יומן מסע סובארו דרייב מעיינות רמת הגולן - יוני 2017

בוקר שבת, עשרה רכבי פורסטר ו-XV יוצאים לטיול מעיינות ברמת הגולן. האמת לא הכרתי את היכולות של ה-XV אז יום לפני קיבלתי את ה-XV, ניסיתי והופתעתי מאוד מנוחות הרכב והנסיעה הנעימה והלא פשוטה מת''א עד לביתי בבקעת הירדן. בכביש האמת היה תענוג את יכולות השטח של הרכב אני מכיר אבל לא כשאני בכיסא הנהג... יצאתי לדרך והפעם עם הצוות המובחר שלי, בתי הבכורה דורון ובני הקטן ממנה בשנה הראל (יש עוד 3 אנשי צוות בבית...)

נפגשנו בתחנת הדלק של צומת רמות ואחר תדריך קצר וחלוקת מכשירי קשר התחלנו לטפס לכיוון הרמה, לכיוון התחנה הראשונה (גשר כפר הנשיא). ירדנו לשטח ממש בכניסה הדרומית של כרכום וכבר התחלנו להרגיש את האדמה הקשה בליווי סלעים בקרקע של הרמה, אבל הרכב פשוט תענוג, כיף לנסוע איתו גם בכביש וגם בשטח. ההנאה ממשיכה בניגוד לג'יפ האישי שלי שבשטח הוא מצוין אבל על הכביש עבר אותי פעם רוכב אופניים...

לאחר הפסקה לארוחת בוקר וטבילה בירדן עלינו בחזרה לשביל הירדן ההררי.

המשכנו לבריכה המזמינה בעין עלמין - אחת מבריכות הקצינים השמורות שנשארו ולאחר נסיעת כביש לא קצרה המלווה בטיפוס לרמה אבל הבריכה הקרירה ביום החם הזה עשתה את שלה ועם הרכבים שלנו באמת שאפשר ליהנות משני העולמות.

לאחר השכשוך במים והפסקה המשכנו לעין אקליפטוס / עין אמפי אבל בשל כמות המכוניות הרבה החלטתי לדלג על המקום והמשכנו הלאה לעין זכרי שאותו לא הרבה מכירים וגם הירידה אליו כרוכה בהליכה בירידה של איזה 500 מטר ולשמחתנו היה רק רכב אחד במעיין הנחמד הזה שהוא חלק מנחל המשושים. בעין זכרי צריך לזכור אין הרבה מקום לקבוצות גדולות וברגע שעוברים את הסבך אתה ישר נכנס למים. מים נעימים עם הרבה דגיגונים שבודקים לך את האצבעות של הרגליים.

עלינו מעין זכרי ולשמחתי הקבוצה היתה בכושר וכולם ירדו ועלו את הדרך למעיין ללא תלונות וברוח ההרפתקה (המעיין לא היה בתכנון).

המשכנו לכיוון קצרין ומשם תכננו לרדת בדרך המובילה לבריכת הזויתן עד לחניון יהודייה ומשם להתפזר לבתים אבל כמו בכל טיול שטח תכניות לחוד ומציאות לחוד בדיוק במעבר הזויתן נתקלנו בקבוצה של עדי וייזל חברי המדריך באתר השטח שהדריך את השיירה השנייה של טיול סובארו דרייב וכשהם חזרו מהזויתן הבנו שאי אפשר להמשיך כי מעבר הזויתן לא עביר מבחינתנו ויכול לגרום נזק לרכבים והרי לא בשביל זה יצאנו לטייל אז לאט לאט ברוורס וללא נזקים חילצנו לאחור כ-24 סוברואים וכשהשעה כבר הייתה מאוחרת נסענו חזרה לקצרין לתפוס מקום מוצל לאכול את ארוחת הצהריים המאוחרת שלנו. סיכמנו בקצרה ונסענו איש איש לביתו לאחר שהפקנו את המרב ביום שרבי שכזה, יום נפלא לחובבי המעיינות.