טיפוס הרים > יומני מסע

קילימנג'ארו מאי 2019 - אחים לחיים 5

שיא המסע בהתייצבות של כל הקבוצה המיוחדת על פסגת הקילימנג'ארו בצהרי היום! לאחר כשמונה שעות של טיפוס פיסי מפרך וקשה ותמיכה אדירה אחד בשני - זה הייחוד שאין שני לו במשלחות של "אחים לחיים"!!
זה נשמע כאילו נכנסנו לשגרה ופעם בשנה יוצאת משלחת של "אחים לחיים" לטיפוס על ההר הגבוה ביבשת אפריקה - הקילימנג'ארו - 5895 מטרים. אבל באופן "מפתיע" וכמו תמיד במשלחות של "אחים לחיים" מדובר בהרפתקה מיוחדת עם קבוצה ששוברת שיאים בכול תחום ובראש - בתחום הרגש. היה מדהים! עד דמעות (של כולם!)

אוהד פורז בתוכנית הצהרים של גל"צ אצל גל גבאי:

מגבשים משלחת

גיבוש הקבוצה התחיל לפני כארבעה חודשים בבית אחים לחיים - עמותה מיוחדת של לוחמים שנפצעו בשדה הקרב והפציעה העצימה אותם וחיברה בין חבריה בגיבוש מיוחד של "אחים למען אחים" קישור לדף העמותה.
לאחר בחירת המשלחת בת 15 המטפסים, מונה אוהד פורז, לוחם פצוע בעצמו, לראש המשלחת, ורזיאל אמיר לסגנו.
התחלנו במפגשי הכנה של הראש, הגוף והציוד הדרוש להר, אימונים של טיפוס מדרגות ואימון מסכם בחוף הים בו תרגלנו הליכה צוותית ובקצב המתאים לטיפוס על פסגות גבוהות.
ביום הטיסה נפגשנו כולנו בשדה התעופה בארץ ויחד טסנו לאתיופיה ומשם לשדה התעופה קילימנג'ארו אשר בטנזניה.
לאחר הליך קצר של ויזה מקומית, פגשנו את המארחים שלנו ונסענו יחד לבית המלון במרכז של מושי - עיירה אפריקאית טיפוסית, בה הדלות שולטת אך האנשים ידידותיים ושמחים לעזור או למכור מזכרות ועבודות יד לתיירים.

סיכום המשלחות הקודמות של אחים לחיים לפסגת הקילימנג'ארו:

קילימנג'ארו טיפוס לפסגה - אחים לחיים, מאי 2018

אחים לחיים על פסגת קילימנג'ארו 2017

אחים לחיים על פסגת קילימנג'ארו 2016

אחים לחיים על פסגת קילימנג'רו 2015

אחים לחיים נוחתים בטנזניה

נוחתים בטנזניה

היום הראשון לטיפוס על הקילימנג'ארו

ההתרגשות בשיאה ואנו עלינו להסעה שתיקח אותנו לשער השמורה של הקילימנג'ארו. שעה וקצת של נסיעה דרך הכפר מראנגו והגענו לשער השמורה, הנמצא בגובה של 1,970 מטרים, בלב הג'ונגל הסובב את הקילימנג'ארו.
צוות הסבלים המקומי, המונה 42 סבלים, התארגן על התיקים, האוכל והציוד הקבוצתי והלך לעמדת השקילה על מנת לקבל אישור לצאת לדרך במעלה ההר. אנחנו נרשמנו בספר השמורה והכנו את עצמנו ליום ההליכה הראשון.
מזג האוויר סגרירי, טרופי והגשם מטפטף קלות, מבלי שמפריע לנו.
התחלנו לטפס לאט לאט - PULA PULA בסווהילית, במעלה ההר - 4 שעות של עבודה איטית, עם הפסקה של ארוחת צהרים באמצע. מגובה של 1970 מטרים ועד לבקתת מנדרה, הנמצאת בקרחת ג'ונגל, בגובה של 2,700 מטרים.
מתיחות, חלוקה לבקתות, ארוחת ערב ולילה טוב אפריקה!

