שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

המירוץ לצד המירוץ והמירוץ בתוך המירוץ

מיכאל חן, ספורטאי מוטורי ישראלי, הצטרף כאיש סיוע לצוות פנגו בראלי יוון 2017 שנערך בסוף השבוע הקודם וחזר לספר לנו על חוויותיו ועל המתחרים הישראלים בראלי.

בעידן האינסטנט רוב האנשים מחפשים ומסתכלים על השורה התחתונה וכלל לא מתעכבים להבין ממה היא מורכבת. כך קורה שבתחום הספורט המוטורי של מירוצי כלי הרכב הסיקור של הצוותים המתחרים הוא מינימאלי ולמרות ההשקעה הגדולה שלפני המירוץ והמאמץ האדיר תוך כדי המירוץ מצטמצם לכדי שורה וחצי, אם בכלל.

הזווית של צוות הסיוע

הצטרפתי לצוות פנגו למירוץ ראלי יוון כדי לתמוך בספורט המוטורי שאני כה אוהב וכדי להביא מקרוב רשמים שאולי ישפיעו על אנשים נוספים להצטרף וליהנות מהספורט המדהים הזה.

כאן מובא סיפור המירוץ מהזווית של צוות הסיוע.

את צוות פנגו, המורכב מהנהג דני פרל, הנווט איתי מולדבסקי ומנהל הצוות עומר פרל (ג'וניור) פגשתי בפלורינה שביוון בשעה שהם חזרו מראלי הלאס HELLAS אותו סיימו יומיים קודם במקום השלישי - 1800 ק''מ נגד מתמודדים בינלאומיים ביניהם אלופי עולם.

רק אהבת הספורט היא שגורמת לנהג שכמוני, עם אגו לא קטן, לבוא עם ראש מורכן ולהתעסק עם חיזוק ברגים, מילוי אוויר, העמסת גלגל ספייר, שטיפת כלי הרכב ודאגה למזון של הנהג והנווט בין הסטייג'ים של המירוץ.

העניין בצוותי סיוע הוא התמקצעותם כך שיביאו ערך מוסף לצוות המתחרה כך שלעיתים פעולה נכונה של צוות הסיוע יכולה להשפיע על ההישג במירוץ. עומר פרל שמלווה ומנהל את הצוות זה שנים מספר הוא שועל קרבות המכיר את כל העזרים שיש בשוק. עומר יודע להיכן כדאי להגיע, באיזה נקודות במסלול ניתן לראות ולצלם את הצוות ולא פחות חשוב מתי צריך להיראות בכדי להגביר את המוטיבציה אצל המתחרים, שכן כך הם יודעים שיש על מי לסמוך במקרה של בעיה.

חמושים במפות, תוכנת מעקב וניווט ותיאור תוואי המסלול רדפנו והשגנו (חייבים להגיע לפני הצוות בכדי לתפוס זווית טובה לצילום) את הצוות במספר נקודות על המסלול. מדי יום נסענו על שבילי עפר במהירות לא פחותה משל המתחרים עם רכב משפחתי שכור... היינו בכל מקום והבננות שהצוות קיבל בין הסטייג'ים, כמו גם הקולה הקרה עם הסוכר נתנו מרץ לחברים שלנו שעבדו מאוד קשה לאורכו של המירוץ המפרך. 

בכול שלב שאפשר הזנו את הצוות בנתונים - זמני המתחרים, המלצות על קצב הנסיעה וכו' וזאת כדי לממש את האסטרטגייה של המירוץ. כצוות סיוע קטן התמודדנו מול צוותי סיוע גדולים ועשירי משאבים. אך בהחלט ניתן לומר כי היינו טובים גם כי הגענו לנקודות במסלול שצוותי סיוע אחרים לא הגיעו ובעיקר בזכות התוצאות והעובדה שהטיפול המונע בכלי הרכב הביאו את המתחרים לקו הסיום ללא כל תקלה! כל הכבוד לעומר פרל - קיבלתי שיעור מעלף בלוגיסטיקה ניווט ותכנון אסטרטגיה.

המירוץ עצמו...

ראשית כדאי לדעת שכול הצוותים מתחרים במירוץ הכללי אך גם בתוך הקטגוריות השונות יש אתגר ותחרות עזה של מתחרים שלא יכולים להתחרות בצוותים המנוסים והחזקים ונשאר להם אלא להתחרות בתוך הקטגורייה.

אלירן יפרח ואדר מלמד ניצחו את המירוץ בדירוג הכללי בזכות נהיגה וניווט מצוינים, דבר שאפשר להם להוביל לאורך כל המרוץ כל זאת בזמן שהם נתמכים בצוות סיוע גדול ויעיל שידע להתגבר על תקלות ובין הייתר על צינור בלמים קרוע שהאט את הצוות ביום האחרון ובמסלול מפותל לממוצע של רק 80 קמ''ש!

