שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #55

ניסאן ג'וק שהולבש בזחלים, דאסטר שקיבל לוק קרבי והדמייה של טנדר על בסיס ג'יפ רנגייד

מישהו בניסאן אוהב כנראה לראות את הדגמים של החברה עם זחלים במקום צמיגים, אחרת אי אפשר להסביר את דגמי הקונספט הזחליליים שמוצגים כמעט מדי שנה בתערוכות הרכב. גם השנה, בתערוכת הרכב של טוקיו שתיפתח בעוד כעשרה ימים, תציג החברה דגם כזה.

מדובר בניסאן ג'וק ניסמו RS שמלבד המנוע המשודרג (215 כ"ס) קיבל גם ערכת זחלים במקום הגלגלים, סט כנפיים מנופחות, סכמת צבעים ייחודית וגגון בריא – ונראה מיליון דולר. בניסאן לא הסבירו למה הכלי הזה מיועד, אבל לפני כארבע שנים כבר בנו משהו דומה שנועד על פי דובר החברה "לסייע באירועים של מרוצי קרח בלפלנד...".

כך צריך להיראות דאסטר

הגבהה של אייבך, צמיגים בגודל 235/60-16, פגוש קידמי מברזל המשפר בצורה דרסטית את זווית הגישה, מיגון גחון – כל אלה מסתתרים מתחת לצבע השחור המיוחד בו בחר בעל דאסטר מהודו לצבוע את הרכב שלו. מלבד זאת, הוא שדרג את תוכנת ניהול המנוע כדי לקבל עוד כוח ממנוע הדיזל בנפח 1.5 ליטר וגם התקין פילטר אוויר פתוח של K&N.

הדאסטר נמכר בהודו תחת ה"כנפיים" של רנו, אבל הוא זהה לחלוטין לדאסטר "שלנו", מתוצרת דאצ'יה. רק חבל שכאן לא מאפשרים לנו לעשות מה שמותר שם...

טנדר נוסף לג'יפ?

עוד לא הספקנו לעכל את הגעתו של הגלדיאטור, טנדר הג'יפ המבוסס על הרנגלר, וברשת התחילו כבר לפנטז על טנדר נוסף של החברה, הפעם על בסיס הרנגייד. אז נכון שמדובר רק על הדמיה ממוחשבת, אבל לאור הה"בוסט" האדיר של מכירות חטיבת ג'יפ בשנה האחרונה, בעיקר של הרנגלר החדש, יכול להיות שמישהו שם יקנה את הרעיון.

מדובר בעבודת פוטושופ משובחת של המעצב הברזילאי קלבר סילבה (Kleber Silva) שעוסק להנאתו ביצירת דגמים חדשים פרי דמיונו על בסיס דגמים קיימים של יצרנים שונים (את עבודותיו תוכלו לראות כאן). בהסבה של הרנגייד לטנדר הוא השאיר את תא הנוסעים במלואו, עם ארבע דלתות, ושידך מאחור ארגז מטען קטן, בדיוק כמו שנעשה עם הגלדיאטור.

הסבה כזאת נעשתה בעבר במציאות, כשסדנת Jeepboar Design בנתה ב-2015 טנדר חד-קבינה על בסיס הרנגייד, כשעל דפנותיו מדבקה עם הלוגו Comanche, כהומאז' לטנדר שייצרה ג'יפ מ-1986 ועד 1992. ההסבה הזו הוצעה למכירה ב-eBay וההצעה הגבוהה ביותר עמדה על 32 אלף דולר, אבל מחיר המטרה לא הושג והמוכר הסיר את הביד. רנגייד חדש לחלוטין, אגב, עולה בארה"ב פחות מ-20 אלף דולר...

החזון של סילבה

המציאות של Jeepboar Design