שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

טיול חול המועד פסח - סובב תל צפית

חול המועד הוא זמן מצויין לטיולים, כך יודעים כל המוני בני ישראל שיצאו ממצרים. אבל אפשר למצוא את הפינות הפחות צפופות, גם לא כל כך רחוק ממרכז הארץ

מלכוד חול המועד וחגי ישראל בכלל. עמישראל בחופש ויוצא בהמוניו אל הפארקים ומסלולי הטיולים. אנחנו באתר השטח ישבנו וחשבנו האם ניתן לטייל לא רחוק מהמרכז, במסלולי שטח שמתאימים גם לכלי רכב משוללי הנעה כפולה, ולא לעמוד בפקקים, אנושיים ורכובים?

ובכן התשובה לכל השאלות הנה כן מוחלט. וכל מה שהיה צריך לעשות היה לשים חניון יער חרובית בוייז, ולכוון את שעת ההגעה לשעה תשע בבוקר. לאחר שכולם הגיעו, הסבר קטן על האזור ומסלול הטיול, ויאללה לכיוון תל צפית, ומשם לתל עזקה. אזור הספר שבין שתי מעצמות אזוריות לפני כמה וכמה שנים, ממלכת יהודה מחד והפלישתים מאידך. כדי להבין טוב יותר את חשיבות העיר עזקה, וגם כדי ליהנות מנקודת תצפית מדהימה, השארנו את המכוניות בחניון התחתון, וצעדנו למעלה אל ראש התל. בנקודת התצפית דיברנו על מלחמת דוד, לימים מלך ישראל לפני הפיצול, מול גוליית הענק הפלישתי. קרב שהתרחש בעמק האלה, סמוך לעזקה. חברי הקבוצה לקחו חלק פעיל והוסיפו לדברים הנאמרים, ככה זה כשאפשר ליהנות מידענותם של שני מורי דרך.

השעה המוקדמת יחסית בה התחלנו את הטיול הובילה לכך שהקדמנו את גל המטיילים הגדול בתל עזקה, אך לאחר ארוחת הבוקר התחיל החניון להתמלא, והזכיר לנו כי הגיע הזמן להמשיך. עברנו דרך נוף יער בריטניה, נהנו מהפריחה שאמנם לא הייתה בשיאה אבל עדיין בלטה בשלל צבעים, לכיוון מצפה משואה. המצפה היה כצפוי עמוס במטיילים, אז אחרי קפה קטן המשכנו בדרכנו לעבר בית גוברין, בשבילים הרבה, אבל הרבה יותר ריקים.
לאחר ארוחת צהריים ועלייה קטנה על הכביש לכיוון בית ניר, חזרנו דרך שבילים מדהימים בין שדות חיטה מצהיבה, אל עבר תל צפית, מקום התחלת הטיול.

להתראות בטיולים הבאים.




לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן