שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

טיול ללקוחות מוסך סובארו אולימפיה אשדוד-אשקלון בשפלת יהודה

ביום שישי קייצי, מוסך סובארו אולימפיה פינק את לקוחותיו בטיול ג'יפים מקסים באזור יער בריטניה.
אנחנו דאגנו למסלול, להדרכה, לקפה והמוסך דאג לאוכל ושתייה וביחד עם חבורת הלקוחות דאגנו לאווירה שמחה

הכל התחיל מספר שבועות קודם, מוסך אולימפייה, מרכז מכירה ושירות של סובארו באזור אשדוד ואשקלון, החליט לארגן לקהל לקוחותיו טיול ג'יפים באזור.

התאריך נקבע ל-28/6/19 ולמרות התחממות מזג האוויר זכינו ליום בו עומס החום סביר, כזה שלא פוגע באיכות הטיול, כזה שבכל גבעה עם צל ישנה בריזה שרק עושה חשק לפרוס כיסא נוח ולשבת שם מול הנוף שעות.
בדרך כלל בתקופה זו אזור שפלת יהודה כבר צהוב לגמרי, השנה עוד ניקר הירוק שלא נעלם לגמרי ומוסיף צבע לעין.

בשעה 12:30 מתכנסת חבורה של 18 רכבי סובארו בנקודת המפגש, חלוקת מכשירי קשר, תדריך ראשוני על נוהל שיירה ובטיחות ויציאה על הכביש לתחילת המסלול, לא לפני שאנשי המוסך מציידים את כולם בבקבוקי מים קרים ודגלים לסימון.

תדריך בנקודת מפגש

השיירה ארוכה ומתפרסת על קילומטרים, אבל החבר'ה מפגינים משמעת של שיירה מאורגנת וללא שום עיניין מגיעים לתחילת המסלול, בתחילה זהו שביל כבוש שבמהרה הופך לשביל 4X4 ונותן טעימה קלה ראשונה לקבוצה.

את העצירה הראשונה עושים למרגלות תל עזקה, האזור כולו שופע בהיסטוריה עשירה מאוד, בעיקר ממלכת יהודה מול הממלכה הפלשתית ואנחנו מתחילים לשלב את הסיפור בנקודות בהן עובר המסלול.

תל עזקה

תל עזקה

אנו ממשיכים בנסיעה המשלבת נסיעת שטח ושבילים מסודרים, האזור שופע מערות ומערכות מסתור, ביום קיץ אין כמו להצטנן מעמקי האדמה ואנחנו נכנסים למערת פעמון יפה ומרשימה.



מערת הפעמון


החבר'ה מבקשים להקדים את זמן האוכל ואנחנו מתארגנים על חניון נחמד המאפשר עצירה נעימה, שולפים ארגזים עם מבחר סוגי כריכים ואנחנו מנצלים את הזמן להכין קפה למטיילים.

לאחר ההפקסקה אנחנו נכנסים לקטע קצת יותר מאתגר בשטח, חוצים את אזור מערות לוזית בלב השטח. אך החבורה, המורכבת מחבר'ה עם נסיון וגם מכאלו שזו הפעם הראשונה שלהם מחוץ לכביש, אינה מתרגשת ומוכיחה יכולות טובות. ההקשבה לתדריך נהיגת השטח הוכיחה עצמה ואף אחד לא נזקק להכוונות.

אנחנו עוברים את מערות לוזית וממשיכים לכיוון תל צפית, הלא היא הגת המקראית. עוצרים במעלה התל ושוב חוזרים לסיפור המקראי, הפעם מהצד הפלישתי. הבריזה והנוף במקום עושים חשק להישאר שם לעוד כמה שעות, אך מהתל ישנה ירידה מאתגרת כזאת שלוקחת את רכבי סובארו לקצה שלהם.

תל לוזית

תל לוזית

קצת הכוונה וכל החבורה למטה אחרי סדרת תמונות של הנפת גלגלים באויר, תחושת האדרנלין באוויר ואנחנו פונים ליער חרובית לשיחת סיכום.

ביער חרובית אנחנו נפרדים מהחבר'ה שחוזרים הביתה למנוחת השבת אחרי חוויית השטח, לא לפני פינוק אחרון של מוסך אולימפייה, מעטפה עם מתנה מפנקת למשתתפים. ללא ספק משתלם להיות לקוח של אולימפייה.

























לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן