שטח 4X4 > כתבות > טכני

סרן פורטלי

סרן שבו הציריות גבוהות ממרכז הגלגל וזאת כדי להגביה את הסרנים ובכך להגדיל את מרווח הגחון של הרכב.
באנגלית: portal axle


סרנים פורטאלים

הדרך האייכותית (והיקרה) ביותר על מנת להגביה את ה- מרווח גחון של כלי הרכב היא להרים את הסרן ואת הביצה ( דיפרנציאל ) ממרכז הגלגל אל החלק העליון של הגלגל.הציריות אשר מעבירות את הכוח אל הגלגלים אינן מגיעות מול מרכז הגלגל המניע אלא מעליו והכוח מועבר לגלגלים דרך מערכת נוספת של גלגלי שיניים הנמצאים בין הסרן למרכז הגלגל והנקראים מפחתי הנעה טבוריים.
סרנים פורטלים עושים שימוש לרוב ב- סרן חי, אך השיפור אפשרי באמצעות מפחיתי ההנעה הטבורים גם בסרנים נפרדים (כמו בהאמר H1).

סרן פורטלי מול סרן קונבנציונלי

סרן פורטלי מול סרן קונבנציונלי

PORTAL AXLE

PORTAL AXLE

מפחית הנעה טבורי

הפחתה

סרנים של TRE משפרים מרווח גחון ב-17.2 ס"מ

תגובות

6 תגובות

1

אורח/ת - וובה

28 בינואר ב 13:22

איפה יש אותם במחיר סביר? עם בכלל...

2

Ogash Ofer

28 בינואר ב 15:25

אורח/ת - וובה כתב/ה:
"

איפה יש אותם במחיר סביר? עם בכלל...

"
יש סדנאות בעולם שמייצרות ומרכיבות.
בארץ זה לא חוקי לרכב עם רישוי כביש שכן מדובר בשינוי מבנה.
אלא אם תקנה G של מרצדס - זה מגיע כך מהמפעל!

3

אורח/ת - יוסי

28 בינואר ב 15:46

כתבה מעשירה וכתובה קצר ולעיניין

4

אורח/ת - שי

29 בינואר ב 08:44

תודה על כתבה מעניינת עופר.
לאדם מהיישוב, לא עדיף פשוט לעלות כמה מידות בגודל הצמיג? זה גם מגביה את הסרנים, הרבה יותר זול וחוסך עוד נקודות כשל בתוספת גלגלי השיניים בפורטלי.

5

Ogash Ofer

29 בינואר ב 11:29

אורח/ת - שי כתב/ה:
"

תודה על כתבה מעניינת עופר.
לאדם מהיישוב, לא עדיף פשוט לעלות כמה מידות בגודל הצמיג? זה גם מגביה את הסרנים, הרבה יותר זול וחוסך עוד נקודות כשל בתוספת גלגלי השיניים בפורטלי.

"
מי שמתקין את הערכה הזו בדרך כלל גם עולה במידת צמיג - כך שהוא מרוויח גובה מכל הכיוונים.
בכול אופן שינוי זה (הפורטלי) וגם שינוי מידת צמיג (למעט מה שמופיע באוטו-דאטה) אסור בישראל.

6

אורח/ת - ניסים

29 בינואר ב 14:43

צריך אולי להזכיר שבעזרת הסרן הפורטלי כשמקבילים גובה וגם את האפשרות למידה גדולה יותר בצמיג כך שאנחנו מרוויחים המון גובה.
אך יש עוד יתרון גדול והוא שלא מחלישים את מכניקת הרכב ולא צריך לערוך עוד שינויים.