אופנועים / טרקטורונים > רכיבות מבחן

השקת דגמי הונדה אפריקה טווין CRF1100L לשנת 2020

חלפו ארבע שנים מהשקת הונדה אפריקה טווין CRF1000L ועם עליית הקיסר החדש ביפן חושפת הונדה את הדור השלישי של הדגם, שהתפצל השנה לשני דגמים חדשים ושונים. יצאנו לסרדיניה כדי לבדוק האם עדיין מדובר בדגם רב גוני ומה הכיוונים אליהם פונה כל אחד מהדגמים

אופנוע הוא שיר. יצירת אמנות של צליל וקצב, צורה ותבנית, אסתטיקה ומשמעות. עם יכולת לייצר דרמה ועלילה, החוצה תרבויות ומדינות. בטיסה לסרדיניה הקשבתי למוזיקה איטלקית באוזניות, משהו שיחבר אותי למצוקים הנישאים מתוך הים, כשבבטן המטוס ציוד הרכיבה שלי וציפייה גדולה למנגינה חדשה שלצליליה ארקוד עם דגמי האפריקה החדשים.

בשנת 2016 השיקה הונדה את דגם אדוונצ'ר העל שלה, CRF1000L. כעבור שנתיים עבר הדגם שלל עדכונים ולצדו הושק דגם אדוונצ'ר ספורטס, שהיה גבוה יותר, בעל מכל דלק גדול, תוספות וצביעה ייחודית. חלפו שנתיים נוספות ובסיבוב השלישי משיקה הונדה שני דגמים חדשים לגמרי. הדגמים היוצאים זכו להצלחה רבה והידיעה על השינוי עוררה בי תהיה באם הונדה יצליחו לשמור על קסם ההצלחה של האפריקה טווין.

הסימפוניה השלישית

רכיבה, כמו האזנה למוזיקה, משחררת במוחנו חומרים המסבים לנו עונג. המשמעות היא שהשניים קשורים תודעתית לתחושות וחוויות שנצרבו במרכז העונג שלנו במוח. אותו מרכז שגם מעודד אותנו לאכילה או מין.

שני המינים של הונדה 2020 הם: האפריקה טווין אדוונצ'ר ספורטס, דגם האדוונצ'ר תיור, ולצדו הדגם הקרבי שנקרא אפריקה טווין. המשותף בין דגמי השנה הוא נפח מנוע בן 1084 סמ"ק, המספק עליה של 10% בהספק ושוקל 2.5 ק"ג פחות. לאופנוע 6 מפות ניהול ביצועים השולטות במשתנים רבים, בהם הפונקציה של עקומת ההספק, רמות בלימת המנוע ובקרות האחיזה, הרמת הגלגל והבלימה. שתיים ממפות הביצועים לכביש (תיור או עירוני), שתיים לשטח (שבילים או שטח מתקדם) ושתיים לעריכה אישית מלאה של הרוכב.

עריכה של הבקרות אינה משתנה אחרי כיבוי האופנוע. גם ביטול מוחלט של בקרה לא מתאפס אחרי דימום מנוע, אולם במידה וסובבת את המפתח, הבקרות יחזרו לפעול בהנעה הבאה. השלדות החדשות משופרות ורזות יותר. צמד מושבים חדש, כשהקדמי מתכוונן לאותם שני מצבי גובה של 85 או 87 ס"מ. החלק הצר של המושב הקדמי צר בארבעה ס"מ מהדגם היוצא, נתון המעניק גישה יותר קרובה לקרקע בזכות פיסוק פחות רחב של הרוכב. מרווח הגחון 25 ס"מ בכל הדגמים.

שירה מודרנית

האופן שבו נמצאים באינטראקציה פיזית עם האזנה למוזיקה או רכיבה, מעצב את החוויה וחשוב מעבר למה שאנחנו יודעים, שומעים או רואים בפעולות הללו. החוויה כרוכה ביותר מסתם צלילים או כוחות סוס, אלא להתנסויות ולזיכרונות שהם מעלים בנו.

לוח התצוגה כולל מסך בסיסי פשוט, כשמעליו מסך מגע גדול, עשיר וברור. המסך ברור מאוד גם באור שמש ויודע לשנות גוונים ועוצמה בחשכה. ניתן לערוך את התצוגה מבין מספר פריסות מידע, רבות נתונים או מצומצמות. השליטה מתבצעת במתגים נוחים וארגונומיים מצידו השמאלי של הכידון. אחד המפסקים הנגישים מסומן בכוכב וניתן לאפיין אותו להיות לחצן מועדף מהיר, כבורר מפות הניהול, בקרת האחיזה, בקרת הרמות גלגל (קדמי/אחורי) או תפעול מצב שטח (G). ניתן גם לשלוט ולערוך נתונים ישירות בלחיצת אצבע על מסך המגע, אפילו דרך כפפה רגילה. יכולות העריכה רבות ונוחות, כולל תפריט שפות, חיבור שן כחולה (בלוטות') לנייד ולדיבורית בקסדה ושליטה דרך מפסקי הכידון על מענה לשיחות, ווליום ודפדוף שירים. חסר היה לי מד לחץ אוויר בגלגלים.

