שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מיצובישי פאג'רו – סוף הדרך?

האם ההכרזה על הפסקת שיווקו של רכב השטח הוותיק בשוק האירופאי מבשרת על היעלמותו המוחלטת? ימים יגידו

השמועות על הפסקת ייצורו של הפאג'רו מבית מיצובישי מסתובבות בעולם הרכב מזה זמן רב, אבל השבוע הן קיבלו משנה תוקף עם ההכרזה של היצרנית כי תפסיק לשווק את רכב השטח הוותיק כבר מסוף שנה זו, לשוק האירופאי. הסיבה: מכירות הפאג'רו בשוק זה הולכות ויורדות מדי שנה, ומיצובישי מעוניינת לרכז את המאמצים בייצור ושיווק קרוס-אוברים למיניהם, הנמכרים היטב.

במקביל להכרזה, הודיעה החברה על ייצור של דגם מיוחד שייקראFinal Edition במהדורה מוגבלת של אלף כלי רכב, שיהיו האחרונים להימכר ביבשת אירופה.

ה-Final Edition

הפאג'רו הנוכחי הוא הדור הרביעי של אחד מרכבי השטח האחרונים ששמרו על יכולות שטח אמיתיות. ייצורו החל בשנת 1982 ועד מהרה הוא קנה לו שם, בעיקר לאחר הזכיות המרובות בראלי פריז-דקאר. גם הופעתו של הקינג ב-1999, עם השלדה האחודה והמתלים הנפרדים – מבנה שלא היה מקובל אז ברכבי שטח – לא פגמה במוניטין וביכולות שלו.

גרסת ה-Final Edition תוצע ב-3 וב-5 דלתות, עם מנוע הדיזל המוכר בנפח 3.2 ליטר המספק כ-190 כ"ס. מערכת ההנעה סופר-סלקט תחובר לתיבות ידניות או אוטומטיות, לפי בחירת הלקוח. יהיו כמה פריטי עיצוב חיצוניים שיבדילו את הגרסה הזו מהפאג'רו הרגיל, כמו חישוקים בדוגמה ובצבעים מיוחדים.

האם ההכרזה מבשרת על היעלמות סופית של השם פאג'רו מעולם הרכב? לא בטוח, יש שמועות שבעקבות הסכם שיתוף הפעולה עם קונצרן רנו-ניסאן, הדור הבא של הפאג'רו יהיה וריאציה זולה יותר של הניסאן פטרול...

תגובות

3 תגובות

1

kimono

01 במאי 2018 ב 17:15

כנראה כיוון שמסלולי השטח האתגרי מתכווצים והולכים בעולם המערבי. לישראלים נותרו 2 אופציות לרכב שטח מהסוג הישן והטוב: רנגלר וטויוטה ושתיים מהסוג המודרני והנוח: גרנדצירוקי ודיסקברי. חבל.

2

Ogash Ofer

03 במאי 2018 ב 07:30

kimono כתב/ה:
"

כנראה כיוון שמסלולי השטח האתגרי מתכווצים והולכים בעולם המערבי. לישראלים נותרו 2 אופציות לרכב שטח מהסוג הישן והטוב: רנגלר וטויוטה ושתיים מהסוג המודרני והנוח: גרנדצירוקי ודיסקברי. חבל.

"
אכן עולם הולך ונעלם

3

Ogash Ofer

25 בנובמבר 2018 ב 16:34

יש מצב לפאג'רו חדש:
https://www.4x4.co.il/article/12360