שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

נבחרת אופנועי KTM ישראל באליפות סופרמוטו לאומות

בהחלטה מאוד מהירה שהתקבלה לפני כשלושה חודשים על ידי שלושה רוכבים הוחלט לצאת ולהתחרות עם אופנועי כביש - סופרמוטו באליפות העולם לאומות - מירוץ הניישנס כפי שהיא נקראת, בצרפת
כתבו: שי נוטלס, גיא יצחק לריאה | צלם: אריאל רותם

שלושת רוכבי אופנועי הסופרמוטו - גיא יצחק לריאה, אסף בן אהרון ואילן ברוורמן, שמובילים את טבלת אליפות ישראל לקחו על עצמם להוביל את נבחרת ישראל הראשונה אי פעם לאליפות העולם שמתקיימת החל משנת 2006. הנבחרת הישראלית היא הראשונה להצטרף לאליפות מאז 2011. כשלנבחרות הוותיקות באליפות יש ניסיון עשיר בתחרויות בינלאומיות ובהכנות להן, הנבחרת שלנו למדה בתוך שלושה חודשים מאפס למאה מה צריך לעשות ואיך להתכונן פיזית, מנטאלית ומבחינה לוגיסטית. את ניהול הנבחרת לקח על עצמו בהתנדבות, שחר עזרא ממוסך הפודיום. כששחר מנהל את הלוגיסטיקה בתמיכתו ובהכוונתו של רז היימן, מול הגורמים בארץ ובעיקר מול קבוצת ktm mtr,של פרנקו מולו, הרוכבים מתרכזים באימונים ובשאר ההכנות.

אחרי שלושה חודשים: נוחתים בפריז ומיד מגיעים למסלול קרול שצמוד לשדה התעופה שארל דגול.

וואוו זאת המילה הראשונה שיוצאת מפי הרוכבים ואנשי הנבחרת כשהגיעו למתקן עצום ומרשים. תנאי מסלול מדהימים - אספלט מתוחזק ואוחז, קטעי שטח מהירים וטכניים, משהו שרק אפשר לחלום עליו, והנה הוא מציאותי לחלוטין. מסלול כזה שבא וקורא לרוכב ״בוא תבחן את הגבולות שלי, ותאמין לי לא תגיע קרוב לקצה הגבולות האלה״. ואז, מקבלים הצצה ראשונה לכלים המיוחדים שהכין פרנקו מולו. נכון כתוב עליהם ktm אבל הם פרנקו מולו, כל ה-DNA שלו עליהם. ממש אב טיפוס מטריף חושים למירוצים. יום האימון הראשון, על אספלט בלבד, נותן להבין או לנסות להבין את החיבור של האופנוע המושחז למסלול הסופר מושחז. ימי האימון הרשמיים בשישי ושבת הופכים למרגשים ביותר. פעם ראשונה עולים למסלול עם לבוש רשמי של הנבחרת, דגל והכל, תחושה עילאית ומרגשת.

באליפות של 2019 לקחו חלק 22 מדינות.

לפי הכללים רק 16 מדינות יכולות לעלות למירוץ הגמר של האליפות. לשם כך מתקיימים שלושה מירוצי דירוג ביום שבת. בכל מירוץ משתתף רוכב אחד מכל מדינה. בסוף שלוש המירוצים נערך שקלול בו 15 הקבוצות הראשונות בזמנים עולות אוטומטית למירוץ הגמר. הנבחרת 16 שתעלה תהיה זאת שתנצח בגמר ב', המורכב מ-7 הנבחרות שלא הצליחו במירוצי הדירוג. נבחרת ישראל מזנקת ביום ראשון לגמר ב' כי לא הצליחה להיכנס לגמר דרך מירוצי הדירוג. בסוף המירוץ של גמר ב', נבחרת ישראל לא מתבגרת למירוץ הגמר אבל מסיימת במקום הרביעי בגמר ב' בסה"כ במקום ה-19 בעולם. הישג אדיר, להשאיר מאחורינו נבחרות וותיקות ומנוסות מאיתנו. גרף ההתקדמות של הרוכבים היה אדיר, וממקצה למקצה שיפרו את הזמנים שלהם. יש לאן לשאוף.

חוויה חד פעמית כי היא ראשונה, מצפים להשתפר ולהתקדם ולצבור חוויות חדשות.

כתף לכתף עם הצמרת העולמית

מעבר לתוצאות המספקות ביותר של המירוץ, הרוכבים מצאו את הזמן ללמוד ולהשתפר במהלך המירוצים. עצם העובדה שם הרוכבים שלנו רכבו על המסלול עם רוכבי הצמרת העולמית, נתנה להם הזדמנות חסרת תקדים ללמוד ולהשתפר תוך כדי תנועה. המשמעות היא שהרוכבים שלנו היו קשובים ומרוכזים מאוד במירוץ ובמתרחש סביבם. לא מובן מאליו בכלל, הרוכבים ידעו להתמודד עם לחץ והתרגשות, ועם תנאי מסלול חדשים וזרים תרתי משמע. תוסיפו לזה את העובדה שהאופנוע עליו הם רכבו, לא דומה לשום אופנוע אחר, בטח לא סופרמוטו. השילוב של אופנוע קצה, מסלול מושחז עם רמות אחיזה נהדרות באספלט ובשטח שמלא בקטעים טכניים ורכיבה כתף אל כתף עם אלופי עולם, יצרו קרקע פוריה לבחינת גבולותיהם של הרוכבים. למשל, התמודדות עם פניות איטיות וטכניות ישר אחרי קפיצה גדולה מטייבל של 10 מטר. ניתן היה לראות זאת בברור, שכן כל הרוכבים שלנו קיזזו כ-7 שניות בין הפעם הראשונה שעלו למסלול, עד למירוץ האחרון. והדגש הוא, שאת השיפור המשמעותי ביותר בזמנים הם עשו במהלך המירוץ האחרון. הרוכבים עם גרף השיפור הגבוה ביותר בסוף השבוע. היכולת הזו מעידה גם על כושר גופני טוב מאוד של הרוכבים שלנו שהצליחו להכין את עצמם ולהגיע לשיא מוכנים.