ניתן להתחבר למסכי ניווט המוצגים כמפות כבישים על צג ה- TFT. מימין לצג שקע יו.אס.בי לטעינה, ההתנעה אוטומטית בלחיצה אחת ולדגמים צמד מראות חדש. כל אחד מהדגמים מגיע עם גיר רגיל או אוטומטי, עבורו יש עדיין שלושה מצבי ביצוע: ידני, Drive או שלוש רמות ספורט. לעניות דעתי, היה יותר נוח ובטיחותי למקם בדגמים האוטומטים ידית בלם אחורי במקום ה'אין ידית מצמד'. בהונדה הסכימו, אך ציינו שזה לא אפשרי בגלל תקן אמריקאי המחייב רגלית בלם באופנועים מעל נפח מסוים. הונדה משתמשת, בדגמים אחרים שלה, במפתח אלחוטי (Keyless). באפריקה טווין בחרו להישאר עם מפתח רגיל יחיד שיתאים להנעה וגם לשימוש בארגזים הנתיקים. הפעלה של בקרות החירום, מלווה בהבהוב עצבני של כל המאותתים, כי לאותת למשתמשי הדרך האחרים על רוכב במצוקה. תכונה פשוטה אך סופר חשובה בעיניי הקיימת בכל הדגמים. כשרכבנו בדבוקה צמודה הבנתי עד כמה היא חשובה. אגב דבוקה, מפלט האופנוע נשמע מצוין ומלבה יצרים, אך עדר של אפריקות שועטות הוא כבר חוויה פילהרמונית אורגזמית.

מחלקת הבקרה התרחבה השנה והיא כוללת גם: בקרת שיוט (Cruise Control), בקרת בלימה כולל הטייה (Cornering ABS), שלוש רמות של בקרת הרמת גלגל קדמי (ווילי) או אחורי (סטופי), שבע רמות של בקרת אחיזה והפסקת איתות אוטומטית. כל הבקרות, כולל האחרונה, ניתנות לעריכה ואו ביטול.

המנון האדוונצ'ר ספורטס

לפני שנתיים הושק דגם האדוונצ'ר ספורטס כאפריקה טווין שקיבל בולמים ארוכים ובהתאם הגבהות של מרווח הגחון, המושב, הכידון ומגן הרוח. בנוסף, מכל דלק גדול, חימום ידיות, מיגון צד וגחון, שקע מצת וצביעה יחודית. האופנוע היה גבוה והיווה חסם לחלק מהרוכבים. הדגם החדש חוזר לגובה הרגיל של האפריקה, עם מראה תיורי כובש. עם חופה גבוהה, מכל דלק גדול וחזית תאורה עשירה הכוללת שני פנסי לד הפועלים באופן סימטרי, כשתחתם סט לדים לתאורת צד. האופנוע קל מהאדוונצ'ר הקודם בחמישה ק"ג, אך מרגיש קל משמעותית בזכות מרכז כובד נמוך ללא הבולמים הארוכים.

האדוונצ'ר נהנה מגלגלי טיובלס עם שסתומי מילוי אוויר בזווית החוצה. שקע מצת (בנוסף ל- USB), חימום ידיות, סבל אחורי חדש והכנה מובנית לסט ארגזי צד. השנה ניתן להזמין סט של שלושה ארגזי פלסטיק איכותיים וגדולים או ארגזי מתכת של ג'יווי, כולם ממותגי הונדה.

האדוונצ'ר ספורטס יגיע בשתי צביעות. שחור מבריק עם נגיעות של כרום, או טריקולור מהמם עם שלדה לבנה וחיפויים בצביעה של כחול כהה, אדום ארגמן וכחול נייבי, על רקע של לבן פנינה מטאלי. העיצוב מאוד מרשים, על אחת כמה וכמה כשעומדים מול קבוצה של אדוונצ'רים ספורטיבים.

Hit The Road Jack

רוכבים הפתוחים לחוויות חדשות נוטים לחוש צמרמורת כתוצאה מהאזנה למוזיקה או לשיר מסוים.

העלייה לאופנוע קלה ותנוחת הרכיבה נוחה בזכות משולש התנוחה (כר"ם: כידון-רגליות-מושב) הדומה לדגם הקודם. התצוגה הצבעונית מקבלת את פני באור ומתג ההנעה המהירה מעיר את התאומים בצליל בס גברי שהעלה בי צמרמורת. עם מכל דלק מלא משקל האופנוע מורגש, אך מעל 12 קמ"ש הדינמיות תופסת פיקוד והשליטה קלילה וזריזה. האופנוע מרגיש רזה מאוד ביחס לנפח שלו וההשתלבות קלה גם בתנועה צפופה. המנוע נעים אך החלטי. תגובת המצערת האלקטרונית מהירה ומדויקת, המצמד רך יותר השנה, והשילוב בין השניים מעניק שפע של חיים לקצב הרכיבה בתנועה צפופה וגם בכבישים המהירים. אני לוקח את הדרך המנהלתית המהירה אל ההרים כדי להתוודע לתפעול שלל המערכות דרך מתגי הפיקוד בידית שמאל והתצוגה החדשה, הממוקמת כה נוח מול העיניים תחת מגן הרוח.

המנוע מרגיש חזק יותר, אך לא באופן קיצוני והוא נותר מאוד נעים וזורם. חיש הגענו אל ההרים והכבישים מתחילים להתעקל בהנאה. אני מרגיש, ביחס לאופנוע חדש, שפרק הלימוד עליו קצר. האופנוע נוטע בי ביטחון וקצב הרכיבה עולה בהתאם. הכניסה לפניות מהירה ורגועה, האדוונצ'ר לא מתרגש וכאילו מקניט אותי "אתה מסוגל ליותר".

השלדה חזקה ויציבה, ובשילוב עבודת הבולמים הביאו את הדבוקה לקחת סיבובים על כבישי סרדיניה בקצב ספורטיבי מרשים. לפרקים שכחתי לגמרי שאנחנו על דו"ש. יציבות בפניות הדוקות או שינויי כיוון מהירים וכן בפניות ארוכות ומהירות.

מערכת הבלימה מצוינת, כשהשנה זוכים כל הדגמים למערכת מניעת נעילה של הגלגלים תוך בלימה בהטיה (Cornering ABS). הייחוד שלה הוא שכאשר האופנוע בהטיה, בלימה חזקה תגרום לאופנוע להתיישר החוצה. המערכת משנה את תדירות ההתערבות באופן שיאפשר לאופנוע לשמור על קו הפנייה הנכון. תוך כדי רכיבה בדקתי בלימות חירום אל תוך הפנייה וחשתי המון ביטחון בבלימה תוך כדי פנייה וכן שמירה יפה על הקו בתוך הפנייה. זה עובד.

מגן הרוח כולל חמישה מצבי גובה. ניתן לכוונו גם תוך כדי רכיבה, אך בזהירות מאחר והפעולה דורשת שתי ידיים. ברכיבה פחות נוח למצוא את מצבי הביניים, לכן השתמשתי לרוב בשני מצבי הקיצון. ההבדל ביניהם עוזר משמעותית לשקט או אוורור. צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 20 ק"מ לליטר במהלך הרכיבות.

תחת פנסי החזית ממוקמים שישה פנסי לד לטובת תאורה צדית. עם כל הטיית צד קלה של האופנוע נדלקים בחוזקה שלוש מנורות הלד לכיוון ההטיה כדי להאיר לכיוון הנסיעה. ניתן להתרשם מהתפעול בסרטון שבסוף הכתבה. הזדמן לי לחוות את תאורת הצד במנהרות הארוכות שבהן עברנו ונראה שמדובר בפתרון חכם ובטיחותית.

היה לי נוח על המושב, גם אחרי 400 ק"מ לערך על האדוונצ'ר ספורטס. מעבר לנוחות המושב, הבולמים עושים עבודה טובה ונעימה. בולמי השואה מצטיינים בגיהוץ רך של המהמורות הקטנות והגדולות. אלו שיעדיפו בולמים יותר קשיחים או רכים בסיטואציות של רכיבה אגרסיבית, או מהמורתית בהתאמה, ישמח לדעת שהבולמים ניתנים לכיוונים מלאים של שיכוך הכיווץ וההחזרה.

מוזיקה אלקטרונית יפנית

המפגש הבלתי אמצעי עם צוות הפיתוח של האופנוע מיפן היה עבורי לחוויה מדהימה. שוחחתי ארוכות עם מנהל צוות הפיתוח, מנהל פיתוח המנוע, מנהל השלדות, צוות המערכות האלקטרוניות, מנהל המחלקה של בולמי שוואה בחברה ועוד מנהלי תחומים מרתקים בצוות הפיתוח. בשיער שחור חלק ומבנה עיניים מיוחד, כמעט כמו זה של האפריקה טווין, רק פחות כועס. לבושים בג'ינס וחולצה אדומה של הונדה, עם תג שם על הצוואר, מבט סקרן חיוך ומסביר פנים.

יצא לי להתוודע לתרבות הצנועה שלהם. אנשי שיח מנומסים ונעימים, קדים בראשם לכל פנייה ועושים כל מאמץ להשיב בעניין לכל שאלה. אחד הפיתוחים המעניינים השנה הוא האפשרות להזמין את האדוונצ'ר עם בולמים הנשלטים אלקטרונית. קיימים מספר יצרנים שכבר משווקים מספר שנים דגמים עם בולמים אלקטרונים, לכן שאלתי את היפנים במה המערכת שלהם טובה יותר, אם בכלל. קנג'י מוריטה, מנהל פרויקט האפריקה טווין, הסביר לי שהם בחנו ולמדו את המערכות המתחרות, כדי להבשיל לכדי מערכת טובה ומתקדמת יותר, שתעניק מענה יותר רחב וטוב.

