שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הקשוח ההודי: דור חדש למהינדרה טאר

היצע רכבי השטח הקשוחים בעולם המערבי הולך ומצטמצם, אבל במדינות הנחשבות כמתפתחות תמצאו עדיין לא מעט כאלה, כמו הטאר של מהינדרה, שדור חדש שלו הוצג השבוע

ה"באז" הגדול סביב הברונקו החדש של פורד (קישור לכתבה) והביקוש הער לרנגלר JL ולגלדיאטור של ג'יפ, מעוררים תהיות: יש או אין שוק לכלי רכב קשוחים? על פי היצרניות השונות, התשובה ברורה, ורובן זנחו לחלוטין את הסיגמנט הזה או שהן בדרך לעשות זאת (קישור לכתבה). אבל זה נכון בעיקר לגבי כלי רכב המשווקים במדינות מפותחות, בהן הרגולציה – תקנות זיהום אוויר ובטיחות – נוקשה, והתקנים הולכים ומחמירים מדי שנה ושנה.

המצב שונה במדינות הנחשבות כמתפתחות, שם התקנות מקלות יותר ושם גם תראו רכבי שטח בסגנון של פעם, שאנחנו יכולים רק לחלום עליהם. זה כולל למשל את לנד קרוזר סדרה 70 של טויוטה (קישור לכתבה), רכבי השטח של אואז (UAZ) מרוסיה (שיש רחשים שאולי-אולי יגיעו לארץ), הטרולר T4 מברזיל (קישור לכתבה) וגם רכבי השטח של מהינדרה מהודו.

מהינדרה טאר. שומר על ה-DNA של אבותיו

השבוע הציגה החברה ההודית את הדור הבא של הטאר (Thar), שדומה להפליא לרנגלר. זה לא מפתיע בהתחשב בעובדה שמהינדרה התחילה את דרכה בעולם הרכב לפני שנים רבות בייצור ברישיון של דגמי ג'יפ למיניהם ומשמרת את ה-DNA שלהם. יש כאן את כל המאפיינים שמכורי השטח מחפשים: שלדת סולם קשוחה, סרן חי (רק מאחור, מלפנים עברו למתלה נפרד), הילוך כוח אמיתי שמשולב מכנית ישירות מהידית, אופציה לגג ברזנט נפתח – כל מה שנדרש לחוויית שטח מאובקת כהלכה. יש גם אופציות לגג קשיח ולגג ברנזט קבוע, שאינו נפתח.

הטאר מוצע עם שני מנועים, האחד בנזין בנפח 2.0 ליטר המספק 150 כ"ס והשני דיזל בנפח 2.2 ליטר המספק 130 סוסים. את שניהם ניתן לקבל עם תיבה אוטומטית או ידנית, שתיהן עם שישה הילוכים. מרווח הגחון עומד על כ-23 ס"מ, יש זוויות גישה ונטישה מכובדות – 41.8 ו-36.8 מעלות בהתאמה, וכושר חציית מים בעומק של 65 ס"מ.

למהינדרה יש יחסים מורכבים עם קונצרן פיאט-קרייזלר (FCA), הבעלים של חטיבת ג'יפ. לפני כשנתיים החלה החברה בניסיון לשווק בארה"ב את הרוקסור (Roxor), רכב שטח שנראה בדיוק כמו הג'יפים של פעם אבל נמכר כרכב סייד-ביי-סייד כדי לעקוף את תקנות הבטיחות וזיהום האוויר (קישור לכתבה). FCA הגישה תביעה למניעת המהלך, בטענה כי הרוקסור "שאב" את העיצוב מהג'יפים שלה. בית המשפט קיבל את הטענה. ניסיון של מהינדרה לשנות את חזית הרכב למשהו שדומה יותר לחזית של טויוטה לא הצליח, והשיווק של הרוקסור בארה"ב הופסק לחלוטין.

תגובות

6 תגובות

1

אורח/ת - נפתלי

21 באוגוסט 2020 ב 00:25

האם צפוי להגיע לארץ?

2

Ogash Ofer

21 באוגוסט 2020 ב 06:07

אורח/ת - נפתלי כתב/ה:
"

האם צפוי להגיע לארץ?

"
לצערנו לא.
אין למהינדרה הזו תקינה אירופית או אמריקאית ולכן לא יכול להכנס בשערי ישראל.
זה ג׳יפ שנועד לעולם השלישי.

3

אורח/ת - רק לראות לחלום

21 באוגוסט 2020 ב 14:50

חבל שלא מגיעים לארץ כל כך הרבה אפשרויות לרכבי שטח במחירים הגיוניים ולא מגיעים לארץ בגלל תקנות פשוט חבל.
טאר,טרולר,אואז ועוד ועוד.
בכיף הייתי מחליף את הג'ימיני שלי בטאר טיפה יותר מרווח.

4

אורח/ת - ג.ג

22 באוגוסט 2020 ב 14:49

מנסיוני עם כלים הודיים ,איכות ההרכבה , החומרים וההנדסה לא תמיד מהשורה הראשונה, מה שהופך את הקניה שלהם להרפתקה לא תמיד מוצלחת ומשתלמת כמו שזה נראה על הנייר...
גם אם במקרה היו מייבאים.

5

Ogash Ofer

23 באוגוסט 2020 ב 07:57

אורח/ת - ג.ג כתב/ה:
"

מנסיוני עם כלים הודיים ,איכות ההרכבה , החומרים וההנדסה לא תמיד מהשורה הראשונה, מה שהופך את הקניה שלהם להרפתקה לא תמיד מוצלחת ומשתלמת כמו שזה נראה על הנייר...
גם אם במקרה היו מייבאים.

"
עם אייכות ההרכבה עוד אפשר להסתדר, אבל אין אף מערכת בטיחות...
וזה כבר לא עובר כיום על כבישי ישראל

6

עופר אדר

23 באוגוסט 2020 ב 09:02

היה ניסיון אחד לייבא כלי רכב מהודו - של טאטא. SUV-ים וטנדרים קשוחים מאוד, אבל כדי לעמוד בתקנות זיהום האוויר הם צוידו במנועי דיזל (תוצרת פיג'ו) שהיו קטנים וחלשים מדי על המרכב הכבד יחסית, וזה סירס את יכולת הרכב. היתה גם בעיה ברשת מוסכים דלילה מדי וחוסר ידע בטיפול בכלי הרכב, וההרפתקה הזו הסתיימה די מהר.