שטח 4X4 > מסלולי טיול > נקודה בשטח

מאגורות נחש צמא

בלב המדבר ועם נוף מדהים של בקעת צין נמצאות שתי מנהרות ענקיות ומסתוריות החפורות בסלע הגיר של מצוק הצינים.
שתי המנהרות הן חלק (שלא עובד) מפרויקט ייחודי של גשר יבשתי העוקף את תעלת סואץ ובתפעול של חברה ממשלתית, שדוחותיה סודיים, והיא בבעלות ממשלת ישראל ו...ממשלת איראן.

1602679965364

קו צינור הנפט אילת - אשקלון

קו צינור הנפט אילת - אשקלון שייך לחברה ממשלתית הנקראית קצא"א - ובאופן מפתיע קצא"א היא חברה משותפת למדינת ישראל ולאיראנים (כן! כן!! - איראן!!!) וזו אחת מהסיבות שדוחותיה סודיים. קצא"א נוסדה עוד לפני המהפיכה האיסלמית ותפקידה היה לשנע נפט מאיראן לאירופה דרך "הגשר היבשתי" שבין אילת לאשקלון ובכך לחסוך את דמי המעבר היקרים של תעלת סואץ או לחסוך את הדרך הארוכה מהמפרץ הערבי - עוקף אפריקה - לים התיכון וחופי אירופה.
בשנים האחרונות (כמדומני לאחר שהסתיים הליך הבוררות שהתקיים בשוויץ בין ישראל לאיראן בנוגע לרווחי קצא"א) הוקמה חברה חדשה בעלת שם דומה קצא"א - קו צינור אירופה אסיה שמפעילה את צינור הנפט הגדול (בקוטר של כמטר אחד), עוד צינורות נפט מאשקלון לבתי הזיקוק באשדוד ובחיפה ומתקני אחסון ענקיים לנפט ולדלקים. בנוסף מבצעת קצא"א עסקאות דלקים עבור מדינת ישראל.
צינור הנפט הגדול הקבור בקרקע יכול להזרים נפט בין הים האדום לים התיכון ובשנים האחרונות גם הפוך - ים תיכון לים אדום (ולמיטב ידיעתי זה צינור הנפט היחיד בעולם היודע לזרום בשני הכיוונים).

ציר הנפט שלאורכו אפשר לנסוע מאילת לאשקלון הוא דרך מלאכותית אשר נוצרה למען קו צינור הנפט הקבור באדמה ומחבר את נמל אילת עם נמל אשקלון ולהיפך.
לאורכו של ציר הנפט מספר מעלות קשים ומאוד מפורסמים כמו מעלה זיק, הנמצא כמה ק"מ צפונית למאגורות בירידה לבקעת צין, ומעלה מחמל הנמצא דרומית למאגורות בירידה לתוך מכתש רמון.

1602679959362

סיפור הדרך מהכביש למאגורות נחש צמא:

הדרך אל המאגורות בעבירות קלה, למעט קטע הירידה והעלייה חזרה מהצומת עם ציר הנפט (נ.צ. 4). למי שמגיע ברכב רך / ג'יפון מומלץ להחנות למעלה, קרוב לציר הנפט, וללכת ברגל למאגורות.
בכל אופן הדרך ארוכה - למעלה מ-17 ק"מ בשבילים בשטח וממש לא מומלץ לנסוע לבד בשטח.
שימו לב כי השביל בדרך למאגורות חוצה שטח אש פעיל ואסור לכניסה באמצע השבוע.

תחילת הדרך למאגורות היא מכביש 40, כ-3.8 ק"מ דרומה מצומת הכניסה לעיר הנבטית עבדת (אתר של רשות הטבע והגנים ותחנת דלק) עם השלט החום שמאלה ומזרחה ל"נחל חווה".

איפוס מד אוץ

נ.צ. 1 (נקודת ציון) היא הנקודה בה יורדים מכביש 40 לכביש צדדי.
עד לנ.צ. 2 –נוסעים על כביש האספלט הישן עם סימון השבילים השחור 2.3 ק"מ עד לצומת של האספלט עם שביל רחב.

מנ.צ. 2 פונים שמאלה לשביל הכורכר הכבוש, המסומן בשחור, ונוסעים לאורכו - מרחק של 12.6 ק"מ (מצטבר 14.9 ק"מ) עד לנ.צ. 3, כשבאמצע הדרך עוברים ברמת נפחה עליה בנויים מבני בטון המשמשים לאימון של חיילי צה"ל.
נ.צ. 3 הוא צומת שבילים של השביל המסומן בשחור עם שביל ללא סימון הפונה צפונה. פונים שמאלה בצומת של נ.צ. וממשיכים על השביל הברור עוד 1.5 ק"מ (מצטבר 16.4 ק"מ) עד לצומת הגדול עם ציר הנפט החוצה את הדרך ומסומן בירוק ובשביל ישראל.
נ.צ. 4 הוא הצומת על ציר הנפט ומכאן ממשיכים ישר ומזרחה עוד 700 מטרים בירידה למאגורות. בקטע הזה הדרך הופכת להיות משובשת ועבירה בחלקה רק לרכב 4X4 עם הילוך כוח.
נ.צ. 5 הוא הרחבה הגדולה מעל מצוק הצינים ובכניסה למאגורות וסך הכול 17.1 ק"מ מהכביש ועד המאוגרות.