בדגם עם הבולמים האלקטרונים קיימת, עבור כל מצב ניהול ביצועים, אפשרות לאפיין את אופי השיכוך בבולמים: קשיח, בינוני, רך, או מצב שטח. ברכיבה, הבולמים הם אותם בולמים מצוינים. החוכמה של המערכת היא ביכולת לשנות את דיוק העבודה שלהם על פני מצעי קרקע וסגנונות רכיבה משתנים. הונדה העניקה בנוסף לארבעה מצבי ניהול המאופיינים על פי המלצתם, גם שני מצבים לעריכה מוחלטת של הרוכב. הגדילה ועשתה כך שכל רוכב יכול לשנות את הפרמטרים של כל אחד מששת המצבים כראות עיניו.

Karma Chameleon

האזנה למוזיקה מפעילה כמעט את כל אזורי המוח במקביל. בתוכם נמצא במיוחד החלק השמיעתי, החלק המוטורי והחלק הוויזואלי. חלקי המוח הרבים שמתעוררים לשמע מוזיקה משקפים את מגוון ההיבטים של החוויה האנושית. חוויה דומה מתקבלת ברכיבה, כשמופעלת רשת הפרושה ברחבי המוח, כתוצאה מגירויים של חמשת החושים, בהם בעיקר אזורים הקשורים למוטוריקה, ראייה ושמיעה.

מרכז החישה באופנוע ניזון ממשתנים רבים. בהם אוריינטציית האופנוע במרחב, קצב עבודת הבולמים, מהירות האופנוע ותפקוד הבקרות. בינה נוספת של המערכת הבולמים האלקטרונית היא באיתור מצבי שינוי או התערבות. כך למשל, יודעת השליטה להקשיח את הבולם הקדמי תחת חיווי של בלימה חריפה – כדי למנוע מהבולם הקדמי לצלול מטה. במצב שטח היא מזהה כשגלגלי האופנוע באוויר, ומקשיחה את הבולמים לקראת נחיתה. מוח המערכת מאטה (ריכוך) את עבודת הבולמים כשרוכבים במהירות אטית ומאיצה (הקשחה) את פעולתם ככל שהמהירות עולה. שזו בעיניי, אחת ההברקות החשובות של מערכת השיכוך האלקטרונית. כיום, המעבר בין קטע שטח משובש לכביש אינו דורש פרק הסתגלות, או עצירה לשינוי כיווני הבולמים. הכול נעשה תוך כדי תנועה ובלחיצת כפתור. האופנוע מתמודד ומשתנה כמו זיקית. מערכת הבולמים האלקטרונית מוסיפה למשקל האופנוע 2 ק"ג.

Welcome To The Jungle

מחקרים מלמדים שמוזיקה וגם רכיבה משחררים חומר מנוירוני התגמול במרכז העונג שבמוח, אשר נקשר בקולטנים של נוירוני הסטרס, מעכב אותם ובכך מפחית לחצים ומצבים של אי נוחות.

מנח הכידון בישובה נוח, אולם במעבר לרכיבה בעמידה הוא הרגיש לי (1.88 מ') נמוך. לבורגי ההידוק של הכידון יש השנה עשר של ראש. אז שלפתי מפתח עשר פשוט, שחררתי שני ברגים וכיוונתי את הכידון מעלה בשניות. אולי לא הפתרון המושלם, אבל נגיש, קל ונוח מאוד לרכיבה. מכל הדלק גדול, לטובת טווח רכיבה של 500 ק"מ. בשטח זה די מכביד ומומלץ להסתפק בחצי מכל.

האדוונצ'ר ספורטס הפתיע בשטח לטובה. נוח לחבוק את האופנוע בין הרגליים, לכפות הרגליים יש מרווח טוב יותר מבלי שהעקב נתקל ברגלית צד או במגן המפלט. מכל הדלק הגדול אינו בולט ונוח להצמיד אליו ברכיים. הורדת מגן הרוח למצבו הנמוך הקלה עליי לנוע קדימה בשעת הצורך ללא חשש. עם הצמיגים המקוריים רכבתי תחילה בדרכי כורכר מהירות. התרשמתי מאוד מהיכולת של האדוונצ'ר לטוס קדימה ביציבות כיוונית מרשימה ואחיזה טובה בקרקע. קשה להוציא אותו מאיזון וגם כשממש משתדלים הבקרות מצליחות לשמור עליי. מצאתי שבכנפיים האחוריות יש בליטות שמאוד נוח להישען עליהן עם החלק האחורי של השוק תוך כדי רכיבה מהירה או בירידה ארוכה. מעל מסך המגע קיים סוכך שמש קטן, אשר מקשה על הצפייה בו תוך כדי רכיבה בעמידה

