כביש / ספורט > יומני מסע בארץ

קאדילק V עושים את דרך אלון

טיול כביש של שבת בבוקר הפך עוד בטרם התחיל להרפתקה מיוחדת בזכות בור קטלני בכביש שאותו השאירה עיריית ירושלים בכביש הגבעה הצרפתית. ואף על פי כן, הצלחנו להחליף 3 צמיגים (במידות ייחודיות) ולנסוע לטיול במורד נחל פרת ולאורכה שלכל דרך אלון, תוך שאנו נהנים מהיכולת הדינאמית הייחודית של דגמי ה-V של קאדילק.
צילם: דניאל שוגול

בוקר שבת שגרתי...

התאספנו בשואבה, שממערב לירושלים, 10 כלי רכב ספורטיביים מבית קאדילק ולאחר קפה ותדריך יצאנו לעבר גב ההר המזרחי במטרה ליהנות מכבישי המדבר השוממים.
המשתתפים כולם אנשי מועדון ה-V של קאדילק, מכירים מאירועים קודמים וממפגשים חברתיים שגם הם יוזמים, הפכו להיות חברים, כשהאהבה לנהיגה ולרכב, ובמיוחד לקאדילק V הספורטיבית שלהם הפכה אותם לחבורה מגובשת במיוחד.
רוב הקאדילקים הם מדגם ATS-V עם מנוע 3.6 ליטר Twin Turbo המספק 464 כ"ס ו- 61.3 קג"מ, המזניקים את ה-V מאפס למאה קמ"ש תוך 3.8 שניות. וגם CTS-V אחת - שהיא רכב החזק ביותר של קאדילק: 640 כוחות סוס עם מומנט של 87.2 קג"מ המזניקים את CTS-V הגדולה מ-0 למאה קמ"ש תוך 3.7 שניות.

בור שהוא סכין!

על הכביש הציבורי, רמזור אחד לפני שחצינו את הגבעה הצרפתית, חיכה לנו הבור, קצהו כסכין חד והוא לא השאיר הרבה אפשרויות! 3 קאדליקים שחצו את הבור, במהירות לא גבוהה, פגשו את המדרגה, שנבלעה בכפל הכביש, וחתכו את הצמיג הקדמי השמאלי.
וכך מצאנו עצמנו עוצרים בצד הכביש הראשי, המומים ואובדי עצות לרגע. משטרת ישראל הגיעה במהרה, הבינה את המצוקה והזניקה למקום ניידת נוספת ובהמשך צוות תיקון של העירייה (תודה למשטרת ישראל על הטיפול האמפטי והמהיר).
רגע לפני שהחלטנו "לוותר" ולהזמין גרר לשלושת כלי הרכב, הצליח מעוז אלמגור - מנהל מותג קאדילק בישראל, לאתר 3 צמיגים במידות המתאימות, כל צמיג במידה שונה וכל צמיג במקום אחר בארץ. חיש קל נפתחו המחסנים (תודה לצמיגאים), הצמיגים הועלו על מוניות ונשלחו לירושלים.
אנחנו פינינו את הצומת ונסענו לאט לתחנת הדלק הקרובה, במטרה להמתין ל"חילוץ".
פנצ'ר-מאכר (צמיגאי) מקומי הוזנק לעברנו, פירק את שלושת הצמיגים ונסע לפנצ'ריה להחליף את הצמיגים.

בזמן שחיכינו...

באווירה טובה וחברית "התחלקנו" מחדש לכלי הרכב ונסענו מזרחה למורד של נחל פרת לביקור במנזר סנט ג'ורג' - מנזר יווני אורתודוקסי, בו חיים כ-10 נזירים. המנזר נבנה במאה החמישית והורחב במהלך המאה השישית על ידי נזיר בשם גיאורגיוס שעל שמו נקרא המנזר. מנזר סנט ג'ורג' שייך לקבוצת המנזרים של מדבר יהודה: המרסבא שבוואדי קלט, דיר חג'לה שביריחו, על כביש 90, ודיר פיראן שליד עין פרת. המנזר בנוי על המצוק במורד ואדי קלט / נחל פרת, ובגובה של פני הים.

הנוצרים מאמינים כי כאן נמצאת המערה בה התגורר אליהו הנביא וכי במערה זו בישר המלאך לסבו של ישו, יואכים, כי אשתו חנה תלד את מרים הבתולה, אימו של ישוע (ישו).
לאחר מלחמת ששת הימים וכיבוש השטח ע’‘י ישראל, קיבלו הנזירים חופש פולחן מלא, הציבו הנזירים צלבי ברזל רבים על הגבעות שמסביב ובפתחי מערות ההתבודדות שלהם.

דרך אלון בשיאה

כמעט שממה על הדרך המפותלת, שרובה סלולה היטב, השאירו אותנו ליהנות מהדרך המקסימה שנסללה בתחילת שנות ה-70, על-פי התוכנית ליישוב גב ההר של יגאל אלון, שעל שמו הכביש. אורכו של הכביש כ-90 ק"מ, התחלנו מדרום על כביש 458 - מצומת כפר אדומים ועד צומת מעלה אפרים. עברנו לחלקו המרכזי, הממסופר ככביש 508, מצומת מעלה אפרים ועד צומת חמרה/בקעות. ולסיום על חלקו הצפוני והשומם, ממוספר 578, מצומת חמרה/בקעות ועד צומת מחולה.
לאורכה של דרך אלון 17 יישובים ישראליים - מדרום לצפון: אלון בדרום, מצפה חגית, נווה ארז, מעלה מכמש, מצפה דני, רימונים, כוכב השחר, מעלה אפרים, גיתית, מכורה, חמרה, בקעות, רועי, חמדת, משכיות, רותם ומחולה בצפון.

ולסיום הגלבוע

ממזרח למערב טיפסנו מהבקעה לשיא הגלבוע וסיימנו בארוחה מעולה במסעדת קימל בגלבוע.

תודה ענקית לכל המשתתפים על הסבלנות והחברותא הנהדרת

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage