יומן מסע סובארו דרייב - מעיינות בהרי ירושלים, יולי 2017

כיאה לחודשי הקיץ החמים יצאנו עם רכבי הפורסטר וה- XV הנקיים שלנו, לאבק של שבילי ירושלים.
הפעם נתור בין מספר מעיינות ונתמודד עם מספר מעברים טכניים.

שעת בוקר מוקדמת, צומת שמשון הסמוכה לבית שמש. אט אט מגיעים רכבי הסובארו וממלאים את החניה הגדולה של רחבת תחנת הדלק מול מושב אשתאול. בית הקפה במקום מאפשר למשכימי הקום ללגום את הקפה הנוסף של הבוקר אחרי שיצאו מוקדם מהבתים. 24 גיפאים ובני משפחותיהם הגיעו ליום כיף של מועדון סובארו דרייב.
התחלקנו ל-2 קבוצות של 12 רכבים, עשינו תדריך בוקר מסודר, חילקנו מכשירי קשר והשיירה הראשונה יוצאת לדרך.

נכנסנו לשטח ביער הקדושים וטיפסנו בהרי היער עד שהגענו למעיין קטן ופסטורלי, נסתר מכל ההמולה- עין כסלון: מעיין קטן, מים בעומק של כ 1.5 מ', בהחלט מרענן ומתאים לטבילה. עצרנו ביער הסמוך למעיין והרגענו את הקיבה בארוחת בוקר.

לאחר הטבילה וארוחת הבוקר המשכנו בציר עם נוף מדהים שהוריד אותנו עד נחל כסלון. המשכנו עם הנחל עד עין לימון ומעיין נקבה המוכר ובד"כ עמוס במטיילים - לשמחתנו היה ריק. היציאה מהמעיין בדרכנו למעיין הבא- עין איתמר, חייבה את הקבוצה להתמודד עם "מעלה צובה" - מעלה רצוף בהצלבות. הרכבים לחצו על כפתור הפלא והרכבים פשוט כבשו את המעלה בקלות. הגענו לעין איתמר, מעיין המשמש כמקווה מים קרים ונקיים, משם המשכנו לארוחת צהרים סמוך ליד קנדי וקינחנו בהליכה בעין חנדק שבמושב אבן ספיר, לא לפני שביקרנו במנזר יוחנן במדבר הסמוך למעיין.