אתגרי

דף 1 מתוך 4
סיכום טיול שישי אתגרי - מעלות בשפלת יהודה, 29/3/24

אחת לכמה שבועות אני חייב להרגיע את יצר ההרפתקנות שלי ולטפס במעלות אתגריים - הפעם ביקרנו בשפלת יהודה במספר מעלות טכנים שהציבו אתגר לא פשוט לרכב ולנהג

אחת לכמה חודשים "מדגדג" לי מסלול אתגרי - וכשמזג האוויר מזמין - לא אומרים לא.
התאגדנו קבוצה לא מבוטלת של אוהבי השטח האתגרי ויצאנו להתמודד עם שני מעלות הסמוכים האחד לשני - מעלה זרון ומעלה יאיר.

אחד לכמה שבועות בוער לי לצאת למסלול אתגרי - כזה שיאתגר את הרכב וגם אותי פה ושם.
אספתי סביבי חבורה של משוגעים לדבר שבכל טיול כזה 5-8 מהם מצטרפים.
אז הפעם נסענו לאזור טל שחר ואף פקדנו את מעלה האשתאול המפורסם

הנגב - מה עוד אפשר לספר על האזור הגדול ביותר בארץ, אותו איזור שתופס כ 60\% משטחה של המדינה הכ"כ מיוחדת שלנו.
הפעם יצאנו למסלול המשלב נופים צחיחים עם אתגרי נהיגה במרחבים העצומים שבין אשלים לשדה בוקר
מדריך : עדי וייזל

מהר כמריר לסכיני דימונה 22/12/2023

שישי אתגרי, אולי אחת מהקטגוריות היותר אהובות עליי ולכן אני משתדל לא לפספס לפחות אחת לחודש.
הפעם בנגב, אזור נחל והר כמריר, נחל חימר וקינוח בסכיני דימונה.

אחרי, כמעט, חודשיים של מתח, כאב והרבה מאוד צער שהגיעו בעקבות ה-7/10 השחור.
אחרי שהשתתפנו, תרמנו, ישבנו מול המסכים ו"שתינו " מידע בצמאון - החלטנו שהגיע הזמן להרגע קצת.
הדרך שלי ושל רבים אחרים להרגע זה בטבע.
אז יצאנו לכיוון ים המלח לבקר בשני צירים אתגריים - פרצים עליון ומעלה זרון

סיכום שבת אתגרית בנגב - טיול ג'יפים ממעלה משורה לעין עקב - 29/7/23

אחת לכמה שבועות, עם קצת התחשבות בתחזית מזג האוויר, אני יוצא עם חבורה נחושה למספר מעלות בנגב ברכבי שטח 4X4 בעלי הילוך כוח. הפעם יצאנו לטיול ממעלה משורה לכיוון מעלה הר לבן ועוד כמה נקודות בדרך

אחת למספר שבועות זה מתחיל לבעור בי ואני מתחיל לחפש יעדים לטיול ג'יפים אתגרי. הפעם נבחר הציר באזור יער צרעה, עדולם ואזור בית ג'וברין. 3 מעלות, שטח טרשי, נסיעה ביערות ומזג אוויר מושלם

יומן המסע שתקראו כאן יספר על מסע של חבורת ג'יפאים וג'יפאיות, חלקם לבד ברכב, חלקם בזוגות ואפילו שתי משפחות, חבורה נפלאה שיצאה למסע בלב המדבר שהתחיל יבש אבל פורח עם אתגרי עבירות מכל הסוגים והסתיים בחוויה רטובה לכל החיים...

סיכום טיול פורים אתגרי ברכס זוהר - 07/03/23 עד 08/03/23

יצאנו לטיול מדברי למיטיבי נסיעה בשטח בחג פורים, באחד מתאי השטח היפים שבנגב
צילומים: המדריך וחברי הקבוצה

סיכום טיול ג'יפים ממעלה מאיר למעלה חמרן - 4/2/23

טיול ג'יפים בציר אתגרי זה אזור הנוחות שלי - זה מה שאני אוהב. הרכב שלי נבנה למטרות האלה ואני משתדל אחת לכמה שבועות לאתגר את הרכב ואת עצמי ולשמחתי יש כמה שאוהבים לנסוע אחרי בצירים האלה.
הפעם בחרתי את אזור הנגב - שדה בוקר, שמורת ציפורים, החצר האחורית של בסיס רמון בואך נחל ניצנה וטיפוס במעלה חמרן, ירידת האמבטיה המפורסמת ויציאה ביישוב הקטן עזוז

מסע חוצה ישראל אתגרי בחורף הוא חוצה הדגל - אתגרי במקסימום! הצירים שנבחרו למסע מאתגרים מאוד גם כשיבש ועל אחת כמה וכמה כשהכל רטוב, חלק ובוץ בכל מקום. לשמחתי על סמך היכרותי הקרובה עם 95\% מהקבוצה ידעתי שיש כאן חבר'ה הרפתקנים עם מספיק יכולות וידע לעמוד באתגרים שיגיעו...
יש מי שמחכה לחוצה חורף כל השנה, גם החבר'ה וגם אני רוצים לראות אם נעמוד באתגרים שכמה חודשים קודם לכן עברנו בקלילות יחסית, אם בחוצה הקודם בסוכות או בטיולים אחרים...

מזרח ירדן - בזלות, ימות מוצפות, אתגרים וחברותא משובחת

ב"עולם הולך ונעלם" נשארו מעט יעדים שמאפשרים למשוך את האתגר המוטורי עד לקצה. מזרח ירדן הוא מהמסעות הבודדים שמאפשרים (ומחייבים) נהיגה של מאות קילומטרים ביום (ובחשיכה), חצייה של תאי שטח נידחים, תיקון תקלות "על בסיס הכוח" עצמו ונסיעות עמוק אל תוך הלילה כדי להגיע ליעד!
מסעות שכאלו מחייבים משתתפים שמסתכלים על האתגר, מישירים מבט, מכילים את אי הודאות בשמחה, נהנים מהנהיגה לאחר חצות וכל עצירה באמצע הלילה היא חוויה עבורם!

סיכום טיול שישי אתגרי מפרצים עליון למעלה זרון - 2/12/22

אחת לחודש לערך יוצא אתר השטח לטיול אתגרי , הפעם היעד הנבחר הוא ציר נחל פרצים עליון ומעלה זרון שעל גבול הנגב והערבה.
שיירת ג'יפים יצאה לכבוש את המעלות וסיימה עם חוויות

בלב הדיונות של הסהרה, כשסביב רק דיונות ענקיות והדרך החוצה לשביל החולי ובהמשך למשטח הקשה, עוד ארוכה בכמה קילומטרים, החליט אחד הקלאצ'ים (מצמד) באחד הכלים לשבוק חיים! זה הרגע המכונן שהפך את המסע המיוחד למרוקו - ממסע מאתגר שנמשך כל יום אל תוך החושך למסע אתגרי במיוחד הכולל חילוץ מורכב שנמשך כ-5 שעות בלב הדיונות הגבוהות של הסהרה ולאחריו גרירה ארוכה בשטח של 150 ק"מ ועד לאחר חצות.
1,420 ק"מ של מסע החוצה את הרי האטלס הגבוה, האנטי אטלס, המרחבים של מדבר הסהרה וחזרה עד למרקש - הרפתקה גדולה במרוקו!

צילם: זאב ברקן, האחד והיחיד! איברהים המלך וחברי הקבוצה

סיכום טיול שישי אתגרי - 9/9/22

אחת לכמה שבועות יוצא אתר השטח הישראלי לטיול שטח אתגרי שכל מטרתו לכבוש מעלות כאלה ואחרים.
הפעם יצאנו לציר פרצים עליון וקינוח במעלה זרון. כמה רכבים קשוחים נטלו חלק באתגר וסיימו עם חיוך על הפנים

מי שמכיר אותי הרבה שנים יודע שאת התחלת הרומן שלי עם השטח, עשיתי דווקא בצירים אתגריים - אז בזמנו עוד נהגתי במיצובישי טנדר שעליו נאמר שאם היה יודע לדבר, סביר שהיה בוכה. בכל מקרה, אחת לכמה שבועות יוצא מסלול אתגרי בהדרכתי - לעיתים קרוב למרכז הארץ ולעיתים בדרום הרחוק.
הפעם יצאנו לטייל בשפלת יהודה - אזור נחל הראל, יער צרעה, תל שוכה ובית ג'וברין

כהרגלי בקודש אחת למספר שבועות אני יוצא לתור המרחבי הנגב/מדבר יהודה, ולפעמים סתם באזורים טרשיים במרכז הארץ בחיפוש אחר צירים ומעלות אתגריים. ימי שישי בד"כ שמורים לאוהבי הצירים האתגריים - הפעם יצאנו לטפס במעלה הר לבן, מעלה מאיר ועוד...

מסע הרפתקני אל לב השממה של מזרח ירדן, בנסיעות ארוכות, גם לעומק הלילה (ועד השעות הקטנות) ולקינוח מלון משובח וביקור בפטרה ובוואדי ראם שבמערב ירדן. 4.5 ימים עם קבוצה מדהימה במדבר הירדני
התמונות המקסימות של: אודי פרץ ואביחי גרינברג

סיכום טיול שישי אתגרי - 13/5/22

אחת לכמה שבועות חייבים "לשחרר את הסוסים" ולצאת לציר אתגרי.
הצירים האלה קיימים כמעט בכל אזור בארץ, בנגב, במדבר יהודה והפעם בחרנו במרכז הארץ. - אזור כפר אוריה