טיול שברולט טרוורס – חול המועד פסח 4/4/2018

חול המועד פסח הוא הזמן לטיולים, וגם לקוחות UMI בעלי שברולט טראוורס התאספו ליום טיול מהנה באיזור כרמי יוסיף, תל גזר, יער המגינים וסיום בדיר רפאת

מעלות רבות לו לשברולט טראוורס. הוא גדול, מרווח, נוח, יש לו ים של כוח.... אבל דבר אחד שכחו לספר לבעלי הקרוסאובר האמריקאי המגודל – שאפשר גם לטייל איתו בשטח. לא, לא ללעוס סלעים, אבל שבילים הוא בולע בלי בעיה.

וכך התאספו להם 18 טרוורסים בחניון הנתיב המהיר על כביש 1. קפה ומאפה (כשר לפסח כמובן), רישום, הכרות ותדריך לגבי היום הגדוש שמצפה לנו, ויצאנו בשיירה צבעונית לאורך כביש 1 ומחלף לטרון. נכנסנו לשטח סמוך לצומת נחשון ועצירה ראשונה באנדרטת מטוס הנורד.

אחר כך קצת נסיעה בשבילי היער והשדות, ושוב עצרנו, הפעם במצפה בקוע ע"ש משה שרת, לעוגיות וקפה שחור חם מהפינג'ן.

קטע הנסיעה הבא קצת יותר ארוך. ירדנו דרך שבילי היער לכביש ההיקפי הנושק לבתי כרמי יוסף ושוב נכנסנו לשטח. ציר יפה בינות לגבעות מוריקות לכיוון תל גזר. הנוף מרהיב עין, מזכיר במשהו את טוסקנה, כאן בישראל... השביל המטפס לתל גזר עמוס בכלי רכב וכמוהו גם רחבת החנייה הקטנה שבראש התל. אז אנחנו מוצאים פתרונות יצירתיים לחנייה ועולים לתל ברגל. לא נורא, צריך להזיז קצת את הגוף לפעמים...

הסברים על המקום ועל ההיסטוריה שלו, תצפית מרהיבה על עמק איילון, מודיעין וגוש דן שמונחים ממש לרגלינו. מתל גזר ירדנו לכיוון מערב, והקפנו את התל מצפון וחזרנו בשביל הכחול המפותל המקיף את פאתי יער המגינים, כולל כמה קטעים קצת יותר מהמורתיים שהטראוורסים הגדולים עברו בלי למצמץ, ועצרנו להפסקת צהריים ליד אנדרטת "משבר לתקווה".

נשאר לנו עוד קצת זמן ותיאבון לעוד שטח, על כן יצאנו לכיוון צומת נחשון ודרך מושב טל שחר נכנסנו לשביל יהשדות מתוך כוונה להגיע עד למנזר דיר-רפאת הסמוך לקיבוץ צרעה. סתם ככה כי הדרך יפה. הדרך אמנם יפה, אבל שבילי השדות קצת פחות סימפטיים, חרוצים בקוליסים עמוקים ופה ושם אפילו בוציים בשל השקייה אינטנסיבית. עם 17 טראוורסים מאחוריי, אין מקום לטעויות וגם לא לנסיגות אחורה – זה הזמן לצל"ש או טר"ש... אבל הסתבר שהמעברים היו קלים יותר משציפיתי וכולם עברו ללא בעיה בכלל. גם הפינאלה, טיפוס קצרצר בשביל מסולע לרחבת החנייה של דיר-רפאת, לא היוותה אתגר מיוחד וכולם עלו בהצלחה מרובה.

היה לנו יום מקסים. שילוב מנצח של נוף מהמם, מזג אוויר חמים, לוקיישן קרוב יחסית למרכז, כלי רכב מצויינים והכי חשוב – אנשים טובים! קבוצה כיפית שתענוג לבלות איתה את היום.
תודה לכולכם, תודה ל-
UMI על היוזמה וההשקעה. נהניתי להוביל אתכם. נתראה בטיולים הבאים!