שטח 4X4 > כתבות > חדשות

BMW משיקה בישראל את X4 החדש

דור חדש של BMW X4 בקטגוריית הקרוסאוברים Sport Activity Coupe הבינוניים בעיצוב חדש ובמחיר של החל מ-369,000 ₪

ב.מ.וו X4 מציג גידול של 81 מילימטרים באורך החיצוני, ל-4,752 מ"מ, תוספת של 54 מ"מ לבסיס הגלגלים (כעת 2,864 מ"מ) ותוספת של 37 מ"מ לרוחב (1,918 מ"מ) - 30 מ"מ רחב יותר מדגם ה-X3.
כך שה-BMW X4 מקבל פרופורציות מתוחות וצורה דינמית. במרכז החזית ניצבת שבכת הכליות המאפיינת את ב.מ.ו. עם מראה תלת-ממדי. צמד פנסי LED עם קווי מתאר דינמיים, יחד עם פנסי ערפל LED אופקיים.

עוד בעיצוב החדש: קו הכתפיים - שעובר דרך ידיות הדלתות בדרך אל הפנסים האחוריים, וקו האופי בין קשתות הגלגלים שוברים את המשטחים של צדי המכונית. דבר זה מייצר ירכתיים מוגדרות בבירור, אשר זוכות להדגשה נוספת על ידי שטח הזכוכית המשוך פנימה מאחור. קו הגג בסגנון קופה מחליק אל תוך החלון האחורי לפני שהוא יורד בצורה תלולה יותר לאחור. קווים אופקיים, פנסי LED אחוריים שבולטים החוצה ממרכב המכונית הודות לעיצוב התלת ממדי שלהם, והקצוות הכפולים של צנרת הפליטה (הקיימים בכל גרסאות המנוע) מגדילים את הרוחב של החלק האחורי.

מאפייני עיצוב ייחודיים הם חלק מהמפרט של חבילות העיצוב הפנימיות והחיצוניות xLine ו-M Sport המאפשרות להתאים את העיצוב החיצוני והפנימי כך שישקפו את בחירת הלקוח. כמו כן וצעים חישוקי סגסוגת קלה בגודל 19 אינץ' שונים ומותאמים עבור כל חבילת עיצוב .

המשטחים של לוח המכשירים ולוחות הדלתות מתמזגים בצורה חלקה אחד לתוך השני, בעוד סמלי X המוטבעים במשטחים בעלי הגימור המתכתי של הדלתות מעניקים דגשים מרשימים. פקדים בעלי ציפוי אלקטרוליטי חדש ולוח מכשירים בחיפוי Sensatec נמצאים כולם ברשימה של התוספות האופציונליות. מוצעים כסטנדרט: מערכת בקרת אקלים אוטומטית בעלת שלושה אזורים, תאורת אווירה פנימית, שטיח התאורה החיצוני הייחודי של BMW Welcome Light Carpet וגג הזכוכית הפנוראמי הרחב.

חבילות העיצוב xLine ו-M-Sport משנות את המראה והאופי של תא הנוסעים. בחבילת העיצוב xLine ריפודי עור Vernasca המאפשרים בחירה בין 6 גוונים שונים.

תאים מרווחים בדלתות, מחזיקי ספלים ותאי אחסון שונים הם כולם עדות לאיכויות הפונקציונליות של ה-BMW X4 החדש. מאחור יש שלושה מושבים בגודל מלא, המציעים מרווח רגליים גדול יותר מבעבר. ניתן להגדיל את נפח המטען מ-525 עד למקסימום של 1,430 ליטר על ידי קיפול החלקים של גב המושבים האחוריים, המפוצל כסטנדרט ביחס 40:20:40.

מנועים

בראש מערך הדגמים נמצא דגם ה-BMW M Performance. מנוע הבנזין עם 6-צילינדרים בטור שמתחת למכסה המנוע של ה-BMW X4 M40i מפיק הספק מרבי של 354 כ"ס.

בנוסף מבחר המנועים כולל מנוע טורבו-דיזל 4-צילינדרים 190 כ"ס ב-X4 xDrive20d וכן שני מנועי טורבו-בנזין 4-צילינדרים עם הספקים של 252 כ"ס ב-X4 xDrive30i ו-184 כ"ס ב-X4 xDrive20i.
כל הגרסאות של הדגם מעבירות את כוח המנוע לכביש דרך תיבת הילוכים Steptronic בעלת 8-הילוכים עם ידיות החלפת הילוכים על גלגל ההגה ומערכת ההנעה החכמה לכל הגלגלים BMW xDrive כציוד סטנדרטי.

