שטח 4X4 > מסלולי טיול > גליל ורמת הגולן

מסלול טיול יקבים רמת הגולן עם לקסוס 2019

מסלול טיול SUV המתאים לכל רכב גבוה בין מעיינות, יקבים והכבישים הכי טובים לנהיגה ברמת הגולן.
יקב רמת הגולן הזמין אותנו ליום טיול מיוחד בין יקבים ומסעדות, אנחנו התפנקנו בלקסוס RX450h ויצאנו לכתוב מסלול טיול שרובו בכביש המשלב תצפיות, נהיגה, מים קרים וביקור ביקבים ובמסעדות הטובים ברמת הגולן

אבני דרך לאורך 120 ק"מ מסלול טיול ברמת הגולן:

צומת יהודיה, צומת קצרין, צומת קצביה, עין עלמיא – עיינות סלוקיה, יקב רמת הגולן, קצרין, עין פח'ורה, כפר קדם, יקב אסף, נחל הג'ילבון, צומת השריון, ציר הנפט, צומת האמיר - צומת וסט, מרום גולן, הר הבנטל, קופי ענן, הר האביטל, כביש 98, ברכת ג'וחדר, עין אורחה, רמות, מושבוץ'.

עיינות סלוקיה

מתחילים ומטפסים לרמת הגולן

מאפסים מד אוץ ומתחילים את המסלול בצומת יהודיה, הנמצא מצפון מזרח לכנרת, במפגש כביש 92 (מזרח הכנרת) עם כביש 87 (המטפס מצפון הכנרת לעבר מרכז רמת הגולן).

מטפסים מזרחה על כביש 87 לעבר מרכז רמת הגולן כ-12 ק"מ עד לצומת קצרין (צומת קצביה) שבמרכז רמת הגולן.

הגולן נזכר לראשונה בתורה כעיר בנחלת שבט מנשה: "וְאֶת גּוֹלָן בַּבָּשָׁן לַמְנַשִּׁי" (ספר דברים, מג') ובו בתי כנסת עתיקים כמעט בני אלפיים שנים. בתקופתנו נכבש מהסורים ע"י צה"ל במלחמת ששת הימים 1967, בשנת 1981 חוקקה כנסת ישראל את חוק רמת הגולן אשר סיפח את רמת הגולן למדינת ישראל והחיל על תושביה את החוק הישראלי ובשנת 2019 הכיר נשיא ארצות הברית, דונלאד טרמפ, ברמת הגולן כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל.

נוסעים למרכז המבקרים של יקב רמת הגולן

בצומת קצרין פונים שמאלה וצפונה על כביש 9088 לכיוון העיר קצרין ומאפסים מד אוץ.

לאחר כ-ק"מ חולפים על פני הכניסה לשמורת נחל זוויתן, שמשמאל לכביש.

לאחר כ-2 ק"מ בצומת הראשון, בכניסה לאזור התעשיה של קצרין, פונים ימינה וצפונה לכיוון תחנת הדלק, חוצים כיכר, ולאחר 300 ממטרים בפנייה הראשונה שמאלה פונים למרכז המבקרים של יקב רמת הגולן. הכתובת ל- WAZE: דרך היין 4 קצרין.

יקב רמת הגולן הוא הגדול והוותיק ביקבי הרמה ויחד עם כ-20 יקבי בוטיק הפך את רמת הגולן לחבל היין של מדינת ישראל. ליקב כ- 6,300 דונם של כרמי יין ובהם נטועים 19 זנים של ענבים. החלקה הוותיקה ביותר היא שרדונה הנמצאת בכרם יער אודם. היקב מבקבק כל שנה למעלה מ 5.9 מיליון בקבוקי יין ב-5 סדרות: ירדן, גמלא, הר חרמון, שיאון וגולן. היקב הינו יקב כשר והיין מתוצרתו מיוצא ל-34 מדינות בעולם.

ליקב מרכז מבקרים, המוקף פינות ישיבה מוצלות ואפשר לרכוש במקום יין ופלטות של גבינות של מחלבת בוטיק כשרה, ובהזמנה מראש גם סלסלות עם יין וגבינות שאפשר לקחת לפיקניק בהמשך מסלול הטיול.

לדוגמה: בקבוק יין ב-88 ₪ או פלטת גבינות לזוג כולל 2 כוסות יין במחיר של 55 ₪.

קישור לדף של מרכז המבקרים ביקב רמת הגולן

טלפון לתיאום והזמנות במרכז המבקרים: 04-6968435

במרכז המבקרים של יקב רמת הגולן

צועדים בעין סלוקיה

ממרכז המבקרים של יקב רמת הגולן חוזרים על כביש 9088 לצומת קצרין (צומת קצביה) ופונים שמאלה ומזרחה על כביש 87 לכיוון צומת המפלים.

לאחר 400 מטרים פונים ימינה עם השלט לעין עלמיא / עיינות סלוקייה ונוסעים כ-50 מטרים עד מגרש החנייה מימין לדרך. משמאל שביל הכניסה למעיינות ולאחר כ-250 מטרים הליכה מגיעים למרגלות האקליפטוסים, לזרימה המסודרת של מי המעיין בין בריכות קטנות וצוננות. מומלץ לטפס במעלה שביל הבזלות דרך הבריכות הקטנות עד מבני הבזלת הנטושים בראש המעיין. מכאן שואבת חברת מי עדן את המים המינרלים של רמת הגולן.

לאורך שביל הבזלות אפשר להתמקד באחת הבריכות, לפרוס לצידה את ארוחת הפיקניק וליהנות מהמים הקרירים (לא לשכוח לאסוף את כל האריזות והשיירים ולזרוק בפחים שליד חניון כלי הרכב).

עיינות סלוקיה

שביל עפר עד עין פח'וריה

בלב השטח (600 מטרים מהכביש) ולמרגלות עץ תאנה מניב תמצאו בריכת מים עם זולה (כמעט) פרטית – זה עין פח'ורה.

חוזרים לצומת קצרין ופונים ימינה לכיוון העיר קצרין. חולפים על פני הכניסה לאזור התעשיה ומרכז המבקרים של יקב רמת הגולן, מגיעים לכיכר הכניסה הראשית לקצרין ומאפסים מד אוץ. מכאן 800 מטר על הכביש הראשי צפונה עד לשלט הכניסה החום – ימינה לעין פח'ורה.

נוסעים בזהירות על השביל החום 600 מטרים עד האקליפטוסים עם הצמחייה משמאל לדרך. סעו לאט על השביל, שימו לב היכן אתם "מניחים" את צמיגי הרכב ואם צריך היעזרו במכוון קרקעי (שגם יכול לצלם אתכם נוסעים בין הבזלות והזרימה שחוצה אותו). ביום יבש השביל מתאים לכל כלי הרכב ולאחר הגשם מומלץ רק לכלי רכב עם הנעה כפולה.

מרווח גחון של 20 ס"מ והנעה כפולה קבועה - לקסוס RX450h

נוסעים ליקב אסף – יקב בוטיק על כביש 91

ביציאה מעין פח'ורה פונים ימינה על כביש 9088 ונוסעים 3 ק"מ עד לצומת T - היא צומת נשוט. פונים ימינה וצפון מזרחה על כביש 91 לכיוון עין זיוון.

לאחר 1.2 ק"מ מצומת נשוט פונים ימינה לכפר קדם / יקב אסף (הפנייה שמאלה הינה לנחל הג'ילבון). כ-500 מטרים על הכביש המשובש / שביל כורכר (רק בפניות ימינה על השביל) עד ליקב, למרכז המבקרים ולמסעדה המיוחדת של יקב אסף.

הדסה, אסף וארבעת ילדיהם למשפחת קדם - עדי, אורן, שחר ותומר הקימו בשנת 2012 את כפר היין של יקב אסף, אשר הוקם ביישוב הקרוב בשנת 2004. כפר היין הוקם ככפר חקלאי תיירותי על חורבות של בסיס צבאי סורי. במרכזו היקב של המשפחה המייצר כל שנה 55,000 בקבוקי יין בוטיק איכותי, מהכרמים הנמצאים בבעלות המשפחה. היין אינו כשר ורק 10% מתוצרתו מיועדת לייצוא. בכפר היין 3 בקתות אירוח (צימרים), מרכז מבקרים ובית קפה – מסעדה בשם עדיקה, עם אוכל טעים טעים ומומלץ במיוחד!