נסוך ביטחון כיוונתי את האדוונצ'ר לדרך צדדית עם עליה וירידה אתגרית על מדרגות סלע ודרדרת. האדוונצ'ר תפקד יפה מאוד והרגשתי שהוא זורם טוב מאוד בשטח. את הדרך חזרה בחרתי לרכוב עם בקרות בהתערבות נמוכה, וההתנהגות שלו הייתה אף יותר נשלטת וטובה. הקצב בעלייה לפעמים פחות מהיר עם הבקרות, אך כל עוד לא מרפים מהמצערת האופנוע מוצא את האיזון הנכון בין מהירות הגלגל לאחיזה הנדרשת, כדי לקדם את האופנוע בבטחה לפסגה. משהו בטכנולוגיה הזו עוזר לך להבין איך לעלות יותר נכון גם באופנוע בלי בקרות.

בקטעים טכניים, כשנדרש להוריד רגל או שתיים, קל יותר להגיע לקרקע גם בקטעי שטח עם הפרשי גובה. זאת בזכות מבנה המושב הצר יותר בקדמתו. התנועה לאחור בירידות זורמת ונוחה על צמד המושבים החדשים וכן המעבר קדימה לטובת הישיבה בפניות הדוקות.

Automatic For The People

לפעילות מוטורית יש מערכת יחסים מורכבת עם מוזיקה. בטוחני, שכל מי שרכב אי פעם תוך כדי האזנה למוזיקה הבחין איך לפעמים היא אוטומטית משתלטת על קצב וסגנון הרכיבה.

חלק גדול מהרכיבה ביצעתי על הדגם האוטומטי בעל תיבת ההילוכים כפולת המצמד (DCT). החסרונות של המערכת הם: תוספת משקל של 10 ק"ג, וגם במחיר, תוספת של שקל על כל גרם נוסף. קשה יותר לבצע פעלולים הדורשים מיומנות מצמד, כגון הרמת גלגל. במקרה של מצבר מת, לא ניתן להניע בדחיפה.

היתרונות הם: יכולת העברת ההילוכים שלו חלקה ומהירה יותר ומכאן תאוצה טובה יותר לאורך ההילוכים. ניתן להתרכז טוב יותר ברכיבה מבלי לשם לב למצב ההילוך, בעיקר בשטח. אין דימומי סרק או גיהוק בעליה, ואם ביומיום אתם בדרך למשרד עורכי הדין שלכם, לא תיהרס לכם הגפה של הנעל. הונדה מציינת ששיעור מכירות ה- DCT עולה משנה לשנה ביחס לדגם הרגיל ועומד כיום על 48%. אני אהבתי את האוטומט. הרכיבה על הדגם האוטומטי עם הבולמים האלקטרונים ריגשה אותי כפי שלא דמיינתי מזה זמן רב על שני גלגלים. כל מה שרציתי היה רק להמשיך לרכוב. עוד ועוד.

I'm Sexy And I Know It

בסיכומה של רכיבה בת 500 ק"מ על האדוונצ'ר התרשמתי שהאפריקה נותר אופנוע נעים ונוח. עם קצת יותר כוח, הרבה יותר טכנולוגיה וסקס אפיל מפיל.

הטכנולוגיה לטובת רכיבה בטוחה יותר, התאמה נכונה יותר לתנאי הדרך ופינוק. מעבר לדגם הבסיס, ניתן לבחור באופציה לדגם אוטומטי ואו לתוספת של בולמים אלקטרונים.

האפריקה החדש יודע להיות נעים, ספורטיבי ואדפטיבי. רק תבחרו. הונדה בחרה לוותר על הבולמים הארוכים ומרווח הגחון של הדגם היוצא, לטובת נגישות טובה יותר לרוכב בגובה הממוצע. מערכות החישה מסייעות לתפקוד דינאמי טוב יותר של האופנוע, על פי רצון הרוכב ובהתאם לתנאי הדרך. האופנוע נועד לתיור ארוך טווח, בו חשובה כמות הדלק והנוחות, מבלי להתפשר על יכולת מעולה ברכיבות שבילים ועם רוכב מיומן, אף הרבה מעבר.

