שטח 4X4 > כתבות > חדשות

סובארו פורסטר החדש הוצג רשמית

הדור החמישי של רכב הפנאי היפני נחשף השבוע בתערוכת הרכב בניו יורק. אצלנו במהלך השנה הבאה

פיתוח של פלטפורמה חדשה על ידי יצרן מביאה באופן טבעי להצגת דגמים/דורות חדשים המבוססים עליה. וכך הגיח לאחרונה סובארוXV חדש המבוסס על האימפרזה החדשה ועכשיו מגיח עוד דגם חדש של היצרן: סובארו פורסטר דור חמישי שהוצג השבוע בתערוכת הרכב של ניו יורק.

מבחינה חיצונית, לא תבחינו כמעט בשינויים לעומת הדור היוצא, אבל הדגם החדש מעט גדול יותר מקודמו, מה שמבטיח שטח מחייה מרווח יותר לנוסעים. ההבדל העיקרי הוא במה שלא רואים: שלדה חדשה, קלה חזקה וגמישה יותר, ומערכת מתלים משופרת שתעדן את נוחות הנסיעה.

בהשקה בארה"ב, הוצג הפורסטר עם היצע של מנוע אחד בלבד, 2.5 ליטר אטמוספרי שמספק 182 כ"ס, בתצורת בוקסר כמובן. תיבת הילוכים רציפה והנעה 4X4 קבועה משלימות את רכבת הכוח. מרווח הגחון נשאר 22 ס"מ, בדיוק כמו בדגם היוצא.

מבחינה בטיחותית, הפורסטר החדש מציג שלל מערכות המאוגדות תחת טכנולוגיית ה-EyeSight, הכוללות בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב, התראה על תנועה חוצה מאחור, בקרת שטחים מתים ועוד. ברמות הגימור הגבוהות תוצע גם מערכת היודעת לכוונן את הרכב לנהג ספציפי (מצב מושב, מראות, מיזוג אוויר וכו'), עם זיכרון ל-5 נהגים שונים.

בתערוכה, הוצג הפורסטר בחמש רמות גימור שונות: סטנדרט, פרימיום, לימיטד, טורינג וספורט. לא ברור אם כל ההיצע הזה, שפונה לקהל האמריקני, יגיע גם לארץ, מה יהיה היצע המנועים ובאיזה דגמים יוצעו כל המערכות הנלוות. הפורסטר החדש אמור להגיע לארץ במהלך השנה הבאה ואז נהיה חכמים יותר.

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - נהגיהו

01 באפריל 2018 ב 15:41

יפה שיש מערכת המזהה את פני הנהג וגם מזהירה אותו כאשר הוא מגלה סימני חוסר ריכוז ועייפות. חבל שהפסיקו ליצר את ה- XT טורבו. מכונית מצויינת.

2

Ogash Ofer

01 באפריל 2018 ב 21:32

אהבתי את השמרנות השומרת על הצורה