שטח 4X4 > כתבות > חדשות

משפחת ג'יפ מתרחבת

דורות חדשים לגרנד צ'ירוקי, לרנגייד ולצ'ירוקי, דגמים חדשים לחלוטין דוגמת "בייבי" ג'יפ וגרנד וואגוניר. כל אלה, לצד הרנגלר החדש וטנדר הגלדיאטור יכפילו את היצע הדגמים של החברה עד לשנת 2022

חטיבת ג'יפ היא מנוע הצמיחה הגדול ביותר של קבוצת פיאט-קרייזלר, ובהתאם לזאת תוכניות הפיתוח שם נרחבות מאוד. על פי תוכנית החומש עד לשנת 2022 הליין של ג'יפ יתרחב מאוד, עם כניסה לסיגמנטים חדשים. מלבד הרנגלר החדש (לכתבה על ההשקה) שהגיע ממש לאחרונה לארץ וטנדר הגלדיאטור שככל הנראה לא יגיע אלינו (לכתבה על הטנדר), עומדים על הפרק דורות חדשים לדגמים קיימים וגם כמה דגמים חדשים לחלוטין.

ב-2021 צפויה הגעתו של גרנד צ'ירוקי חדש, כשהבשורה היא אופציה לדגם עם שלוש שורות מושבים. למי שמימדיו של הדגם החדש יהיו קטנים מדי, תעמוד אופציה גדולה יותר בדמות הוואגוניר/גרנד וואגוניר שהדיבורים אודותיו נמשכים כבר זמן רב, וגם הוא צפוי להגיע בתחילת העשור הבא.

המחליף צפוי בעוד 2-3 שנים, גרנד צ'ירוקי

בצד השני של הסקאלה צפויה חשיפתו של "בייבי" ג'יפ, דגם שיהיה קטן יותר מהרנגייד שיכוון בעיקר לשוק האירופאי ויתכן שיתבסס על מכלולי פיאט פנדה, עם מחיר התחלתי של כ-20 אלף דולר בארה"ב. אנחנו צפויים גם לדורות חדשים של הרנגייד ושל הצ'ירוקי ומתיחת פנים לקומפאס.

בשורה התחתונה צפויה הכפלה של מספר הדגמים שתייצר ג'יפ, מ-5-6 שיש היום ל-11 בעוד שלוש עד ארבע השנים. על פי תוכנית החומש, יהיה דגש חזק על הנעה היברידית ומערכות נהיגה אוטונומיות, לצד הפסקה מוחלטת של שימוש במנועי דיזל. מאז הרכישה של קרייזלר על ידי פיאט, הוצגו כבר כמה תוכניות חומש, שלא כולן התממשו בזמן המתוכנן. אבל גם אם רק חלק יתבצע לפי לוח הזמנים, דיינו.

כך נראית תוכנית החומש