צוות פוינטר - רז היימן והלל סגל הפנומנליים, הגיעו למירוץ ללא צוות סיוע, טיפלו ברכב שלהם בעצמם, ונהגו ללא טעויות ניווט ובנהיגה חדה ומדויקת. צוות פוינטר סיים במקום השלישי הכללי וזאת בזמן שהייתה להם תקלה בתיבת ההילוכים יחד עם פילטר אוויר סתום, דבר שהאיט אותם לאורך סטייג' שלם.

טל ויינברג וניצן בוסתן עם הצרעה האימתנית נתמכים ביוסי סימה וארנון שושני סיימו במקום החמישי הכללי - מיקום מאכזב קצת בגלל הפוטנציאל של כלי הרכב שלהם, הנוסע במהירויות מטורפות אך בשל המסלול הצר היה לו קשה מאוד לתמרן בסיבובים בשל רוכבו ואורכו.

צוות פנגו - דני פרל ואיתי מולדבסקי נתמכים בעומר פרל (ג'וניור) ומיכאל חן עם פולאריס RZR לא התמודד על המיקום הכללי אלא על מקומו בקטגורייה, שכללה 4 משתתפים. צוות פנגו סייםבמקום ה-2 בקטגורייה בה התחרה (ובמקום 12 בכללי), כשהוא גובר על הצוות הרומני ועל שלמה ואופיר עיני, יקירינו. את המקום הראשון בקטגורייה של ה- SBS קטף צוות מאיטליה. צוות פרל סיים 12 בכללי.

דדי שפרונץ ורן סיטון נתמכים בחנן ארבל ורפי כהן נתנו פייט רציני. בקטגוריה שלהם הם התמודדו מול צוות ראלי ארט האיטלקי שלהם מספר כלי רכב המתחרים בקטגוריה. בעקשנות המאפיינת את רן ודדי הם קטפו את המקום הראשון בקטגוריה - כל הכבוד! הצוות סיים במקום ה-13 בכללי.

צוות מגדלי סמדר - שלמה ואופיר עיני נתמכים בשמעון ראובןיואב שמייר ושלל בנות צעירות ונמרצות התמודדו בקטגוריה של הסייד ביי סייד SBS ללא טורבו וסיימו במקום השלישי בקטגורייה. הצוות התמודד עם פנצ'רים רבים, פילטר סתום ולבסוף הכריע אותם מוט הגה שבור. אופיר, ביתו של שלמה, נתנה המון צבע כגברת לא פרייארית בכלל. הצוות סיים במקום ה-18 בכללי.

צוות גתוס כל גדר - שי שמעוני וגדעון בן שמואל נתמכים בצוות סיוע גדול הכולל את עודד מגתוס, דודי לזר, מכונאים, אנשי לוגיסטיקה והמשפחה הקרובה נלחם על מקום בכללי. פנייה חדה ו''היתקלות'' בגבעה גרמה לאיבוד של זמן יקר. למזלם הם חולצו על ידי דדי שפרונץ. בהמשך הצליחו בצוות גתוס גם לעזור לצוות אחר שהתהפך. הצוות סיים במקום ה-19 הכללי.

צוות GB - גבי אברג'ל ועופר שוורץ, נתמכים במכונאי נתן פייט מצוין ביום הראשון וסיימו בשלישייה המובילה. אך פנצ'ר, התהפכות, כולל תלישה של גלגל, ונטישה לתוך תהום ''זרקו'' אותם הרחק למקום ה-21 הכללי. כל הכבוד לצוות שזה המירוץ הראשון שלו בחו''ל. באו לעבוד ונתנו 120%.

צוות סופר - כרמי יוסף, אילן פטורי ולינס פרג נתמכים על ידי איציק ,התותח שאוכל שום כמו דובדבנים, נלחם בכל תקלה אפשרית ואילן אף ציין כי התחיל לעבוד בקק''ל מרוב עצים ש''חיבק''. הצוות לא הצליח להגיע לקו הסיום שלם ולכן לא זכה לדירוג. כל הכבוד על הנחישות!

גל שחם ואופיר קיד התחרו עם רכב של ראלי ארט על הדירוג הכללי ונתנו פייט מרשים ביותר. גל לחץ וסחט את דוושת הגז, החליק בדריפטים בסיבובים כאילו אין מחר, אך לדאבונם הגיר לא עמד באגרסיביות של הנהג הנחוש והם נאלצו לפרוש ביום השני. שאפו ענק על הלחימה.

לסיכום: היה ראלי טוב למתחרים הישראלים שבמדינתנו אין מספיק פעילות, אם בכלל, דבר המאלץ אותנו לנדוד לזירה הבינלאומית.

היה אחלה ושוב - כל הכבוד לכל המתחרים!

קישור לסיכום ראלי יוון 2017 (פורסם בתחילת השבוע)

קישור לפרטים על תחרות King of The Hammers אליה יוצא מיכאל חן בספטמבר

מקום ראשון בכללי: אלירן יפרח ואדר מלמד

מקום ראשון בכללי: אלירן יפרח ואדר מלמדמקום ראשון בכללי: אלירן יפרח ואדר מלמד

תגובות

0 תגובות