רפסודיה לאפריקה טווין

רַפְּסוֹדיה היא יצירה מוזיקלית, שניחנת בעושר של רגשות וצבעים. לרפסודיה קשר הדוק לנושאים שמחוץ לעולם המוזיקה כגון נופים, רגשות ואופנועים יפים. דגם האפריקה טווין הופך לדגם הקרבי של היצרן. כבר ממבט ראשון ניתן לזהות שהעיצוב חדש עם חזית קרבית קלה, מגן רוח קצר ושני פנסי חזית סימטריים רועמים, זנב מינימליסטי חד ומראה ספורטיבי. מגני הידיים מפלסטיק קשיח קטנים יותר והתצוגה בתא הטייס זהה לגמרי לזו של האדוונצ'ר, כולל שקע יו.אס.בי לטעינה. הכנף הקדמית גבוהה בכסנטימטר, שאולי ייתן לך עוד מטר או שניים בבוץ. הדגם הקרבי עדיין מתגלגל על פנימיות. חבריי מארץ השמש העולה, נימקו זאת בכך שמשקל הגלגל גדול יותר בטיובלס בגלל הדופן העבה של הגלגל, למרות היעדר הפנימית. זאת ועוד, במקרה של פגיעת סלע בחישוק תגרום לבריחת אוויר, שלא ניתן לתקן בגלגל טיובלס, אלא בהכנסת פנימית. אגב, למי שמתעקש ורוצה להזמין, גלגלי הטיובלס מתאימים לאפריקה הקרבי. על הדגמים שרכבנו הורכבו צמיגי קוביות קונטיננטל טווינדורו, המכוונים יותר לשטח. חרף החזות הצנומה, האפריקה הסיר ממשקלו רק 5 ק"ג ביחס לאשתקד. האפריקה טווין מגיע עם שלדה אדומה ובשתי אפשרויות צביעה, אדום-שחור-לבן בהשראת דגמי הראלי של הונדה או שחור מט יפה עם נגיעות באדום.

Street Spirit

בכביש התנוחה נוחה והאופנוע חי את הדיאטה שעבר. בתנועה עירונית או אטית האופנוע מרגיש זריז ומשתחל בקלות. בכביש המהיר ניכר שמגן הרוח נמוך מדי למהירויות גבוהות. קיימת תוספת של משקף גבוה יותר, שאינה מתכווננת. הופתעתי לגלות איך גם עם צמיגי הקוביות, האופנוע תוקף בכביש פניות במרץ וביטחון. עבודת המתלים טובה ונעימה ונתן לבצע שינויי כיוון מהירים בקלות. המראות החדשות מספקות שדה ראייה טוב מאוד והצג נראה בברור בתנאי שמש שונים. זנב האופנוע מעוצב בחדות ואין הכנה לארגזי צד או סבל אחורי. מחיר היופי. לדברי הונדה קיימת תוספת של תושבת לזנב עליה ניתן למקם ארגז אחורי וארגזי צד. למעט מיגון הרוח, נהניתי מאוד לרכוב על הדגם הקרבי בכביש.

Redemption Song

ביציאה ממסעדה כפרית על גבעה חולשת יוצא שביל המעפיל אל רכס לימבארה הגבוה. העלייה למושב נוחה ונגישה יותר לקרקע, עם קצת מיומנות ממש קל לסבסב את האפריקה טווין במקום, בעיקר על מצע רופף. ניתן לשבת בנוחות ברכיבה רגועה וליהנות מהאוויר והיכולת של הבולמים לבלוע את המהמורות. המושב אינו מדורג, לטובת תנועה זורמת בהעברות משקל לפנים ולאחור בפניות וירידות.

המעבר לעמידה נוח, אך גם כאן שיניתי את זווית הכידון כדי שיתאים לגובה שלי. מגן הרוח הקצר מאפשר אף הרמה קיצונית של הכידון מבלי לפגוע במגן הרוח. האופנוע מרגיש קטן יותר בעמידה. המרחק בין הברכיים קרוב יותר בגלל הצרת היקפים, אך המרחק בין הקרסוליים נותר במידה הקודמת. עדיין נוח לחבוק את האופנוע בין הרגליים, אך כדי לקבל תמיכה מהשוקיים והברכיים נדרש לקרב את הברכיים בצורה שלי הייתה קצת פחות נוחה. מעל צג המגע אין סוכך והתצוגה ברורה מאוד גם תוך כדי רכיבה בעמידה. הבולמים מצליחים לשכך היטב את המהמורות הקטנות, אך גם כשמגבירים קצב הבולמים מצליחים לעקוב אחר תוואי השטח ולהרחיק מידיי את המהלומות. עבודת הבולמים מאוד מרשימה. בשלב זה הדגם הקרבי לא מגיע עם אופציה לבולמים אלקטרונים. לדברי היפנים זה עניין של קונספט. לדעתי, במחיר של שני ק"ג בלבד, זה רק עניין של זמן. אציין כי אהבתי יותר את הכפתור הפשוט של שינוי בקרת האחיזה מבלי להוריד מבט. כיום קיים אמנם כפתור פשוט לשינוי רמת ההתערבות, אך עבור ביטול מוחלט נדרשת יותר מלחיצה אחת ומבט במסך. היפנים הבטיחו לי שישנו זאת בשנה הבאה.

חזית האופנוע קלה יותר והרמת גלגל מעל מכשול נעשית יותר בקלילות, גם בדגמים האוטומטים. תוך כדי רכיבה שמחתי לגלות שגם למגפיים במידה 46 לא מפריעה רגלית הצד או מגן האגזוז שמימין. הרגליות רחבות, בדומה לשיפור של 2018. יש אופציה לתוספת של רגליות ראלי רחבות.

