מסלול טיול בציר המוסכים הצפוני

"ציר המוסכים" על שום מה? או בזכות מה? בעיקר בזכות סלעי הבזלת שמעטרים את השביל ובתוספת מעברי המים שלרוחבו היו דואגים לשלוח את הנוסעים (ואת כלי הרכב) לתיקונים במוסך הקרוב שבקריית שמונה. כיום השביל הנפרס לאורך של שיפולי רמת הגולן הוא בעבירות קלה עם קטעים ספורים של עבירות בינונית.
צילם: ינאי אברס (אחים לחיים).

תוכן הכתבה זמין לרשומים בלבד.

בכדי לראות את התוכן יש להתחבר לאתר.
במידה ואין לך משתמש באתר, ניתן להירשם כאן.

תגובות

7 תגובות

1

eliko4580

18 בספטמבר 2016 ב 22:32

מסלול טיול בציר המוסכים הצפוני

2

אורח/ת

13 באוקטובר 2016 ב 15:52

קיה סורנטו ללא הגבהה ומיגון

עופר, קודם כל תודה רבה לך על המסלולים והסברים המדוייקים.
האם קיה סורנטו (2004) ללא הגבהה וללא מיגון יכולה לעבור את המסלול?
תודה

3

Ogash Ofer

13 באוקטובר 2016 ב 16:05

קיה סורנטו ללא הגבהה ומיגון

חיובי - יכול. אם אני זוכר נכון לסורנטו 2004 הילוך כוח וזה ייקל על הנהג לאורך המסלול.  

4

יצחק בוהק

08 בנובמבר 2016 ב 20:57

amos.soco@gmail.co

5

moshe21

04 בינואר 2017 ב 22:15

גימני סטנדרטי לחלוטין אחרי הגשם

הי עופר,
ביום שבת ה 7.1.17 מתכנן לצאת לטיול בצפון
האם גימיני סטנדרטי ללא הגבהות או תוספות רק מיגון טרנספר יכול לעבור את המסלול ?
בהתחשב בגשמים בימים האחרונים?

6

Ogash Ofer

05 בינואר 2017 ב 05:56

גימני סטנדרטי לחלוטין אחרי הגשם

moshe21 כתב/ה:
"הי עופר,
ביום שבת ה 7.1.17 מתכנן לצאת לטיול בצפון
האם גימיני סטנדרטי ללא הגבהות או תוספות רק מיגון טרנספר יכול לעבור את המסלול ?
בהתחשב בגשמים בימים האחרונים? "
התשובה היא כן, אבל יש להתחשב בתנאי הדרך.  הטיול הוא בעבירות בינונית. צולם עם ג'ימני סטנדרטי. ואני לא צופה בעיות עבירות קשות במיוחד. ובכול זאת יש להפעיל שיקול דעת ולא להיכנס לתא שטח שממנו לא תוכל לצאת - היה והשביל נסחף או שלפניך ביצה טובענית גדולה.

7

Carpe67

21 באפריל 2018 ב 22:30

המסלול בוצע על ידינו בעצמאות 2018, מסלול יפיפיה שופע מים.
הרכבים ג'ימני כמו בתמונות, מוגבהים מעט וממוגנים.
הקושי העיקרי במסלול היה שיחי הפטל הרבים באיזורים הסבוכים, ניכר שמאז החורף לא עברו רכבים רבים ונדרשה עבודת מזמרה רבה למניעת שריטות לרכבים. למי שחושש לצבע של הרכב ומתעצל לשלוח לפני הרכב חבר עם מזמרה עדיף להמנע מהמסלול המקסים הזה.
כל המעיינות המצוינים במסלול שופעי מים. 5 שעות הם זמן קצר מידי מכדי לכלול טבילה במעיינות בדרך ולכן בימים החמים מומלץ לפנות 7-8 שעות לביצוע המסלול.
לאורך המסלול אין אתגרי עבירות קשים במיוחד, מידי פעם הורדנו מכוון בכדי לא להשאיר סימנים על הרכב כתוצאה ממפגש עם הבולדרים החדים הרבים הפזורים לאורכו, רכבים גדולים (שיתקשו לעקוף את המכשולים כי המסלול צפוף) ולא גבוהים מספיק כדי לעבור מכל הסלעים הרבים הפזורים לאורך המסלול כנראה שיתקשו.

המכשול היחיד שנתקלנו בו במסלול היה ביציאה\ירידה מהרמה בין נצ 15 לנצ16, הירידה מחורצת מאוד בסוף החורף וזרועה בולדרים גדולים מאוד. נדרשת בחירת נתיב זהירה ואף נדרשנו לבנייה קלה מאוד במספר נקודות בכדי להמנע מלשפשף את ביצי הדיפרנציאל במקומות בהן לא הצלחנו לעקוף את המכשולים. החלק הזה במסלול בינוני בירידה (בסיפור הדרך מבוצע בירידה) וכנראה אף קשה בעליה.