שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #49

דור שלישי לטריוס, חשיפה ראשונה לטנדר של טסלה ושם חדש שיתחרה בדקאר 2018

הטריוס של דהייטסו היה אחד הג'יפונים המוצלחים ביותר ששווקו בארץ בהיבט של יכולות שטח. מנוע ה-1500 סמ"ק היה אמנם צנוע בהספקו, אבל סרן אחורי חי, מרווח גחון סביר, זוויות גישה נטישה ובטן טובות, ונעילת דיפרנציאל מרכזי איפשרו לו להגיע די רחוק מבחינת העבירות. מרכב של ארבע דלתות ותא נוסעים בגודל סביר עשו את החיים איתו לנוחים יחסית, אם נשווה אותו למשל לסוזוקי ג'ימני. והיה לו עוד יתרון בשוק הישראלי: תיבת הילוכים אוטומטית (מבחן דרכים לדור השני של הטריוס). אבל בשנת 2011 הופסק היבוא של הטריוס לארץ, משום שבחברת האם, טויוטה, הוחלט להפסיק ולהשקיע בהתאמת דגמי דהייטסו לתקנים האירופאים, שתקפים גם אצלנו.

השבוע דלפו לרשת תמונות ראשונות של דור חדש לטריוס, שמבוסס על דגם קונספט שהוצג לפני כשנתיים. על פי הפרסומים, הטריוס החדש יהיה גדול מקודמו, אבל ישמור על אותו מנוע 1.5 ליטר שיספק 107 כ"ס. במקביל אליו, יתחיל גם ייצור של הדגם התאום מתוצרת טויוטה, ה-Rush, שעל פי הפרסומים יקבל מנוע מודרני יותר. אם זה יקרה, אולי תיפתח אפשרות לחזור ולייבא את הטריוס, לשמחת אלה שעדיין מבכים את הפסקת הייבוא שלו.

דגם הקונספט, הבסיס לדור השלישי של הטריוס

חשיפה ראשונית לטנדר של טסלה

התוכניות של טסלה לחדור גם לשוק הטנדרים הגדול והרווחי בארה"ב ידועות מזה זמן רב, והשבוע הציגה החברה תרשים ראשוני של היצירה החדשה. לדבריו של בעלי טסלה, אלון מאסק, הטנדר שלהם יהיה גדול מספיק כדי לשאת בארגז טנדר קומפקטי, וזה גם מה שרואים בתרשים. למרות הגודל, כל בעל רישיון נהיגה רגיל, אמריקני כמובן, יוכל לנהוג בו. בשלב זה מדובר בפרויקט שנמצא על הנייר בלבד, ודגם טרום-ייצור צפוי להגיע – אם יגיע - רק לקראת תחילת-אמצע העשור הבא. התרשים של הטנדר נחשף במסיבת עיתונאים בה הוצג ראש הגורר (סמי-טריילר) החשמלי של טסלה, עם טווח עבודה מרשים של כ-800 ק"מ בין טעינה לטעינה, והבטחה כי מערכת ההנעה תשרוד מיליון ק"מ לפחות.

טנדר על. הפרויקט של טסלה

בורגוורד תתחרה בדקאר 2018

חברת בורגוורד, אחד מהשמות הגדולים ביותר בעולם הרכב בדורות הקודמים, חזרה לחיים לפני כשנתיים תחת כנפיה של פוטון הסינית. ועכשיו, אולי כחלק מניסיון להחזיר את השם הזה לתודעה, הודיעה החברה כי תכניס רכב מתוצרתה להתחרות בדקאר הקרוב. הרכב יבוסס על SUV שמייצרת החברה, ה-BX7, וינהג בו הפרואני ניקולס פוץ' (קישור לכתבה על ה-BX7). זו תהיה הפעם השנייה בה יתחרה פוץ' בדקאר, לאחר שהפתיע בשנה שעברה כשסיים במקום ה-12. פוץ' הוא נהג הראלי המצליח ביותר שגדל בפרו, וההישג הגדול ביותר שלו היה זכייה באליפות ה- WRC2בשנת 2013.

עבור בורגוורד, שכלי רכב מתוצרתה לקחו חלק במרוצים בשנות ה-50, בהצלחה רבה, זה יהיה ניסיון לחזור לליגה של הגדולים בתחום המרוצים. אם תצליח, זה בוודאי יתבטא באולמות המכירות ואולי נראה יצרנים סיניים נוספים מצטרפים להרפתקה הדרום-אמריקנית..

תגובות

0 תגובות