Space Oddity

ברכיבת השטח התקדמנו על שבילים מהירים, חצינו ואדיות על חלוקי נחל ועלינו וירדנו בשבילים מפותלים עם דרדרת. מרווח הגחון גבוה ולא נתקלתי במצב בו הגחון נשק לקרקע. האפריקה טווין קל בחמישה ק"ג ועם מרכז כובד נמוך, אך עדיין מרגישים את המסה שלו בקטעי חול או בסיבובי דרדרת טכניים.

מצב G משפר בשטח את תגובת המצערת לטובת אחיזה יותר טובה בקרקע. נמצא אוטומטית במצבי השטח, אך ניתן גם לביטול. מצב שטח בצג מפחית את התערבות בקרות האחיזה והבלימה. רכבתי קרוב לרוכב שביטל את הבקרות והבחנתי במאמץ שלו לשמור על אחיזה בעבודת מצערת ומצמד קדחתנית. ברוב הדרך רכבתי עם בקרות נמוכות, נכנסתי במהירות דומה לסיבוב תחוח והאופנוע יצא מהר יותר מהפנייה, עם פחות איבודי אחיזה וזריקות זנב. אל תטעו, שנינו נהנינו. הוא מהיכולת לשלוט במצבי קיצון ואני מהתנועה החלקה והקצב המהיר. בשורה התחתונה, מפחיד עד כמה מהר ניתן לרכוב עם האפריקה טווין בשטח. ממש עושה חשק לראלי חוצה ישראל.

בסך הכול, נהניתי מאוד לרכוב על האופנוע בכביש, למעט נושא מיגון הרוח. בשטח. האופנוע התמודד יפה מאוד עם כל אתגר, כשצמיגים קרביים עוזרים להוציא ממנו את המיטב. האופנוע מרגיש דינמי יותר וקל יותר לרכיבה, אך עדיין הייתי שמח להורדת משקל משמעותית, בעיקר לאור המראה המינימלי שלו. גם הבולמים מרגישים טוב מאוד, אך עדיין הייתי שמח לאופציה של שיכוח אלקרוני עבור המעברים בין תאי שטח שונים. היפנים בחרו כנף קדמית נמוכה בגלל שמדובר בכלי עם יכולות כביש מעולות וכנף גבוהה מפריעה בכביש.
כלי קל יותר וקרבי יותר. ועם משקף יותר גבוה הוא עדיין בעל יכולות כביש נעימות ומצוינות.

Adventure Of A Lifetime

האדוונצ'ר ספורטס הרבה יותר טוב ומפנק בכביש, ללא פגיעה ביכולת השטח ועם אופציה לשיכוך אלקטרוני אינטליגנטי. האפריקה טווין הקרבי מיועד לאלו שבאמת מחפשים את הקצה מבלי לפגוע ביכולות הכביש, פחות פינוק, יותר חיטוב, ובקיצור לאלו שממילא התכוונו לשם צמיגי קוביות.

יש רוכבים שאוהבים סגמנט טהור של אופנוע כמו: כביש, מוטוקרוס או קאסטום. זה השיר שלהם והם רוכבים אתו, אוהבים אותו ומוכנים להשלים עם זה שהאופנוע לא יכול לעשות הכול. לרכוב על אדוונצ'ר זה לטרוף את העולם. לרכוב חזק בכביש, לכבוש אתגרים בשטח, להגיע רחוק ולהרגיש תמיד קרוב. האדוונצ'ר הוא תוצר לוואי של תרבות השפע ומשאלת הלב של כל רוכב שאוהב את הגיוון בחייו. אופנוע הוא שיר, והפלייליסט של האפריקה טווין עשיר ומגוון. כל שנותר לך הוא לבחור את הסגנונות שלך וליהנות מהרכיבה.

