שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

טיול סובארו דרייב בדרום רמת הגולן 11/8/18

שתי קבוצות של מועדון סובארו דרייב יצאו בשבת לוהטת לדרום רמת הגולן. היה חם, היה רטוב, היה  כיף.

תחזית מזג האוויר ניסתה להפחיד אותנו עם טמפרטורות הקצה העליון של הסקאלה, אבל זה לא הפחיד 14 משפחות חביבות שהתייצבו לטיול. המפגש נקבע לתחנת הדלק בצמח ומיד כשיצאנו מהמזגן עברה בראשנו מחשבה שהולך להיות לא פשוט. איזה חוםםםם!!!!!!.... אבל שמחנו לגלות שחלק גדול מהפרצופים מוכרים לנו מהדרכות הנהיגה ושהידיעה שבקרוב נתרענן במים קרירים מדחיקה הצידה את הכבשן שבחוץ....

תדריך, חלוקת מכשירי קשר, חלוקה לשתי קבוצות ולדרך. העצירה הראשונה – אנדרטת הטייסים הטורקים הסמוכה לקיבוץ האון. מקום קטן, יפה ומטופח לזכרם של שני טייסים מחיל האוויר של האימפריה העותומנית שהרהיבו עוז ויצאו למסע ראווה אווירי מאיסטנבול לקהיר ונהרגו כאן לפני 104 שנים כאשר מטוסם נקלע למכת רוח שהטיחה אותו אל הקרקע (ויש הטוענים שנפלו בכלל לכינרת). המקום מתוחזק ומטופח בהתנדבות על ידי איש יקר – ירח פארן מקיבוץ האון, שמתחזק גם את המקום הקסום אליו אנו ממשיכים מכאן – עין שוירח.

אחרי הסברים ותמונות, התחלנו בטיפוס. השביל מתפתל במעלה לכיוון מצוקי האון, חלק מהשיפולים הדרום מערביים של הרמה. פה ושם קצת הצלבות וחריצים, לא משהו שמעכב את הסוברואים. תוך כדי, חולף על פנינו בירידה טנדר איסוזו ישן ומי נוהג בו – האיש והאגדה בכבודו ובעצמו, ירח פארן. לא מוותרים על ברכת בוקר טוב, ואחרי כמה דקות עומדים גלגלינו ליד הכניסה למעיין.

המקום מהווה אטרקציה למטיילים באיזור ובהגיענו אנו רואים שלא נהיה כאן לבד אבל ממש לא נורא – קבוצות המטיילים כאן "מחליפות משמרות" – אחת יוצאת ואחרת מגיעה. הליכה של חמש דקות בשמש, ופינת החמד נגלית לעינינו.

עין שוירח הוא עין שריר, ששמו שונה ל"שוירח" על שמו של אותו ירח פארן שמתחזק את המקום. זוהי בריכת בטון מוארכת בצל עצי אקליפטוס. עומק המים משתנה – מדי פעם הבריכה מלאה ומאפשרת שחיה של ממש, ולעתים מרוקנת ממימיה לעומק רדוד למדי. הפעם המים היו בעומק של כ-80-90 ס"מ, די והותר לטבילה מרעננת. זהו כיף של מקום, נקי ומטופח, וזה גם המקום לבקש מכל מי שמבקר כאן – אמנם ירח מגיע לכאן באופן קבוע ועומל על הסדר והנקיון, אבל כולנו מחוייבים לשמור על המקום יפה כפי שהוא.

מכאן אנו יוצאים להמשך טיפוס לכיוון עין עקוב ומוצב הנברונים. פה ושם קצת הצלבות ודרדרות שמעכבות אותנו מעט, המעלה המפותל הזה היה פעם לא פשוט למעבר והצריך כלי רכב חזקים בעלי הילוך כוח, אחר כך עבר הסדרה ושיטוח. גלגלי כלי הרכב שעוברים כאן וכוחות הטבע מחזירים אט אט את המצב לקדמותו המשובשת וחלק מאיתנו מתקשים פה ושם – אבל נהיגה נחושה ובחירת קו נכון וגם המכשול הזה מאחורינו ואת ארוחת הבוקר אנו עורכים בחורשה של עין עקוב כאשר הצל ורוח הקלה שמנשבת בין העצים מקלים במשהו את החום הכבד...

המשך המסלול בכביש הצר והמשובש המוביל למפגש שלושת הגבולות ולעין אי"ה. כעת חום הצהרים כבר כבד מנשוא והצלילה לבריכה בעין אי"ה מרעננת ומשיבה את הנפש. עין אי"ה היא בריכת קצינים סורית ישנה הניזונה ממי מעיין, ששופצה על ידי חבריו של אילון יעקב הורביץ שנהרג בעת שירותו הצבאי, והם קראו למקום על שמו. גם כאן מדובר באתר פופולרי בקרב מטיילים ונגישותו לרכבים פרטיים מבטיחה שלא נהיה כאן לבד, אבל שוב – יש מקום לכולם. המים קרים ומרעננים והשמחה רבה.


קטע נהיגת השטח הבא מצומת אפיק למצפה אופיר, מתקיל אותנו בשער נעול שמחיייב איתור שביל חלופי. כאן יש כמה ירידות ועליות תלולות ושוב אנו משתוממים ומתפעלים מהיכולות הגבוהות של רכבי סובארו 4X4 שכולם צולחים את המכשולים ללא קושי. ארוחת צהרים מאוחרת במצפה אופיר, עם נוף עוצר נשימה לכנרת ובריזה טובה, גם החום כבר נשבר והכל יותר רגוע.


לפינאלה – הירידה דרך בני יהודה הישנה לכנרת מאתגרת את הנהגים והמכוניות בשיפועים, חריצים, דרדרות, תהומות לצד הדרך ונוף עוצר נשימה. כל אלה מחייבים נהיגה איטית מאוד, זהירה ועירנית - אבל הנוף המטמטם בהחלט שווה את המאמץ. בסיום הירידה עומדים גלגליינו על כביש 92 ואנו נפרדים מהחבורה בתחנת דלק בכניסה לקיבוץ האון.

עוד טיול של מועדון סובארו דרייב הסתיים בהצלחה מרובה ללא נזקים, ללא פנצ'רים, עם חבורה נהדרת שהפגינה נהיגה מצויינת, משמעת קבוצתית והרבה מצב רוח טוב. נהנינו להוביל אתכם ומקווים לפגוש את כולכם בטיולים הבאים.

תמונות מהקבוצת דרור (בעיקר)





























תמונות מהקבוצת שלמה



יאללה אוכל

בדרך לעין אי"ה ובבריכה

מעין אי"ה למצפה אופיר ולכנרת





לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - יניב צדוק

21 באוגוסט 2018 ב 22:34

תודה לדרור ושלמה אתם אנשים
​​​​​​מדהימים
היה טיול מדהים וכיפי
אנשים חדשים, מקומות חדשים, מים היסטוריה בקיצור היה כיף
תודה לכם מועדון סובארו ואתר השטח הישראלי
מצפים כבר לטיול הבא
יניב, שלגית, נוי ושירי צדוק