בשער השמורה של הקילימנג'ארו

היום השני לטיפוס

בוקר גשום בלב הג'ונגל ולאחר ארוחת בוקר התחלנו ללכת כשהעצים שומרים עלינו מהגשם. לאחר כשעה וחצי של הליכה העצים הופכים שיחים ואנו עוברים מהג'ונגל לעבר הסוואנה - שהיא רצועת האקלים השנייה הסובבת את הקילימנג'ארו.
הדרך מתארכת ולאחר כארבע שעות של טיפוס אנו עוצרים לארוחת צהרים מעל העננים, ממשיכים במעלה השביל, ממלאים מים זכים במעין, שלצד השביל. ולאחר כ-7 שעות של פעילות וכשעתיים לפני כניסת השבת, אנו מגיעים להורמבו - תחנה הבקתות השנייה שבגובה 3,720 מטרים.
"בנוהל הרגיל" - מתיחות, רישום בספר המקום, חלוקה לבקתות וארוחת ערב בבקתה הגדולה. שבת שלום אחים לחיים.

הורומבו - תחנת הבקתות השנייה

צולם בבוקר יום שלישי לטיפוס (יום ראשון בשבוע)

שבת מנוחה וטיפוס למעמקי הנפש

יותר מאשר המטפסים (עם ישראל) שמרו על השבת שמרה השבת על המטפסים!
בגובה של 3,720 מטרים כשהשבת מאפשרת לנו מנוחה מושלמת לגוף והתסגלות מעולה לגובה הגענו לפסגות של מעמקי הנפש - הגובה ובעיקר החברותא המיוחדת של האחים הושיבה אותנו לשמונה שעות! של שיחת נפש קבוצתית. לוחמים שסיפרו את סיפורם האישי, זוכרים את חבריהם שנפלו בקרב ומעמיקים בסיפור פציעתם, לרבות חשיפת פרטים שעד כה לא דובר בהם - היה מרגש ומאחד עד מאוד! אירוע ייחודי שזר לא יבין!!

הורומבו 3720 מטרים - צולם ביום חול

צולם ביום ראשון "על הבוקר" לפני תחילת הטיפוס

היום השלישי לטיפוס

בבוקר מדהים, בו רואים את פסגת הקילימנג'ארו ואת קצה הקרחון של אואורו (פסגת ההר), יצאנו לדרכנו צפונה. במשך כ-7 שעות טיפסנו קילומטר שלם של גובה (עד 4,720 מטרים) בהליכה של קצת יותר מ-10 ק''מ במרחק.

השביל יוצא מאזור הסוואנה של הצמחייה הנמוכה עם הקקטוסים האנדמיים הגבוהים, המיוחדים רק לקילימנג'ארו, ומטפס לעבר המדבר האלפיני הצחיח, כשהגובה דל החמצן ומיעוט המשקעים הופכים את הרצועה הסובבת את ההר בגובה של 4,000 מטרים ומעלה לשממה כמעט מוחלטת.

בסיומו של יום טיפוס אשר התחיל בבקתות של הורמבו 3,720 מטרים אנו מגיעים לבקתה הגדולה של קיבו 4,720 מטרים, הנמצאת ממש בתחילתו של הקטע התלול של הקילימנג'רו וההתרגשות גדולה - מחר זה יום הפסגה!

נכנסים למדבר האלפיני

היום הרביעי לטיפוס - יום הפסגה!

אין מילים לתאר את ההתרגשות! היום הקשה שלפנינו התחיל בהשכמה לפנות בוקר ורגע לפני שהשמש מפציעה. בדיוק בשעה 06:00 בבוקר, אנו יוצאים לדרך.