המפרט הסטנדרטי כולל לא רק את מערכת ה-Performance Control לשיפור יכולות ההיגוי התנהגות הכביש, אלא גם היגוי ספורטיבי ביחס משתנה. בלמי M Sport ומערכת מתלים אדפטיבית עם בולמי זעזועים מבוקרים אלקטרונית זמינים שניהם כאופציה.
המפרט הסטנדרטי של דגם ה-M40i כולל חישוקי סגסוגת קלה 21 אינץ', בלמי M Sport שתוכננו במיוחד, מתלים אדפטיביים ודיפרנציאל M Sport, המפיק אפקט נעילה מדויק בגלגלים האחוריים כדי לסייע למכונית לצאת תחת כוח מפניות הדוקות בסגנון דינמי מרענן התואם את עוצמת המנוע.

שילוב של חומרים הניב חיסכון במשקל, לא רק בשלדה אלא גם במבנה המרכב וברכיבים רבים אחרים. אמצעי טכנולוגיות EfficientLightweight של BMW מאפשרים לדגם החדש להיות קל יותר מקודמו בשיעור של עד 50 ק"ג (בהתאם להבדלים באבזור). התכונות האווירודינמיות של ה-Sports Activity Coupe שופרו גם הן, וכתוצאה מכך ה-BMW X4 החדש מציב אמת מידה חדשה בפלח השוק עם מקדם גרר (Cd) של 0.30.

מערכת הפעלה מורחבת, מערכות סיוע לנהג מחזית הטכנולוגיה ותפקודים חדשים של BMW ConnectedDrive. מערכת ההפעלה והתצוגה iDrive ב-BMW X4 החדש כוללת צג בקרה מרכזי, שזמין כאופציה בגודל 10.25 אינץ' עם תפקודיות של מסך מגע. מערכת ההפעלה הקולית עברה שיפור נוסף והיא מסוגלת כעת לעקוב אחר הוראות מנוסחות באופן חופשי. בקרה באמצעות תנועות יד (Gesture Control) ותצוגת מחוונים רב תכליתית גם הן מוצעות כאבזור אופציונלי.

מערכות הסיוע לנהג כוללות את חבילת הבטיחות Driving Assistant Plus ובתוכה הדור החדש של בקרת השיוט האקטיבית עם תפקוד Stop&Go אשר יודעת לבלום למצב של עמידה ולזנק מעמידה ללא התערבות הנהג, הסיוע לשמירה על מרכז נתיב, עם הגנה אקטיבית מפני התנגשות צדית, וכן את מערכות התראת התנועה הצולבת.
Parking Assistant Plus החדש כולל בנוסף גם את תפקודי Top View (מבט על), Panorama View (מבט פנורמי) ו-3D View (מבט תלת ממדי).

בארץ ישווק דגם ה-X4 במנועים ורמות האבזור האלו:

xDrive20i – ברמת אבזור Executive במחיר 369,000 ש"ח

xDrive20d – ברמת אבזור Executive (כוללת מסך מגע מרכזי "10.25) במחיר 379,000 ש"ח

xDrive30i- ברמת אבזור xLine (כוללת מסך מגע מרכזי "10.25) במחיר 409,000 ש"ח

xDrive30i- ברמת אבזור M-Sport (כוללת מסך מגע מרכזי "10.25)במחיר 419,000 ש"ח

M40i – ברמת אבזור Exclusive (כוללת מסך מגע מרכזי "10.25) במחיר 609,000 ש"ח

כל הדגמים מגיעים כסטנדרט עם:

  • פנסי חזית LED עם תאורת פניה, פנסי ערפל LED ופנסים אחוריים LED בעיצוב תלת מימדי.
  • מערכת Driving Assistant - הכוללת התרעה על סטיה מנתיב, ניטור מרחק לפנים עם יכולות בלימה למניעת פגיעה בכלי רכב והולכי רגל, התרעת כלי רכב ב"שטח מת", התרעת תנועה צולבת מאחור, והתרעה בעזרת איתותים לנהג המתקרב מאחור באופן מסוכן.
  • מערכת Parking Assistant – הכוללת חיישני חניה מסביב לרכב כולו, מצלמה אחורית, וחניה אוטומטית בלחיצת כפתור במקביל ובניצב.
  • Comfort Access – פתיחה ונעילה של הרכב ללא שימוש בשלט.
  • דלת תא מטען חשמלי עם הפעלה ללא מגע יד.
  • גג שמש פנורמי
  • בקרת אקלים תלת אזורית
  • מושבים קדמיים מחוממים ומתכווננים חשמלית עם זכרונות למושב הנהג.
  • חישוקי "19 וצמיגי Runflat.

בכל הדגמים קיימת אפשרות להוסיף את חבילת ה-Innovation Pack, הכוללת מגוון שדרוגים, המרכזי שבהם הוא חבילת ה-Driving assistant Plus, מערכת שמע משודרגת עם 12 רמקולים, התאמה ל-Apple CarPlay ועוד.

דגם X4 M40i Exclusive מגיע כסטנדרט עם חישוקי "21, חבילת ה-Parking Assistant Plus, פנסי חזית אדפטיביים בטכנולוגיית Selective Beam, מתלי M אדפטיביים, ריפודי עור Merino מבית Individual ועוד.