בעונת הבציר (סוף הקיץ) אפשר להשתתף באירועי החברים של בצירה מוקדמת בבוקר ולאחריה ארוחה במסעדה. ליקב אסף יין מיוחד בשם קיסריה על שם היחידה המבצעית של המוסד (למודיעין ולתפקידים מיוחדים) על שמו של אהרון מזרחי, סוכן מוסד גיבור ואביו של אסף, בעל היקב.

יקב אסף

כבישי רמת הגולן עד קופי ענן בראש הבנטל

חוזרים לכביש 91 ופונים ימינה ומזרחה על הכביש בטיפוס לחלק הגבוה של רמת הגולן. מאפסים מד אוץ בכביש ונוסעים כ-5.5 ק"מ עד לצומת השריון – צומת נפח בו פונים שמאלה לכביש 978 לכיוון הישוב שעל, עוד 10 ק"מ מצומת השריון ועד לצומת האמיר – צומת וסט. פונים ימינה לכביש 959 ונוסעים 3.5 ק"מ עד הפנייה ימינה למרום גולן.

לאחר 1.5 ק"מ פונים שמאלה ומטפסים על הכביש המפותל והמיוחד המטפס עוד קילומטר וקצת על הר הבנטל עד לתצפית ולבית הקפה – קופי ענן שבפסגתו.

בגובה 1,160 מטר מעל פני הים, בפסגת הבנטל ולצד מוצב צה"ל נטוש, הוקם בית הקפה ומרפסת תצפית מזרחה לעבר רמת הגולן, העיר הסורית קוניטרה ומרחבי רמת הגולן הסוריים.

נוסעים בין הבנטל לאביטל

יורדים למטה על הכביש המפותל עד לצומת T, מאפסים מד אוץ, פונים שמאלה ונוסעים עוד 0.8 ק”מ עד לכיכר של הר אביטל. בכיכר פונים שמאלה (יציאה שלישית) לכביש קטן היורד מזרחה בין הכרמים הגדלים על מורדות האביטל והבנטל ואחד הכבישים הקסומים של רמת הגולן.

2.3 ק"מ צומת של כבישים קטנים בה פונים שמאלה וב-2.5 ק"מ באמצע הדרך, נקודת תצפית לעבר מבנה המודיעין הישן של הצבא הסורי. בתצפית פסל של נדיה כהן ובנותיה צופות לעבר סוריה, אליה יצא מבת ים, בבוקר 17/11/1964 איש המוסד הישראלי אלי כהן למשימתו האחרונה, נתפס ונתלה בדמשק וגופתו עוד לא הושבה לקבורה בישראל.

ממשיכים לרדת למטה וב-2.8 ק”מ מגיעים לכביש 98 – הכביש הכי מזרחה במדינת ישראל הנוסע לאורך הגבול בין ישראל לסוריה.

נדיה כהן ובנותיה צופות למפקדת המודיעין הסורית ברמת הגולן

נוסעים לטבול בעין אורחה

מאפסים מד אוץ ופונים ימינה על כביש 98 המקסים. לאחר 3.1 ק”מ פונים שמאלה עם כביש 98 לאלוני הבשן. לאחר 8.3 ק"מ חולפים למרגלות שבשבות הרוח הענקיות והותיקות הנמצאות על רכס בני רסן. על הרכס 10 שבשבות המפיקות חשמל מהרוח של רמת הגולן, הנמכר לחברת החשמל בערך של 3 מיליון ₪ בשנה.

לאחר 22 ק”מ חולפים למרגלות תל פארס – מוצב צבאי צה"לי הנראה כמו מצודה מודרנית בזכות מדרונותיו החפורים כקירות שלא ניתנים לטיפוס.

לאחר 24.9 ק”מ ממשיכים ישר לצומת ולאחר 25 ק”מ מגיעים לצומת בו פונים שמאלה לשביל עפר זרוע בבזלות (ביום יבש מתאים לכל כלי רכב) עם השלט לברכת ג'וחדר.

