אינדיאן FTR 1200 בישראל

יבואנית אינדיאן לישראל, משיקה את ה-FTR 1200 בשלוש גרסאות. אופנוע ספורטיבי לכביש הציבורי שתוכנן ועוצב בהשראת אופנועי המרוצים מסוג ה'פלט-טראק'. האופנוע מבוסס על שלדה חדשה לגמרי ועל מנוע חדש עם 123 כ"ס 

יבואנית אינדיאן לישראל משיקה את האופנוע החדש מבית אינדיאן - ה-FTR1200 החדש.

ה-FTR 1200 שנבנה בהשראת דגמי העבר של אינדיאן מקבל את ההשראה לעיצובו ותכנונו מאופנוע המירוץ של אינדיאן, ה-FTR 750 אשר בלט במירוצי ה'פלאט-טארק' מאז הוצג בשנת 2016 וכן מה-FTR 1200 Custom שהוצג שנה אחר כך והמחיש את הכיוון החדש אליו שואפת אינדיאן. 

 ה-FTR 1200 החדש משלב בין עיצוב בהשראת עולם המירוצים, מנועו החדש שמגיע בנפח 1,203 סמ"ק מפיק 123 כ"ס יחד עם רצועת מומנט שטוחה.

בחזית שלדה מסבך משולשי פלדה, מצוי מזלג הפוך וצמד דיסקים גדולי קוטר הננשכים על ידי קאליפרים רדיאליים של ברמבו. מכל הדלק ממוקם מתחת למושב הרוכב לשם הורדת מרכז הכובד וגם לטובת מרכוז וחלוקת משקל אופטימלית. בדומה לאופנוע המירוץ ה-FTR 750, גם ב-FTR 1200 תיבת האוויר ממוקמת מעל המנוע (במקום המסורתי של מכל הדלק) כדי למקסם את זרימת האוויר ותפוקת המנוע. גם הזרוע האחורית זהה בתכנונה לזו של אופנוע המירוץ ה-FTR 750. צמיגי דנלופ פותחו במיוחד עבורו, העברת כוח על ידי שרשרת וכידון אלומיניום עבה מבית ProTaper.

מנוע V טווין: 

ה-FTR 1200 מצויד במנוע V-טווין חדש מקורר נוזל בנפח 1,203 סמ"ק אשר מפיק 123 כ"ס ו-11.8 קג"מ. עקומת מומנט שטוחה וארוכה במיוחד מבטיחה תפוקת כוח פרוגרסיבית וצפויה, עם גמישות רבה וזמינות כוח מוחשי כבר מסל"ד נמוך מאוד. למנוע זה יחס דחיסה של 12.5:1, ראשי מנוע לזרימה מהירה וצמד גופי מצערת גדולים לזרימת אוויר אופטימלית. בנוסף לכך, כיסויי המנוע עושים שימוש נרחב במגנזיום להפחתת המשקל וכן בגל ארכובה בעל אינרציה סיבובית נמוכה.

מכל דלק: 

מכל הדלק (13 ליטר) של ה-FTR 1200 ממוקם מתחת למושב הרוכב כדי לגרום לאופנוע להרגיש קומפקטי יותר במידותיו. לטענת היצרן מבנה ייחודי זה מסייע במרכוז המסה, מנמיך את מרכז הכובד ומאפשר התקנת תיבת אוויר בדיוק מעל המנוע בצורה אופטימלית לשיפור זרימת האוויר אל המנוע. 

מערכת יניקה: 

בדומה לאופנוע המירוץ, ה-FTR 750, תיבת האוויר ממוקמת בדיוק מעל המנוע וקרוב מאוד אליו כדי לייעל בצורה מקסימלית את זרימת האוויר.  מהתיבה, האוויר זורם דרך שתי מצערות מיקוני מבוקרות מחשב. 

שלדה: 

ה-FTR 1200 בנוי סביב שלדה עיקרית ממשולשי פלדה ושלדת זנב מאלומיניום לקשיחות אופטימלית ומשקל מינימלי. העיצוב כולל גם בולם אחורי צדי יחיד ותושבות מנוע מאלומיניום. שלדת הזנב כוללת גם ידיות אחיזה פריקות עבור המורכב מאחור. 

מתלה קדמי: 

המתלה הקדמי ב-FTR 1200 בנוי ממזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ שלו מהלך של 150 מ"מ. המתלה הקדמי נעזר גם בציר חלול להפחתת משקל, זווית ההיגוי עומדת על 26.3 מעלות. המזלג המוזהב בגרסאות ה-S  וה- RACE REPLICA  מציעים גם כוונון מלא לעומס קפיץ, לכיווץ ולהחזרה בהתאם להעדפות הרוכב. 

מתלה אחורי: 

ה-FTR 1200 החדש מצויד בזרוע אחורית זהה לאופנוע המירוץ ה-FTR 750 עם מבנה מסבך צינורות פלדה ובולם אחורי צדי יחיד שלו מהלך של 150 מ"מ. ציר הזרוע האחורית מתחבר אל בלוק המנוע וציר אחורי חלול להפחתה נוספת במשקל. בגרסת ה-1200, הבולם האחורי מציע כוונון עומס קפיץ והחזרה ואילו גרסאות ה-S וה- RACE REPLICA  מציעות גם בולם עם מכל אלומיניום חיצוני בעל כוונן מלא לעומס קפיץ, שיכוך והחזרה. 