500 מטרים ראשונים בגובה מביאים את כולנו יחד, לאחר הליכה איטית ומאוד מבוקרת, ל''מערה'' הנמצאת בגובה של 5,200 מטרים. עוד כ-250 מטרים של טיפוס לגובה, מלא פיתולים ובשיפוע חד מאוד מביאים אותנו לתחילתו של ה''צינור'' - 250 מטרים אחרונים (כמעט) בטיפוס מדרגות סלע ''אכזריות'' וחדות בקטע דרך קשה במיוחד. כאן כבר הקושי בלתי יתואר ומי שלא טיפס בשיפוע חד בגובה שמעל 5,000 מטרים לא יבין זאת! כל צעד וכל נשימה הם מאמץ אבל ה''כוח הקבוצתי'' עושה את שלו! ועם חיוך גדול אחד-אחד מגיעים לשפת המכתש של הר הגעש הרדום באוכף של גילמן, כ-200 מטרים בגובה וכ-2 ק"מ הליכה לפני הפסגה.

עייפים מאוד אך נחושים וכמעט "על אוטומט" אנו ממשיכים בהליכה על שפת הלוע של הר הגעש בטיפוס של עוד כ-200 מטרים בגובה וכשעה וחצי של מאמץ, עוברים דרך האוכף שנקרא סטלה וממשיכים בטיפוס קשה דרך הקטע המושלג עד לאוהורו - הנקודה הגבוהה ביותר באפריקה, פסגת הקילימנג'ארו - ההר הגבוה ביבשת אפריקה - 5,895 מטרים - השעה 13:25 - הישג אישי וקבוצתי אדיר!

הדגלים נשלפים, האושר אדיר! והמצלמות לא מפסיקות לעבוד!! גם מי שהגיע חסר כוחות לפסגה מתעורר עם המון אדרנלין.

הירידה למטה חזרה לבקתה של קיבו קשה! השיפוע חד!! וכוחות כבר אין!!! אבל אנחנו צועדים יחד, כל הדרך מטה. לאחר כ-11 שעות של הליכה אנו מגיעים לבקתה, חסרי כוחות, חלקנו ממש באפיסת כוחות, אבל מלאים באושר אדיר. חלק "מתעלפים" במקום והישר לשינת הלילה וחלק עוד מעקלים את ההישג ואת היום האדיר שעבר עלינו - אחים לחיים זו אימפריה!

מטפסים למערה

מטפסים את הסלעים של "הצינור"

מטפסים את הסלעים של

באוכף של גילמן - על הלוע של ההר געש

באוכף של גילמן

מגילמן עוד שעה וחצי עד שעתיים של הליכה קשה ונגיע לפסגה...

פסגת הקילימנג'ארו קרובה מאי פעם

גיבורים אמיתיים - אלופי העולם - אחים לחיים - על פסגת הקילימנג'ארו

ותודה לצוות היקר שעזר לנו להגיע כולנו! עד הפסגה!!

יום הירידה מההר

30 ק"מ שיורדים רק ברגל! ולמי שיש בעיות רגלים - זה לא פחות קשה מלטפס לפסגה. גיבורים אמיתיים, כבר כתבתי!
כולנו ירדנו מטה עד שער השמורה ברגל, כשגם מי שצולע וכואב עושה זאת עם כולם יחד! משבע בבוקר וכמעט עד שש בערב של הליכה רצופה בירידה - לא קל!
המסלול: מבקתת קיבו 4,720 מטרים לבקתת הורומבו 3,720 מטרים, לבקתת מנדרה 2,700 מטרים וחזרה לשער מראנגו הנמצא ב- 1970 מטרים.
בשער הקילימנג'ארו חיכה לנו כל הצוות המקומי, לבוש בחולצות כתומות של אתר השטח 4X4, ובשירה וריקודים קיבל את פני המטפסים בטקס מרגש של כחצי שעה בו חגגנו כולנו את ההישג המיוחד.

זכינו בכל סוגי מזג האוויר לאורך הטיפוס והירידה מההר - טפטוף, גשם חזק, שמש יוקדת, רוח חזקה, שמים קודרים, שמים מעוננים, שמים בהירים מלאי כוכבים ואפילו סופת שלג קטנה שליוותה אותנו מהפסגה עד למחצית הדרך בירידה לבקתת קיבו והכול בתוך חגורות הקפיות של אזורי אקלים וצמחייה שונים ומיוחדים לקילימנג'ארו - זכות מיוחדת שהתווספה והעצימה את המסע המיוחד.

חגיגת סיום הטיפוס לפסגת הקילימנג'ארו – אחים לחיים 5 – מאי 2019

המדבר האלפיני - הפעם בירידה

ושוב תודה לכל הצוות הטנזני על העזרה והאהבה שהרעיפו עלינו

תמונות מתחילת הטיפוס לקילימנג'ארו עד מנדרה

היום השני לטיפוס עד השבת בהורומבו

היום השלישי לטיפוס על הקילימנג'ארו - יום ראשון 19.5.19

היום זה היום! פסגת קילימנג'ארו 5,895 מטרים

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

הירידה מפסגת הקילימנג'ארו עד החזרה הביתה

תודה רבה לאחים לחיים ולמשלחת המדהימה על הזכות להוביל את הטיפוס

באהבה רבה,
עופר אוגש

לכל הסיכומים של המשלחות המיוחדות ומהאתגרות של אחים לחיים

אורח/ת - רועי גרילק

29 במאי 2019 ב 12:54

עשינו את זה!! כבשנו את הקילימנג'רו, ההר הכי גבוה באפריקה.
זאת היתה אחת החוויות הכי עוצמתיות ומרגשות שחוויתי!! תודה לאחים לחיים- עמותה לקידום לוחמים פצועים (Brothers for life), אחים לחיים - Brothers For Life שעזרה לי להגשים את החלום הזה ותודה ל-14 אריות שהפכו את המסע הזה לבלתי נשכח!

אורח/ת - רזיאל אמיר

29 במאי 2019 ב 12:54

אמל'ק - "הכל אפשר רק אם נרצה" (י. ריבו),
מי שקצת מכיר אותי, יודע עד כמה משפט זה מתאים למה שתמונה זו מייצגת, ואם יורשה לי, אאלץ לחרוג מהנורמה של תמונה ששווה 1000 מילים.
מבחינתי, זה הרבה יותר.
אתחיל מהסוף - ניצחתי.
ויסלחו לי הסרקיסטים (ובינהם אני),
כי במידה ולפני 4 וחצי שנים, בעודי שוכב מבולבל, חבוש ומפוצץ מורפיום, היו אומרים לי שיום יגיע ואעמוד על פסגת הקילימנג'רו, עם דגל ישראל ביד ו3 אחוז סוללה, הייתי שולח אותם לאשפוז כפוי בפסיכיאטרית בבניין הסמוך.
אבל לפעמים, המציאות עולה על כל דמיון. ועוד איזה דמיון.
אז הנה, הגיע לסיומו מסע ארוך, מפרך, מאתגר ובעיקר מרגש. והוא הגיע בצורה הטובה ביותר שיכלתי לבקש.
תודה לכל מי שגרם לזה לקרות, שהצליח להביא אותי ליעד שחלמתי עליו מרבית משנותיי הבוגרות, שהפך את החלום למציאות בר קיימא.
תודה לעמותת "אחים לחיים", אחים לחיים - Brothers For Life , שנתנה לי את הזכות להגשים את החלום ולהפוך את עצמי לגרסא טובה יותר ממה שאי פעם חשבתי שאהיה.
תודה לחבריי למסע זה, 14 האחים הגיבורים שלי, ולגדול מכולם Ofer Ogash, שנתנו לי את הכח להביט קדימה, לא לוותר ולזכור תמיד למה אני כאן ומאיפה באתי.
אז הנה אני, על גג העולם, מניף את הדגל שלנו בגאווה ובהתרגשות גדולה,
אני את שלי - עשיתי.
ניצחתי,
ליטרלי ניצחתי.
עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה.