נוסעים 400 מטרים ופונים ימינה למגרש חנייה למרגלות האקליפטוסים שבקצהו בריכה סורית מבוטנת - בריכת ג'וּחַדֶר או עין אורחה. המקום שימש כבריכה של "הקצינים הסורים" והוא אחד מהמעיינות הטובים ביותר ברמת הגולן.

עין אורחה

ולסיום ארוחת צהרים במושבוץ

חזרה לכביש 98 ופונים שמאלה על הכביש.

לאחר כ-7 ק"מ חולפים למרגלות תל סאקי (אם יש לכם כוח שווה לעלות לתצפית מהתל).

איפוס.

לאחר 11.9 ק”מ פנייה ימינה לכביש 808 ולאחר 19 ק"מ פונים שמאלה בצומת דליות וסה"כ 35 ק”מ עד כביש 92 המקיף את הכנרת ממזרח.

פונים שמאלה ודרומה על כביש 92 ולאחר כ-2.5 ק"מ פונים שמאלה ומטפסים למושב רמות.

עוד 2.5 ק"מ ואתם בתוך המושב – שימו ב-WAZE מושבוץ ותיהנו מארוחה טעימה ביותר של אוכל שגדל בחווה של בעלי המסעדה. חוויה קולינרית מיוחדת וסיום איכותי ליום טיול ברמת הגולן.

מושבוצ - אוכל טעים מהגינה

לקסוס RX450h

120 ק"מ של מסלול טיול ברמת הגולן, כבישים מפותלים, כבישים משובשים, קטעי כביש מהירים וקצת שבילי עפר זרועים בסלעי בזלת מאיימים ובתוספת של עוד 200 ק"מ מהמרכז צפונה ועוד כ-200 ק"מ חזרה ביום אחד של נהיגה מאומצת ושלושת נוסעי הרכב סיימו את היום הארוך בצורה נינוחה.

זו הלקסוס RX ההיברידית – רכב כביש-שטח מפואר מבית לקסוס המציע לנוסעיו יעילות, נוחות ופאר בחבילה אחת, בה הכל נמצא במקום וארוז ועובד היטב.

ללקסוס RX450h יחידת הנעה היברידית המשלבת מנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטר מגיע מדגם RX350 יחד עם מנוע חשמלי שמספקים יחד 313 כ"ס. עם תיבת הילוכים רציפה הזינוק מ-0 ל-100 קמ"ש אורך 7.7 שניות וצריכת הדלק מצוינת 18.2 ק"מ לליטר, על פי נתוני היצרן הנכונים לנסיעה בכביש הפתוח במהירות החוקית.

המתלים רכים והופכים את הנסיעה בלקסוס לנעימה ביותר, במיוחד על הכבישים המשובשים של רמת הגולן וגם במהירויות גבוהות, אך לא מאפשרים נהיגה ספורטיבית מהירה בכבישים מפותלים, במיוחד כשיש גם נוסעים שלא נהנים מכך במושב האחורי של הרכב...

המזגן עובד נהדר בכל מרחב הרכב (נבדק באוגוסט בשיא החום), ל-RX מערכת שמע עם 12 רמקולים (בדגם הפרימיום), מושבים עם כיוון מלא חשמלי עם חימום וקירור בכיסאות הקדמיים (ואין יותר חולצה מזיעה במושבי עור) ועוד שפע פינוקים לנוחיות הנהג ובטיחות הנוסעים - מערכת בקרת שיוט אדפטיבית נעימה לשימוש וכל האבזור הבטיחותי העדכני לרבות מערכת התראה לסטייה מנתיב ובלימה אוטונומית, זיהוי הולכי רגל, 10 כריות אוויר, זיהוי תמרורים, מצלמת רוורס ושליטה אוטומטית באורות הגבוהים.

ללקסוס RX450h הנעה כפולה קבועה נשלטת אלקטרונית ומרווח גחון מכובד של 20 ס"מ המאפשר נסיעה בשבילים בין אבנים.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

עוד מסלולי טיול וטיולים בארץ ובעולם:

מסלולי טיול בארץ:
בקעה ומדבר יהודה | גליל ורמת הגולן | ירושלים והשפלה | מרכז וגוש דן | נגב דרומה עד אילת