אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

עטוף ברחמים - מעיל מתנפח להגברת הבטיחות

טכנולוגיית המיגון האישי לרוכבי האופנועים עולה מדרגה עם ההשקה בארץ של המעיל החדש והמתנפח של אלפינסטאר - Tech-Air

אלפינסטאר, מהיצרניות המובילות בעולם ביצור ציוד רכיבה מקצועי, משיקה בארץ את מעיל הרכיבה המתקדם בעולם.

המעיל מצויד במערכת מיגון הכוללת כריות אוויר, אשר מתנפחות אוטונומית, כאשר שלושת חיישני התאוצה המתוחכמים בשילוב החיישן הג'יירוסקופי מזהים תאונה ומנפחים את הכריות בזמן של עד 85 מילישניות.

בשונה ממערכות מיגון מתנפחות, שהכרנו עד כה, החכמה האדירה של מערכת האלפינסטאר, היא בכך שהמערכת יודעת לזהות מבעוד מעוד את התאונה ומספיקה לנפח את כריות האוויר במעיל תוך שבריר שנייה וכל זאת לפני ההתנגשות (Before first impact).

המעיל מספיק להתנפח לפני המפגש עם הרכב:

המעיל מספיק להתנפח לפני המפגש עם הרכב

זאת ועוד, המערכת החכמה יודעת לנפח את המעיל גם כאשר רוכב נמצא במצב עמידה ונפגע מרכב הפוגע מאחור. בזמן הניפוח מספקות כריות האוויר ההגנה לאזור הכתפיים, החזה, הגב והכליות.

הווסט המתוחכם יודע להתחבר למספר דגמים של מעילים. בשלב זה דגמי חורף וקיץ במלאי, אך בדרך לכאן גם דגמים נוספים, כגון מעילי עור, רטרו ועוד.

המערכת נדרכת אוטומטית במהלך רכיסת המעיל ונוריות חיווי שעל הזרוע מעדכנות שהמערכת דרוכה. המערכת עצמאית ואינה קשורה לאופנוע כלל. למעשה ניתן פשוט לעבור מאופנוע אחד לאחר.

המעיל יושב על הגוף בצורה נוחה וקל להתרגל למשקל הנוסף של מערכת המעיל. תוך כדי רכיבה התחושה מאוד דומה לכל מעיל רגיל, למעט הביטחון הנוסף שמקנה לי תחושה יותר נינוחה ברכיבה. רוכבים שפגשתי ושאלו לפשר הנוריות על השרוול הגיבו בפליאה על כך שהמעיל נראה חטוב, רגיל ולא מגושם כלל.

הדגם עמו אני רוכב, הוא דגם הקיץ המאוורר, אשר מפתיע לטובה ברמת האוורור. ניתן לרכוב עם המערכת גם בשטח, אך לא בשטח אתגרי או מסלול מוטוקרוס. בכל מקרה, אם רוצים בקטע טכני מסוים לבטל את עבודת המערכת, ניתן לעשות זאת באמצעות מתג ראשי הממוקם תחת מגן הגב.

לאחר תאונה, חו"ח, יש לשלוף את הווסט מהמעיל ולהעביר לאבזריון לתהליך קצר של בדיקה והחלפת כריות האוויר.

הקדמה אתנו ומשמח מאוד לראות מהפך כה חשוב בתחום הבטיחות לרוכב


צילום וידאו ועריכה: אסף רחמים

אלפינסטאר מיובא ע"י אביזריון ואנחנו באתר השטח רוכבים כבר למעלה מ-20 שנה עם ציוד רכיבה לכביש ולשטח שמייבאים באביזריון.