שטח 4X4 > כתבות > חדשות

סופו של הלנד קרוזר סדרה 70?

החמרת תקנות הבטיחות באוסטרליה מעמידות בספק את המשך ייצורו של אייקון השטח הנחשק. בטויוטה מחפשים פתרון

לפני כשנה אימץ ה- ANCAP- הגוף האוסטרלי האמון על בדיקות ריסוק ובטיחות לכלי רכב – את התקנות המחמירות יותר של ה- NCAPהאירופאי, מהלך שמעמיד אתגר בפני טויוטה להמשכת הייצור של הלנד קרוזר סדרה 70 במתכונתו הנוכחית. הקרוזר סדרה 70 הוא סוס עבודה ותיק, הרכב המועדף על ידי חברות תשתית ומכרות, חקלאים, יערנים ושאר אנשי שטח באוסטרליה ובניו-זילנד. וכן, גם על ידי ה"מורעלים" שמחפשים רכב קשוח לצאת איתו להרפתקאות במרחבי היבשת הדרומית.

כדי לקבל חמישה כוכבים במבחני הבטיחות נדרשים היום כלי הרכב למגוון של אמצעי הגנה, גם על נוסעיו וגם על אנשים מחוצה לו העלולים להיפגע בתאונה, כמו הולכי רגל ורוכבי אופניים. האמצעים הללו כוללים בין היתר ריבוי של כריות אוויר, בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, התראה על תנועה חוצה מכיוונים שונים ועוד. ברכב עבודה קשוח וספרטני זאת תהיה משימה לא פשוטה להתקין את כל הנדרש, למרות שבשנת 2016 כבר הוכנסו שיפורים בטיחותיים מהותיים בגרסת הטנדר של ה-70 (קישור לכתבה על הגרסה המעודכנת).

בטויוטה לא מרימים ידיים, אך רומזים שאולי נראה בשנים הקרובות מחליף לקרוזר 70, ואולי עם הנעה היברידית: "אנחנו צריכים לענות לדרישות הלקוחות שזקוקים לרכב עבודה, תוך עמידה בתקנות החדשות" אמר סגן נשיא טויוטה באוסטרליה, שון הנלי, בראיון לתקשורת המקומית. "מלבד זאת, אנחנו גם שואפים להקטין את פליטת המזהמים מהרכב, מבלי לפגוע בחופש התנועה של הרוכשים אותו".

הלנד קרוזר הראשון מסדרה 70 יוצר בשנת 1984, והוא החליף את סדרה 40 המיתולוגית. זהו כאמור סוס עבודה בסגנון הישן והטוב, עם שלדת סולם ושני סרנים חיים, הבנוי לשרוד בכל תנאי ובכל דרך. בתחילה הוא יוצר כדגם 3 דלתות בלבד, עם מרכב קצר וארוך, כשהנוסעים מאחור יושבים על ספסלי אורך. בהמשך, היצע הדגמים התרחב והוא כולל כאלה עם ארבע דלתות, טנדרים עם קבינה אחת או כפולה, ועוד.

לישראל לא הגיעו כלי רכב מהסדרה הזו, למעט כמה עשרות כלים בתצורה עם ספסלי האורך, קצרים וארוכים ((דגמי 73 ו-75), שנחתו כאן בשנת 1998. רובם "אומצו" על ידי חברות טיולים, גם בגלל קיבולת הנוסעים (נהג+9) וגם משום האמינות המופלגת שלהם (ל"סיבוב" עם 73 ישראלי). היינו מאמצים בשמחה את אחד הדגמים ה"מתורבתים" יותר, כמו ה-LC76 GXL Wagon, אבל נראה שזה יישאר בגדר חלום בלבד.

LC76 GXL Wagon

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - עומרי

18 באוגוסט 2019 ב 10:00

אולי בזכות התקנות החדשות ייצרו דגם שיכול להגיע גם לארץ

2

Ogash Ofer

18 באוגוסט 2019 ב 13:54

אורח/ת - עומרי כתב/ה:
"

אולי בזכות התקנות החדשות ייצרו דגם שיכול להגיע גם לארץ

"
לא נראה שליצרני הרכב יש עניין לייצר רכב שטח אמיתי.
סוזוקי הפתיעו עם הג'ימני החדש