שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #48

סיאט מתכננת להשיק SUV ספורטיבי, תמונות ריגול ראשונות של הצ'ירוקי החדש, וסרטון המתעד את הדור הבא של ה-G

בחברת סיאט עובדים על תכנון של SUV ספורטיבי, שאמור להגיע לשווקים בשנת 2020. הדגם החדש ישאב קווים עיצוביים מדגם הקונספט 20V20 שהוצג לפני כשנתיים, קווים שכבר אומצו בחלקם באטקה (למבחן דרכים לאטקה). מהבחינה המכנית, ייתכן שנקבל רק גרסה היברידית, כחלק מהמגמה לייצר כלי רכב חסכוניים וירוקים.

בקונצרן פולקסוואגן, אליו שייכת סיאט, כבר יש פלטפורמה מוכנה לדגם כזה, בדמות הפורשה מאקאן. היות ומדובר בדגם עם תווית מחיר גבוהה מהמקובל בדגמי סיאט, ייתכן ונראה כאן מהלך שיווקי לפיו ה-SUV החדש יימכר תחת השם קופרה, שימותג כליין יוקרתי יותר, בנפרד מהשם סיאט.

ה-20V20, השראה לעיצוב

תמונות ראשונות של ג'יפ צ'ירוקי החדש נלכדו במצלמה במהלך נסיעות מבחן שעורכת החברה לדגם הזה סביב בניין המטה שלה, במדינת מישיגן ארה"ב. יש דמיון לא מועט לקומפאס החדש, כשהשינוי הבולט ביותר לעומת הדגם הנוכחי הוא בחזית, עם פנסים מאורכים המכילים את כל יחידות התאורה (למבחן דרכים לקומפאס).
מהבחינה המכנית, יישארו ככל הנראה המנועים הקיימים, ארבע בוכנות בנפח 2.4 ליטר ו-V6 בנפח 3.6 ליטר. להיצע הזה יצורף מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר עם הספק גבוה, שיוצע בגרסת ה- Trackhawk - גרסה ספורטיבית המיועדת בעיקר לנסיעות כביש.
ג'יפ הוא המותג החזק ביותר כיום של קונצרן פיאט-קרייזלר, עם 622,000 יחידות שנמכרו בשלושת הרבעים הראשונים של 2017. על פי ניתוח של מורגן-סטנלי המכירות שלו עשויות להגיע לכדי 45 אחוז מסך כל המכירות העולמיות של הקונצרן עד לסוף 2018.

הצ'ירוקי החדש במדי הסוואה צילום: Brian Williams/Trucks.com

ולסיום, סרטון קצר שמתעד את ה-G החדש בגרסת AMG G63, גם הוא עדיין בתלבושת הסוואה. אמנם קצת קשה להבחין, אבל הצלם טוען שלוח השעונים הוא דיגיטלי לחלוטין, עם מסך גדול במרכז הקונסולה. על פי הצילומים, נראה שמדובר במתלה נפרד מלפנים ולא בסרן חי, אבל נקווה שאנחנו טועים...

תגובות

0 תגובות