אורח/ת - יוסי רווה

29 במאי 2019 ב 12:55

כל החיים זה רצף של חוויות, ריגושים ואנשים שאתה פוגש בדרך! למרות הקושי, הכאב והאתגר הפיזי הייתי עטוף באהבה מחממת ומחזקת של אנשים מיוחדים. הצלחתי לנצח את הגוף בעזרת הרוח.
והיום - אחריי שכבשתי את פסגת הקלימנג'רו באפריקה בגובה 18,000 רגל יחד עם חבורה מנצחת מאחים לחיים אני מאושר שהם חלק מאבן דרך משמעותי בחיי במסע האישי שלימד אותי על עצמי! על האחר! על החיים של מדינת עולם שלישית שנמצאת במקום אחר מאיתנו ולא לקחת הכל כמובן מאליו. למדתי שוב שהכוח האמיתי הוא באנשים שמסביבך ועל כך תודה! וכמובן מורה דרך ייחודי - הקינג עופר שהיה זרוע מבצעת והכוח המיוחד של העמותה - אוהד הנסיך ורזיאל המלאך.
אחים לחיים - Brothers For Life אחים לחיים- עמותה לקידום לוחמים פצועים

אורח/ת - איציק מרציאנו

29 במאי 2019 ב 13:38

אז עכשיו שזה מאחורינו, עיכלנו, התאוששנו, אפשר כבר לומר שעברתי את אחת החוויות המטלטלות של חיי, טיפוס על הקילימנג׳רו ההר הגבוהה באפריקה.
האתגר הפיזי והמנטלי כמעט והכריעו, אך הסתכלתי ימינה ושמאלה וראיתי מי נמצא מאחורי, מצדדי ומלפני, ראיתי חבורה של לוחמים, מטובי בני ארץ ישראל ומחוצה לה עם רעל בעיניים, תשוקה על הפנים ונחישות שקשה להסביר במילים, אלה הם אחיי ״מאחים לחיים״, שהאמינו בי, דחפו אותי ולא נתנו לי את האופציה בכלל לוותר.
מי שהאמין בי יותר ממני, זה מורה הדרך שלנו והמורה לחיים בשבילי עופר אוגש, שלחש באוזני לאורך כל המסע שאזכר בעברי ואבין שהכל אפשרי וזה באמת רק בראש והוביל אותי אל הפסגה.
הנגיעה בפסגה הוציאה ממני פרץ רגשות עצום ונהר של דמעות, בנקודה זו הבנתי הרבה דברים על חיי, למדתי בעיקר על עצמי מי אני ולמה אני מסוגל, למדתי על חוזק משפחתי שנשארה מאחור אך הייתה איתי כל שנייה במסע הזה והובילה אותי אל הפסגה, למדתי על האחר, השונה, ראיתי את המקומיים שביום יום אין להם כביכול דבר, אבל על ההר יש להם עולם ומלואו, נכנסתי לפרופורציות החיים.
לא יודע אם הייתי עושה זאת שוב, אבל ללא ספק אני המאושר באדם שזה נפל בחלקי.

תודה ענקית ל - אחים לחיים- עמותה לקידום לוחמים פצועים (Brothers for life)
Ofer Ogash Ohad Poraz Raziel Amir ולכל האריות שהיו איתי במסע המטורף הזה.

אורח/ת - יוני דמרי

30 במאי 2019 ב 16:59

אמצע ינואר ראיון קבלה למשלחת. כולם עומדים בפתח הכניסה לחדר. כל אחד רוצה להפגיז ולצאת למסע לכבוש יעד להגשים
כמו תמיד אני מתרגש נורא לקראת הראיון. לא מדובר על חלום כבר מזמן אין לי חלומות . אני מוצא אתגרים לפעמים גדולים לפעמים קטנים לפעמים רחוקים לפעמים גבוהים מאוד. 5895 מטר למען האמת.
באופן מפתיע התקבלתי והצטרפתי למשלחת לקילימנגארו.
משלחת עם 15 אריות. כל אחד רוצה לבלוע ולאכול את ההר בדרכו שלו.
עברנו קושי רב. בדיחות. דמעות. קור. סופת שלגים. שמש קופחת. מדרגות סלעים שלא נגמרות. התרגשות. הצלחה. ומעל לכול אלה גיליתי משהו שהתמוסס מחיי אחרי הפציעה. גיליתי את החוזק של ה קבוצה את האחדות.
עלינו 15 אריות כיחידים. וירדנו כלהקה תומכת ודוחפת של אריות אלפא שנגעו בגג העולם. צעד צעד הוביל אותנו אדם יקר ומקסים- עופר. עם סבלנות וחיוך שלא נגמרים פשוט אלוף על.