שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ראם Power Wagon: הרוביקון של הטנדרים

מנוע HEMI עם 410 כ"ס, שני סרנים חיים ננעלים חשמלית, צמיגי 33, כננת מובנית ועוד סוכריות. מה נבקש עוד? רק לקנות ולצאת מיד לשטח

את ה-Power Wagon, הטנדר של ראם שיועד מראש לעבודת שטח קשה, פגשנו כבר בשנת 2011. הבסיס היה ראם 2500 עם תא נהג כפול, עליו הוסיפו את כל מה שנחוץ (קישור לכתבה על ה-PW שהוצג אז). השבוע, בתערוכת הרכב של דטרויט, הציגה החברה את מהדורת 2020 של הטנדר הזה.

המעטפת נשארה של הראם 2500, וגם כאן מוצעת רק גרסת דבל-קבינה. מבחינה חיצונית, ה-PW נבדל מהראם ה"רגיל" בשבכה קדמית בגרסה מיוחדת, פגושים צבועים שחור ואוזני גרירה מסיביות ובולטות. צמיגי 33 אינץ' על חישוקי 17 משלימים את החבילה החיצונית.

אבל מה שמעניין יותר, קצת מוסתר מהעין. מתחת למכסה שוכן מנוע HEMI בנפח 6.4 ליטר המספק 410 כ"ס, המעביר את הכוח דרך תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים. ההנעה 4X4 היא part-time, כלומר על הכביש הטנדר נוסע בהנעה אחורית בלבד, כששילוב ה-4X4 מתבצע על ידי הנהג רק בירידה לשטח.

שני הסרנים החיים מצוידים בנעילה רוחבית המופעלת חשמלית, וניתן לנתק חשמלית את המוט המייצב. תחתית הטנדר ממוגנת, והוא מצויד גם במגיני סף ובכננת וורן Zeon-12 של 12,000 ליברות. הטנדר כמובן גם מוגבה, ביותר משני אינץ', והוא מצויד במערכת מתלים משודרגת עם בולמי בילשטיין המאפשרת מהלך מתלה של כ-55 ס"מ. בקיצור, כל השיפורים שהיינו רוצים שיהיו – כבר שם.

מחיר ה-PW בארה"ב מתחיל בכ-55 אלף דולר, כ-20 אלף דולר יותר ממחירו של הראם 2500 הסטנדרטי. לא נתחיל לחשב מה יהיה מחירו בארץ, כי לא נראה שיגיע אי-פעם אלינו...

הסרן הקדמי ומערכת המתלים

וכך זה מאחור

תגובות

3 תגובות

1

helvits

16 בינואר 2019 ב 15:28

נקווה שהטנדר הרבה יותר מטצלח מהסרטון תדמית העלוב.

2

עופר אדר

17 בינואר 2019 ב 12:23

הסרטון באמת פאתטי, ככה לא מציגים יכולות של רכב שטח... הם שמו דגש על כך שהטנדר מתאים גם לנסיעה על כביש - והחמיצו בגדול את קהל "ההארד-קור" שאליו הם בעצם מכוונים

3

אורח/ת - המוציא לאור

13 במאי 2021 ב 19:58

מכוונים למפלט מס לא שטח ולא אבק