגבה-גלי. העליות והירידות מתארכות ועולה רמת הקושי. את מעלה חדב המאתגר, אנו מטפסים לאחר הורדת אוויר בצמיגים ומתחילים להנות מיתרונות של סיום טיפוס. הנוף, נפרש לרגלנו. את ההפסקה הראשונה אנו עושים בתצפית נהדרת על קעת אל קורייק.

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

image

עצרנו לביקור קצר במערת אשכולות. שהתגלתה עקב עבודות הרחבת כביש 40. המערה היא מערת נטיפים מיוחדת, בה הנטיפים מתגבשים בצורת אשכולות. לצערנו, המשחיתים הגיעו גם אליה ושברו כמעט כל אשכול. חבל.

image

שעת צהרים הגיעה. פנינו לדרך צדדית והתמקמנו ברחבה מוגנת רוח. הנוף סביבנו היה יפה במיוחד, והקרקע הרכה היוותה מצע מצויין לשנת צהרים טובה. אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד. לפנינו דרך ארוכה ואנו חוזרים להתקדם.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

מדרגת נקרות חסומה

מדרגת נקרות חסומהמדרגת נקרות חסומה

בנחל נקרות הקדימה אותנו שיירה ארוכה מאוד של רכבי שטח. אף אחד לא רוצה להיתקע אחרי שיירה ארוכה של רכבים ובאמת לא עבר זמן רב והשיירה שלפנינו נתקעה. ג. צ'ירוקי התיישב על סלע בנחל. אז ממתינים. אחרי כמה דקות יוצאים לראות מה קורה ומבינים שהנסיעה בנחל, תתארך בשל הקצב האיטי. הגרנד נמשך אחורה ושתי השיירות ממשיכות להתקדם לעבר מדרגת נקרות. לא עוברות חמש דקות ושוב הכל נעצר. רכב אחר מתיישב על סלע. שוב ממתינים. קצת כיוונים, קצת נידנודים והרכב משתחרר. ממשיכים, אבל נותנים לשיירה שלפנינו להתקדם ומתכנסים להעריך מה עדיף. להשתרך אחרי שיירה ארוכה שכל הזמן נתקעת, או להסתובב, לנסוע לאורך נחל נקרות ולצאת במקום אחר. הקירבה למדרגת נקרות ולכביש 40 מפתה. ממשיכים במעלה הנחל. פתאום מופיע מולי רכב ומסמן לי לעצור. ''מציע לכם לחזור את כל הדרך חזרה. צ'ירוקי שבר את הנאבה באמצע מדרגת נקרות, חסם את הדרך וכולם תקועים לפני המעלה''. אנחנו נמצאים 500 מ' מהמדרגה, ביזבזנו זמן יקר בנסיעה איטית אחרי שיירה ארוכה ועכשיו, אחרי שכבר התקדמנו מערבה, נצטרך לחזור את כל הדרך חזרה? למי יש כח?

שימו לב, אני אומר לקבוצה. ''אנחנו ממש קרובים למדרגה, אני נוסע לבדוק מה קורה ואם אפשר לעבור, וחוזר אליכם. בינתיים תתקדמו לעברי''. כשאני מגיע למדרגה, זה מה שאני רואה: צ'ירוקי עומד על שלושה גלגלים (נאבה שבורה) באמצע המדרגה העליונה. 10 טרקטורונים המחכים לרדת אותה. 17 רכבי שטח המחכים לעלות אותה. פקח אחד חיוור שעומד לאבד את העשתונות, כי כבר מאוחר ופתחו לו מגרש חניה במדרגת נקרות וגם נראה שכולם הולכים להעביר שם את הלילה. וכאילו זה לא מספיק, הקבוצה שלנו (האחרונה בתור) עומדת להגיע כל רגע ולמוטט את הפקח סופית.

בדחילו ורחימו אני ניגש לברר מה קורה, מבין שהטרקטורונים מחפשים דרך לרדת, מזהה טרופר משופר נוסע לאחור ומוותר על הזכות המפוקפקת להיות הראשון שינסה לטפס, שומע מישהו ממליץ לי לא להיכנס להרפתקה של טיפוס המעלה במצבו ובשעה הזאת של היום, מנסה למצוא דרך בטוחה לטפס את המדרגה ומודיע בקול שאנחנו הולכים לטפס.
ההודעה הזאת פורשת כנפיים בשניות. כולם עוזבים הכל וממהרים לתפוס מקום טוב בטריבונה, כדי לצפות בפאג'רואים וטרייטון אחד, מעיזים לעשות מה שאף אחד עוד לא ניסה. אנחנו מפלסים את הדרך בין רכבי הקבוצה שלפנינו, אני מזהה את הצופים כבר מוכנים עם המצלמות בסלולרי ומתחיל לטפס. אין לי פחד קהל, אני לא ביישן ואפילו די בטוח ביכולות הנהיגה שלי, אבל כשכל העולם צופה ומצלם מקרוב, מחכה לטעות הראשונה שתעשה ולנזקים בכלי הרכב בו אתה נוהג, כדי לעשות מהם מטעמים, לא קל לשמור על ריכוז ורמת ביצוע. יותר מהכל אני פוחד שנפשל והליכלוכים על פאג'רואים שעשו בושות במדרגת נקרות, לא יגוועו לעולם. אבל אף אחד לא מפשל. כולם עומדים בלחץ ומטפסים את שתי המדרגות מול יציעים מלאים. כל הכבוד!

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

לנקודת הסיום הגענו בחושך, אם כי לא הרבה יותר מאוחר משעת הסיום המתוכננת. מעבר לכל החוויות במהלך היום, שמחתי להראות שוב קבל עם ועדה, שפאג'רו בשילוב יחס העברה נמוך ודיפ' אחורי נעול, יעבור בכל דרך, גם אם היא חסומה. גם לטרייטון מגיעה כוכבית, אבל הוא כבר קיבל מזמן את תואר חביב הקהל. איזה טנדר להיט! גם הטיול הזה, המשיך את מסורת הטיולים הקודמים של גיוון בסוגי המכשולים והתקדמות בדרך ההכרחית, עד הגעה לשליטה מוחלטת של הנהג בפאג'רו שלו. לרכבי השטח של מיצובישי יש אמנם מקום של כבוד, אך הבעלים שלהם חשובים יותר. קבוצה טובה, איכותית, נעימה ומגוונת, היא תענוג לכל הקשורים בטיול. יש לי תחושה שמצפות לנו עוד הרבה הרפתקאות משותפות. סעו בזהירות ולהתראות בטיולים הבאים.

imageimageimageimage

קישורים להדרכות וטיולים נוספים של מיצובישי:

לטיול פאג'רו הבא - הקליקו כאן

להדרכת נהיגת שטח הבאה של מיצובישי - הקליקו כאן

תגובות

1 תגובות

1

מאיר אורן

09 במרץ 2016 ב 20:31

פאג'רו סובב מכתש רמון

היה טיול מהנה עם אתגרים דרכים מנינות בזכות מדריך מעולה