כביש / ספורט > יומני מסע בארץ

70 שנה של פרארי במסע מיוחד בארץ הקודש

לרגל חגיגות 70 שנה למותג רכבי העל מאיטליה יצאנו בשיירה של 20 פרארי (ועוד רכבי ליווי) למסע סובב ישראל - מחוות רונית שבמרכז הארץ, לרציפים של נמל חיפה, יוקנעם, כבישי הגלבוע המפותלים, כבישי הבקעה המהירים, מסלול המירוצים שבפצאל, ירושלים הבירה שאוחדה לפני 50 שנה, רחובות העיר העתיקה, רחבת (החנייה של) הכותל המערבי, כביש 90 במקביל לים המלח, מצדה, חנכנו את מסלול המירוצים החדש של ערד ולסיום חצינו את המכתש הגדול בואכה ירוחם

פאר היצירה הרומאית (מאיטליה) למרגלות הכותל המערבי והר הבית

מסע שהיה כך היה...

כשמותג רכבי העל מאיטליה חוגג 70 שנה להיווסדו - גם הלקוחות בישראל רוצים לחגוג את האירוע. לשם כך יזמה הנהלת אוטואיטליה, יבואנית המותג פרארי (וגם המותג מזראטי) לישראל אירוע בין יומיים בו ניסע ונבקר במקומות המיוחדים של הארץ.
לשם כך נשכרה המפיקה (מפיקת העל!) יעל זוהר, אנחנו באתר השטח התבקשנו לתכנן מסלול נסיעה ולהוביל את השיירה בבטחה, הצלמים רונן טופלברג ורותם גרוזובניק הצטרפו לחגיגה המוטורית, נותני חסות (שעוני Hublot, הבנק הפרטי UBS, ו-Gindi TLV), אנשי היבואן והנהלת חברת האם UMI הגיעו לעזור וללוות את השיירה הכי מכובדת בישראל!

צילום: רותם גרוזוביק

הבוקר הראשון בחוות רונית עם גשם ושמים מעוננים כמו בצפון איטליה

את היום הראשון פתחנו בחוות רונית כשגשם ושמים מעוננים מעניקים לנו אווירה של צפון איטליה

ובכול זאת מדובר במותג רכבי על...

בבוקר התכנסנו בחוות רונית שבמרכז הארץ - גשם ושמים אפורים קידמו את פנינו והעניקו לנו אווירה אירופאית, שלא לומר מראנלו - העיר שבה שוכן מפעל פרארי בצפון איטליה.
על כביש החוף נסענו צפונה לעיר חיפה. בליווי ובתיאום של אנשי נמל חיפה נכנסו לתוך הרציפים של הנמל ולמרגלות "סוחרת" עמוסה במכולות עצרנו להצטלם, כשברקע רכס הכרמל.
לארוחת צהרים נסענו למסעדת טנדוקה שביוקנעם המושבה. המשכנו בנסיעה דרך צומת מגידו לכביש הסרגל, טיפסנו לכבישי הגלבוע המפותלים וירדנו לכבישי הבקעה המהירים והמהנים.
לקראת ערב נכנסו למסלול המירוצים שבפצאל - שם נהננו מכמה הקפות מהירות ומפתיעות, תודה למיקי יוחאי - היזם ומנהל המסלול. עם חשיכה יצאנו לדרך וטיפסנו למלון בירושלים, שם חיכתה לנו ארוחת ערב וקוקטייל חברתי עם מר ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים ולסיום שינה קצרה וטובה לקראת יום המחרת.

תמונה קבוצתית בנמל חיפה

סערה באווירה קסומה

מוקדם בבוקר יצאנו מהמלון בשיירה ארוכה לעבר סימטאות העיר העתיקה. שוטרים, אזרחים, עוברי אורח והרבה צלמים וסקרנים חיכו לנו לאורך הדרכים. דרך שער יפו נכנסנו לתוך החומות ודרך הרובע הארמני נסענו לרובע היהודי. בתיאום ובאישור שהתקבל מראש נכנסנו לרחבת החנייה המיוחדת שבכניסה לכותל המערבי ולמרגלות הר הבית. רכבי הפרארי הסתדרו לתמונה והצלמים התקבלו בברכה במרפסת של אחת מישיבות הכותל לצילום של "תמונת התמונות!" - פאר "היצירה הרומאית" מצפון איטליה למרגלות האתר הקדוש בעולם!
המתפללים ושאר המבקרים במקום התלהבו, ליטפו במבט עורג את הפרארים ואף שיתפו פעולה עם הצלמים וכמובן המששתתפים הנהדרים במסע.
הביקור במגרש החנייה של הכותל רעשה והתרגשה כל הארץ. אנשים פירגנו, חלק מאנשי התקשורת (אלו שכלל לא היו במקום) כתבו שטויות - אבל לפחות כתבו פרארי נכון והמותג זכה לחשיפה מכובדת לכבוד יום הולדתו ה-70. (ראו קישורים ותמונות מהעיתונות להמשך).
מהעיר העתיקה יצאנו לדרך בכבישים של העיר שאוחדה יחדיו, בדיוק לפני 50 שנה, הקפנו את העיר העתיקה ודרך המנהרה שמתחת להר הצופים ירדנו מזרחה לכיוון מישור אדומים ולצומת הלידו.
נסענו דרומה כל כביש 90 במקביל לים המלח ועצרנו להצטלם למרגלות המצדה.
טיפסנו בכביש סדום - ערד עד למסלול המירוצים החדש של ערד. היינו הראשונים לנסוע על מסלול המרוצים של ערד, כשראש העיר - מר ניסן בן חמו, הגיע לנסוע איתנו על המסלול. תודה לאיתי אלון - המנהל המקצועי של המסלול.
לסיום המסע נסענו לצומת חתרורים, לצומת רותם, חצינו את המכתש הגדול וטיפסנו לארוחת צהרים אצל המבשלות של ירוחם.

שיירת פרארי למרגלות המצדה

מאיר שליו

imageimageimageimageimageimage

הפרארים שהשתתפו

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage