כביש / ספורט > יומני מסע בארץ

אלפא רומיאו לאורך דרך אלון

סיכום של חוויה מוטורית משובחת על כביש מזרח הארץ, בעליות ובירידות על גב ההר, בדרכים המפותלות והמהירות, עם מכונות שמספקות אין סוף של ריגושים, וחבורה של מטיילים שאוהבים לנהוג באלפא רומיאו שלהם.
הטיול הראשון לשנת 2019 של לקוחות אלפא רומיאו יצא לדרכו וחזר בשלום עם שפע חוויות שהתחילו כבר בארוחת הפיקניק בבוקר בפארק קנדה והסתיימו בצהרים במסעדת קימל שבגלבוע.

לטיול יצאנו...

בוקר יום שישי ואנשי אלפא, בהרכב של חברים או משפחות, מגיעים בזמן לנקודת ההתחלה, פריסה קטנה (תודה לג'סיקה על הסלסלות המשובחות), תה מתוק, סקירה על המסלול המתוכנן ו... 4 סטלביו ועוד 7 ג'וליות - כולם לבית אלפא רומיאו יצאו לדרך...
אלפא רומאו סטלביו לכביש וקצת לשטח AlfaRomeo Stelvio

תחנה ראשונה במנזר סנט ג'ורג'

יצאנו מפארק קנדה מזרחה על כביש 1 בטיפוס לעבר ירושלים, חצינו את עיר הבירה דרך הגבעה הצרפתית וירדנו על כביש 1 לכיוון מעלה אדומים וים המלח.
במצפה יריחו עזבנו את הדרך הראשית ועל הכביש הצר והמופתל נסענו עד לתצפית הצופה על מנזר סנט-ג'ורג'.

המנזר המדברי הקרוי במפה ‘‘דיר מר גי'ריס’‘ הוא מנזר יווני אורתודוקסי השייך לקבוצת המנזרים של צפון מדבר יהודה (המרסבא שבוואדי קלט, דיר חג'לה שביריחו ודיר פיראן שליד עין פרת). המנזר בנוי על מצוקי וואדי קלט הוא נחל פרת, וגובהו כגובה פני הים. מהתצפית אל המנזר אפשר לראות את הקצה הצפון מערבי של יריחו, השוכנת מצפון לים המלח ובשיא המקום הנמוך בקצה הדרומי של בקעת הירדן.
המנזר נבנה במאה החמישית והורחב במהלך המאה השישית על ידי נזיר בשם גיאורגיוס שעל שמו נקרא המנזר. הנוצרים מאמינים כי זו המערה בה התגורר אליהו הנביא וכי במערה זו בישר המלאך לסבו של ישו, יואכים, כי אשתו חנה תלד את מרים הבתולה, אימו של ישוע (ישו).
לאחר מלחמת ששת הימים וכיבוש השטח ע"י ישראל הציבו הנזירים צלבי ברזל רבים על הגבעות שמסביב ובפתחי מערות ההתבודדות שלהם. כיום חיים במנזר כ-10 נזירים.

בכניסה למנזר שער גדול ועליו צלב, ולצידו סוחרים מקומיים שיציעו לכם מיץ סחוט או כאפייה ומשמאל לשער דרך צרה להולכי רגל המובילה לתצפית על המנזר. מי שבכוחו לצעוד יכול להיכנס בשער הראשי ולרדת עד לנחל פרת ולמנזר. העלייה חזרה תלולה, תארך כרבע שעה והמקומיים יציעו לכם "טרמפ" על חמור, שלא בטוח מהיר מקצב הליכתכם...

דרך אלון, בטוויסט מזרחה...

ממנזר סנט ג'ורג' חזרנו לכביש 1 וטיפסנו מערבה עד לצומת כפר אדומים, בכניסה לדרך אלון.
מספר הכביש 458 של דרך אלון מחייב ללא כל ספק לספק חווית נהיגה למי שנוהג עליו במכונה הנכונה (אין ספק שמי שקבע את מספרו מבין קצת בכלי רכב...). ואכן כך!
הכביש היוצא צפונה מכפר אדומים, מטפס לישוב אלון, עוצר במצפה חגית, יורד ומתפתל עד לעין מבוע שבנחל פרת, עולה לצומת רימונים וממשיך צפונה.
אנחנו פנינו מזרחה בצומת רימונים וירדנו לכיוון יט"ב והעוג'ה על כביש חדש המקביל לכביש הישן,שחיבר את גשר אלנבי ויריחו עם רמאללה, שזכה לשם הירדני: טריק אבו ג'ורג'.

מטפסים חזרה לדרך אלון הצפונית

נסענו צפונה על כביש 90 בלב בקעת הירדן. בצומת פצאל פנינו מערבה וטיפסנו דרך מעלה אפרים חזרה לכביש אלון. צפונה על כביש אלון, בין ישובים ישראלים קטנים, עד לצומת בקעות, שממזרח לשכם.
המשכנו צפונה, חלפנו ליד חמאם אל מליח, וירדנו לצומת מחולה שעל כביש 90.

כמעט שממה על הדרך המפותלת, שרובה סלולה היטב, השאירו אותנו ליהנות מהדרך המקסימה שנסללה בתחילת שנות ה-70, על-פי התוכנית ליישוב גב ההר של יגאל אלון, שעל שמו הכביש. אורכו של הכביש כ-90 ק"מ ולצידו 17 יישובים ישראליים - מדרום לצפון: אלון בדרום, מצפה חגית, נווה ארז, מעלה מכמש, מצפה דני, רימונים, כוכב השחר, מעלה אפרים, גיתית, מכורה, חמרה, בקעות, רועי, חמדת, משכיות, רותם ומחולה בצפון.

לסיום טיפסנו על הגלבוע

לאורך כביש 90 נסענו צפונה, חצינו את מעבר הבקעה ולפני שדה תרומות פנינו מערבה וטיפסנו לכיוון מירב ומלכישוע את רכס הגלבוע ממזרח למערב.
לאורך הרכס מצומת מירב לכיוון מעלה גלבוע ממוקמת תחנה הכוח הפועלת בכוח הרוח - שבשבות ענק המפיקות חשמל באמצעות גנרטור הנמצא בראש התורן, עצרנו לתצפית והסבר: על פי הסכמים בינלאומיים שונים, מחויבת מדינת ישראל לייצר חלק מהחשמל הנצרך באמצעות אנרגיות ירוקות - כלומר לא עוד תחנות כוח המופעלות בדלקים מזהמים כמו פחם, מזוט או גז, אלא באמצעות שימוש באנרגיית השמש, הרוח או המים. על הר הגלבוע, הוקמו שני פרויקטים כאלה, האחד לייצור חשמל על ידי טורבינות רוח והשני באמצעות אנרגיה שאובה.

טורבינות הרוח הן "מפלצות" ענקיות: גובה כל טורבינה כ-50 מטר ואורך כל אחד משלושת הלהבים, העשויים פיברגלס, הוא 15 מטר כשכל מערך ההפקה מסתובב על ציר בהתאם לכיוון הרוח, שבאמצעותה מפיק הגנרטור שבראש השבשת את החשמל הירוק. יחד עם אתר דומה שפועל ברמת סירין, מסוגלות הטורבינות לספק את כל תצרוכת החשמל הביתית של יישובי עמק בית שאן. הטורבינות אמנם מספקות חשמל נקי, אבל קודם להקמתן התנהל מאבק ממושך נגדן דווקא מצד גופים ירוקים. אלה טענו שמפגעי הרעש של הטורבינות גדולים ופגיעתן בציפורים רבה, אבל כל ההתנגדויות נדחו והטורבינות הן עובדה קיימת.

דרך מעלה גלבוע טיפסנו וירדנו מזרחה לכיוון צומת יזרעאל - שם עצרנו לארוחת צהרים במסעדת קימל בגלבוע, כאן סיכמנו וגם נפרדנו... עד הטיול הבא...

נהנים להסתכל (ואחר כך גם לנהוג) ממנוע שמפיק 510 כוחות סוס

תודה רבה על היוזמה והתפעול לאנשי היבואן של אלפא רומיאו ותודה ענקית לכל המשתתפים על הנהיגה הספורטיבית והחברותא הנהדרת יחד