שטח 4X4 > כתבות > חדשות

האם ה-JEEP הבא שלכם יגיע מהמזרח?

הבוס של פיאט-קרייזלר, סרג'יו מרצ'יונה, מנהל מגעים למכירת הקונצרן לחברה סינית, מכירה שאמורה להתבצע בימים הקרובים

 

בתעשיית הרכב, זה לא סוד שהיו"ר של פיאט-קרייזלר, סרג'יו מרצ'יונה, מחפש קונה לקונצרן. לאחר שהמגעים עם חברות מערביות נכשלו, הוא פונה לכיוון סין ושם יש לא מעט חברות שמעוניינות ברכישה כזו, בעידוד מסיבי מצד הממשל הסיני. השמות שעלו הן גואנגזו (Guangzhou) שמייצרת ברישיון כלי רכב של פיאט-קרייזלר לשוק הסיני, גילי (Geely) שכבר רכשה את וולוו, לוטוס, פרוטון ואת החברה שמייצרת את המוניות הלונדוניות ומעורבת בעוד פרויקטים (כמו זה למשל), וגרייט וול (Great Wall).
עבור החברות הסיניות, שלוטשות עיניים מזה זמן לשוק האמריקאי הרווחי, משמעות הרכישה של הקונצרן היא  162 מפעלי ייצור ברחבי העולם, 87 מרכזי מחקר ופיתוח ולא פחות מ-2600 דילרים בארה"ב לבדה, עם רשימת מותגים מפוארת הכוללת מהצד האמריקאי את קרייזלר, דודג', ג'יפ וראם, ומהצד האירופאי את פיאט, מזראטי, לנצ'יה, אלפא רומיאו, אבארט, ועוד חטיבות של חלפים דוגמת מופאר.

מרצ'יונה וקונה פוטנציאלי? המכירה אמורה להתבצע ממש בקרוב

פיאט רכשה את קרייזלר בשנת 2014, לאחר שהאחרונה הכריזה על פשיטת רגל. מרצ'יונה, שניהל עד אז את פיאט הופקד על ניהול הקונצרן כולו, והתחיל בתוכנית שיקום כוללת, במהלכה החטיבות של קרייזלר מותגו מחדש והופסק הייצור של כלי רכב שהרווח עליהם היה קטן או לא קיים כלל. הושם דגש חזק על ייצור רכבי שטח שהביקוש להם הולך וגדל. הקונצרן הוא היום יצרן הרכב השביעי בגודלו בעולם עם מכירות של 4.6 מיליון כלי רכב ב-2015 ורווח נקי של שני מיליארד אירו.
למרות שהדיבורים כרגע הם על מכירת הקונצרן כולו, ייתכן וחלק מהמותגים יופרשו ממנו ויימכרו כיחידות עצמאיות, כפי שנעשה לפני שנה עם פרארי. המועמדות לצעד כזה הן מזראטי ואלפא רומיאו, וייתכן שגם חלק מהחטיבות שמייצרות חלפים שונים.

תגובות

0 תגובות