שטח 4X4 > כתבות > חדשות

שחקן חדש בתחום הטנדרים: טסלה

הרכב שבתמונה אמנם נראה ככוכב של סרט פעולה עתידני, אבל זהו אב-טיפוס לטנדר מתוצרת טסלה שאמור להגיע לכבישים כבר ב-2021, עם יכולות שטח לא מבוטלות ו"פתיחות" כמו של מכונית ספורט

בספרי ההיסטוריה המוטורית, שמור כבר לאלון מאסק מקום של כבוד. היזם האמריקני, המזוהה יותר מכל אדם אחר עם כלי רכב בעלי הנעה חשמלית, דוחף את התחום קדימה בכל הכוח. לאחר שהחל לייצר במפעלים שלו מכוניות נוסעים ורכבי פנאי, הוא פנה לתכנון ראש גורר (סמי) שעתיד להגיע לשווקים בשנה הבאה ועכשיו הוא מפנה את מרצו לתחום חדש - טנדרים.

השבוע הציג מאסק אב-טיפוס של טנדר חשמלי, שקיבלת את השם סייברטראק (Cybertruck), שעל תכנונו שקדו במשך שבע שנים ועתה הוא בשל לייצור והמכירות שלו אמורות להתחיל ב-2021. זהו טנדר פולסייז כמו שהאמריקנים אוהבים, שאורכו קרוב לשישה מטר, רוחבו מעל שני מטר וגובהו 1.90 מטר, די דומה לטנדרים אמריקנים אחרים דוגמת הפורד F-150.

image

המידות נדיבות, כיאה לפולסייז אמיתי

מבחינה חיצונית, העיצוב נראה כאילו שאב השראה מסרטי מדע בדיוני. קווים זוויתיים, חלון קדמי המתאחד עם מכסה המנוע, גג משופע עם חלונות צד צרים ודלת אחורית ההופכת לרמפת העמסה. תא כפול יכיל שישה נוסעים, והנהג יראה מולו הגה עתידני בסגנון הגה מטוס, עם מסך גדול המחובר לדש בורד המזכיר משטח שיש במטבח...

הטנדר יגיע בשלוש גרסאות. הבסיסית עם מנוע אחד והנעה אחורית בלבד, זינוק מ-0 ל-60 מייל בתוך 6.5 שניות וטווח נסיעה של יותר מ-400 ק"מ בין הטעינות. המחיר יעמוד על כ-40 אלף דולר. דגם הביניים יצויד בשני מנועים, עם הנעה בכל הגלגלים, הזינוק יתקצר ל-4.5 שניות וטווח הנסיעה יגדל ל-480 ק"מ. המחיר – כ-50 אלף דולר.

הדגם הבכיר כבר יצויד בשלושה מנועים, שניים מאחור (אחד בכל גלגל) ואחד מלפנים. גם כאן תהיה הנעה 4X4, זינוק בתוך 2.9 שניות ומהירות מקסימלית של 210 קמ"ש. לשם השוואה, דודג' צ'לנגר הלקאט מבצע את הזינוק ב-3.8 שניות... בקונפיגרציה הזו טווח הנסיעה יעמוד על 800 ק"מ מכובדים והמחיר יטפס בהתאם ל-כ-70 אלף דולר.

image

דלת הארגז הופכת למשטח הטענה

בכל הגרסאות תהיה יכולת ההעמסה ראויה של כ-1.5 טון, ויכולת הגרירה תנוע בין 3.4 ל-6.35 טון, בהתאם לדגם. גם בתחום השטח הטנדר לא היה קוטל קנים, עם מרווח גחון שיכול להגיע -40 ס"מ הודות למתלי אוויר מתכווננים, וזוויות גישה ונטישה טובות (35 ו-28 מעלות, בהתאמה).

שלא כמו הטנדרים של היצרניות האחרות, שנבנים בשיטה מסורתית של מרכב על גבי שלדה נפרדת, הטנדר של טסלה נבנה כשלדה אחודה מפלדה קלת משקל, מה שמפחית את המשקל העצמי. הארגז, שאורכו כשני מטר, יגיע עם מכסה מובנה הניתן לנעילה, מה שיאפשר השארת ציוד יקר בתוכו ללא חשש מגניבות.

מתי אצלנו? כרגע עוד אין יבוא של טסלה לישראל, אבל נראה שזה צפוי לקרות בעתיד הקרוב.

image

שישה נוסעים ודשבורד בהשראת המטבח