CRF1100L Africa Twin CRF1100L Africa Twin - Adventure Sports
מנוע
קדח/מהלך 92.0 מ"מ / 81.5 מ"מ 92.0 מ"מ / 81.5 מ"מ
יחס דחיסה 10.1:1 10.1:1
נפח 1084 סמ"ק 1084 סמ"ק
סוג שני צילינדרים מקבילים, ארבע פעימות, מקורר נוזל, 8 שסתומים שני צילינדרים מקבילים, ארבע פעימות, מקורר נוזל, 8 שסתומים
הספק 75.0kW/7500 75.0kW/7500
מומנט 105Nm/6250 105Nm/6250
קיבולת שמן 4.9 ליטר (5.2 ליטר בדגם DCT) 4.9 ליטר (5.2 ליטר בדגם DCT)
הנעה חשמלית חשמלית
לוע מצערת 46 מ"מ 46 מ"מ
מרכב
מערכת ABS שני ערוצים עם בחירה למצב כביש או שטח. ניתן לבטל אחורי בלבד שני ערוצים עם בחירה למצב כביש או שטח. ניתן לבטל אחורי בלבד
בלם קדמי שני דיסקים הידראוליים גליים צפים בקוטר 310 מ"מ עם ליבת אלומיניום, ארבע בוכנות לדיסק ורפידות סינטר שני דיסקים הידראוליים גליים צפים בקוטר 310 מ"מ עם ליבת אלומיניום, ארבע בוכנות לדיסק ורפידות סינטר
בלם אחורי דיסק הידראולי גלי צף בקוטר 256 מ"מ עם ליבת אלומיניום, שתי בוכנות ורפידות סינטר דיסק הידראולי גלי צף בקוטר 256 מ"מ עם ליבת אלומיניום, שתי בוכנות ורפידות סינטר
בולם קדמי מזלג טלסקופי הפוך Showa בקוטר 45 מ"מ עם מהלך של 230 מ"מ. מזלג טלסקופי הפוך Showa בקוטר 45 מ"מ עם מהלך של 230 מ"מ.
בולם אחורי זרוע נדנדה מונובלוק מאלומיניום עם Pro-Link של SHOWA, מהלך של 220 מ"מ זרוע נדנדה מונובלוק מאלומיניום עם Pro-Link של SHOWA, מהלך של 220 מ"מ
גלגל קדמי 90/90-21 עם פנימית 90/90-21 עם פנימית
גלגל אחורי 150/70-18 עם פנימית 150/70-18 עם פנימית
מידות
מצבר 12V-6Ah ליתיום 12V-6Ah ליתיום
מידות 2334 מ"מ X 961 מ"מ X 1391 מ"מ 2332 מ"מ X 960 מ"מ X 1558 מ"מ
שלדה עריסה חצי כפולה עריסה חצי כפולה
קיבולת דלק 18.8 ליטר 24.8 ליטר
צריכת דלק 20.4 ק"מ לליטר, 20.8 בדגם DCT 20.4 ק"מ לליטר, 20.8 בדגם DCT
מרווח גחון 250 מ"מ 250 מ"מ
משקל רטוב 226 ק"ג, 236 ק"ג לדגם DCT 238 ק"ג, 248 ק"ג לדגם DCT לשיכוך אלקטרוני + 2 ק"ג
משקל רטוב ללא דלק 212 ק"ג, 222 ק"ג לדגם DCT 221 ק"ג, 231 ק"ג לדגם DCT לשיכוך אלקטרוני + 2 ק"ג
גובה מושב 850/870 מ"מ. אופציה לנמוך 825 מ"מ או גבוה 895 מ"מ 850/870 מ"מ. אופציה לנמוך 825 מ"מ או גבוה 895 מ"מ
בסיס גלגלים 1575 מ"מ 1575 מ"מ
מצמד רב דיסקי רטוב עם מצמד מחליק (שניים בדגם DCT) רב דיסקי רטוב עם מצמד מחליק (שניים בדגם DCT)
תפעול מצמד רגלית נשלט כבל, אופציה ל- Quick Shifter (אוטומטי בדגם DCT) רגלית נשלט כבל, אופציה ל- Quick Shifter (אוטומטי בדגם DCT)
תמסורת סופית שרשרת O-ring שרשרת O-ring
תיבת הילוכים 6 הילוכים 6 הילוכים
תאורה לד לד, כולל תאורת צד בפניות
הנעה אלקטרונית, טרנזיסטור דיגיטלי אלקטרונית, טרנזיסטור דיגיטלי
תוספות צג מגע 6.5 אינץ', חיבור בלוטות', שקע USB, כיבוי איתות אוטומטי, בקרת שיוט, משבת מנוע צג מגע 6.5 אינץ', חיבור בלוטות', שקע USB, שקע מצת, כיבוי איתות אוטומטי, בקרת שיוט, משבת מנוע
אחריות שנתיים ללא הגבלת ק"מ שנתיים ללא הגבלת ק"מ
מחיר יפורסם בתאריך 5.12.19 יפורסם בתאריך 5.12.19

תגובות

5 תגובות

1

אורח/ת - רמי

30 באוקטובר 2019 ב 14:35

בקרת סטופי משחררת את הקליפר הקידמי?
(משתמשת ב ABS?)

2

צביקה כהן השטח

30 באוקטובר 2019 ב 15:29

אורח/ת - רמי כתב/ה:
"

בקרת סטופי משחררת את הקליפר הקידמי?
(משתמשת ב ABS?)

אכן רמי, הבקרה מפחיתה באופן מבוקר מעוצמת הבלימה בגלגל הקדמי

3

אורח/ת - אוריה כרמלי

30 באוקטובר 2019 ב 18:52

כתבה מעולה של רוכב ובן אדם אדיר תענוג

4

אורח/ת - ינוקא

01 בנובמבר 2019 ב 23:57

מצוין!

5

אורח/ת - Y פיזיו

10 בינואר 2020 ב 11:18

כמו תמיד , תענוג לקרא