חישוקים וצמיגים: 

מתוך מטרה להישאר קרובים ככל הניתן לעיצובו של אופנוע המירוץ ה-FTR 750, אינדיאן שיתפה פעולה עם יצרנית הצמיגים דנלופ כדי לייצר צמיג במיוחד עבור ה-FTR החדש ה-DT3-R.
צמיג זה מבוסס על צמיג המירוץ למסלולי פלאט-טרק של דנלופ ה-DT3, אך נבדל ממנו במבנה קוביות צפוף יותר, בעומק חריצים מוקטן ובתוספת של סיליקה לתרכובת, כדי להתאים לשימוש בכביש הציבורי עם אחיזה גבוהה ואורך חיים. 
כל גרסאות ה-FTR 1200 נועלות חישוקי 19 אינץ' מלפנים ו-18 אינץ' מאחור העשויים מאלומיניום לטובת משקל נמוך ככל הניתן. 

בלמים: 

כל גרסאות ה-FTR 1200 מצוידות בצמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ מלפנים ושני קאליפרים רדיאליים M4.32 של BREMBO עם ארבע בוכנות. כל הגרסאות מצוידות במערכת ABS למניעת נעילת גלגלים, כאשר גרסאות ה-S וה'רייס-רפליקה' מוסיפות מערכת ABS המתחשבת גם בזווית ההטיה של האופנוע (CORNERING).

העברת כוח: 

כל גרסאות ה-FTR 1200 מצוידות במצמד מחליק שתוכנן בהשראת המצמד של אופנוע המירוץ. מצמד זה מונע החלקה של הגלגל האחורי בזמן האטה. תיבת שישה ההילוכים תוכננה להעברות חלקות. העברת הכוח לגלגל האחורי נעשית על ידי שרשרת. 

מערכת פליטה: 

מערכת הפליטה של כל גרסאות ה-FTR 1200 בנויה בתצורה של 2-1-2 ועשויה מנירוסטה. רוכבים המעוניינים לשדרג את מערכת הפליטה של האופנוע, יכולים לבחור מבין שני דודי סליפ-און של אקרפוביץ'. גרסת ה- RACE REPLICA מגיעה עם מערכת פליטה מקורית של אקרפוביץ'. 

כידון: 

כידון האלומיניום העבה של ה-FTR 1200 מגיע מבית ProTaper.

אבזור: 

כל גרסאות ה-FTR מצוידות בתאורת 'לד' מלאה. בכל הגרסאות בקרת שיוט מקורית.

גרסאות ה-S וה- RACE REPLICA מוסיפות על זה גם בקרות יציבות, ווילי ואחיזה, כולל יחידה פנימית למדידת תאוצה וזווית ההטיה של האופנוע. בגרסאות אלה, הרוכב יכול גם לבטל את פעולת מערכת ה-ABS. ניהול המנוע יציע בחירה בין שלושה מצבי רכיבה (ספורט, סטנדרט, גשם) שלכל אחד מהם השפעה על תגובת המצערת ומידת ההתערבות של בקרת האחיזה. 

לוח מחוונים: 

ה-FTR 1200 מצויד בלוח מחוונים אנלוגי בקוטר 4 אינץ' ובו גם שקע USB לטעינה מהירה של מכשירי טלפון. גרסאות ה-S וה- RACE REPLICA  מצוידות במסך LCD מגע צבעוני בגודל 4.3 אינץ' המותאם לשימוש בכל תנאי תאורה. מסך תצוגה זה מציע גם חיבור בלוטות' ושקע USB לטעינה מהירה המאפשר לקשר אליו את הטלפון החכם להפעלת שלל פונקציות כמו שליטה על המוזיקה, שיחות וכו'. מסך זה מאפשר לרוכב להתאים כרצונו את התצוגה בלוח.

מפרט טכני - אינדיאן - ה-FTR1200

מנוע: V-טווין, 4 שסתומים לצילינדר 

נפח: 1,203 סמ"ק 

הספק: 123 כ"ס ב-8,250 סל"ד 

מומנט: 11.8 קג"מ ב-6,000 סל"ד 

יחס דחיסה: 12.5:1 

קירור: נוזל 

מהלך\קדח: 73.6 מ"מ \ 102 מ"מ 

תיבה: 6 הילוכים 

מצמד: מחליק 

נפח מכל דלק: 13 ליטר 

בלמים קדמיים: צמד דיסקים 320 מ"מ, קאליפרים רדיאלים 4 בוכנות ברמבו  

בלם אחורי: דיסק 265 מ"מ, קאליפר 2 בוכנות, ברמבו 

מזלג קדמי: הפוך, 43 מ"מ קוטר, 150 מ"מ מהלך (כוונון מלא ב-S וב- RACE REPLICA) 

מתלה אחורי: בולם יחיד, 150 מ"מ מהלך, עומס קפיץ ושיכוך (כוונון מלא ב-S וב- RACE REPLICA) 

זווית מזלג: 26.3 מעלות 

צמיג קדמי: 120/70 R19 

צמיג אחורי: 150/80 R18 

משקל: 221 ק"ג (222 ק"ג ב-S וב- RACE REPLICA  ) 

גובה מושב: 805-840 מ"מ 

מחירים: 

האינדיאן FTR  1200 ימכר בישראל ב-104,900 שקל, מחיר השקה: 99,900 שקל  

אינדיאן FTR 1200 S ימכר בישראל ב-114,900 שקל, מחיר השקה: 109,900 שקל 

אינדיאן FTR 1200 S RACE REPLICA ימכר בישראל ב-124,900 , מחיר השקה: 119,900 שקל 

* המחירים אינם כוללים אגרת רישוי בסך: 303 שקל  

תגובות

0 תגובות