1602679963244

נקודות ציון בקובץ TWL וקובץ מסלול GPX

נ.צ. (נקודת הציון) של עץ השיטה ברשת ישראל הישנה:

מספר

צפונית

מזרחיות

1

1018751

128149

2

1017480

128992

3

1017136

137326

4

1018683

137376

5

1018947

137483

להורדת קובץ TWL של מסלול הטיול למכשירי GPS ולתוכנות ניווט

להורדת קובץ GPX של מסלול הטיול למכשירי GPS ולתוכנות ניווט


1602679961573

על המאגורות מספרים כי נחפרו בסלע במטרה לשמש כמאגרי נפט, אך עם הירידה בשימוש בצינור הנפט ירד הצורך לאחסן כמויות גדולות של נפט או גם שע''פ השמועה האומרת שהשטח שבו נחפרו המאגורות אינו מתאים לצרכי אחסון הדלקים.

שימו לב כי בכניסה למאגורות יש שלט המתריעה מכניסה פנימה מחשש למפולות - זהירות!!!


1602679957276

עוד מסלולי טיול וטיולים בארץ ובעולם:

מסלולי טיול בארץ:
בקעה ומדבר יהודה | גליל ורמת הגולן | ירושלים והשפלה | מרכז וגוש דן | נגב דרומה עד אילת
מיוחדים: כללי ומיוחד | נקודה בשטח | עבירות | טיולים רגליים

קישורים לטיולים והדרכות של אתר השטח בארץ ובעולם:

טיולי ג'יפים בארץ | הדרכות נהיגה וניווט
מסעות ג'יפים בעולם | טיפוס הרים | טיולי אופנועים | טיולי כביש בעולם

תגובות

22 תגובות

1

אורח/ת - Gady Vekslar

23 באוקטובר ב 12:28

נפלא. סיפור המאגורות יפה שישאר סודי, בכדי שנוכל לצ׳זבט היטב עליו ועל סיבותיו.
אני למשל שמעתי שזה מתקן אחסון גז. אל המתקן מכניסים בלון גומי ייחודי למתקן, ומנפחים בגז.
כמו כן שמעתי שניסו לאחסן שם נפט אבל האדמה בלעה אותו. (מישהו ראה שם סימני נפט?)
כמובן אורניום לשימושים אזרחיים.
הסיפור הכי טוב הוא שזה מתקן לאחסון בקבוקוני לקג׳ל לחרום
הכי כיף סודות.

2

אורח/ת - Adi Lew

23 באוקטובר ב 12:30

רק קחו בחשבון שהחפירה בסכנת קריסה, אז לא מומלץ להיכנס עם האופנועים ובטח שלא לתת גז עם כמה שזה מפתה.
חוץ מזה, מקום מדהים עם מלא ספקולציות🔥

3

אורח/ת - Bebe Israel Baqish

23 באוקטובר ב 12:31

עם כמות האשפה שהייתה שם שבת האחרונה המיקום ירד ל 2 כוכבי לכת ⭐⭐

4

אורח/ת - פלג הגדול

23 באוקטובר ב 12:32

דרך ללא מוצא

5

Ogash Ofer

23 באוקטובר ב 12:34

אורח/ת - פלג הגדול כתב/ה:
"

דרך ללא מוצא

"
נכון. אבל גם לא סוף העולם! ראשית אפשר לחזור לאחור בסיום הביקור או לצאת דרומה על ציר הנפט לעבר מכתש רמון. או צפונה (לקשוחים בלבד!) ולרדת את מעלה זיק לבקעת צין.

6

Ogash Ofer

23 באוקטובר ב 12:40

מסלול טיול ארוך המבקר גם במאגורות:
https://www.4x4.co.il/article/9216

7

אורח/ת - David Dekel

23 באוקטובר ב 13:11

האם מתאים לבוגרי הודו?

8

אורח/ת - יוסי הורוביץ

23 באוקטובר ב 13:12

מנהרות שרצו לשמש לאחסון נפט לזמן חירום ולא צלח העינין ואז נזנחו

9

Ogash Ofer

23 באוקטובר ב 13:17

אורח/ת - David Dekel כתב/ה:
"

האם מתאים לבוגרי הודו?

"
מי שטיפס את אוטוסטרדת ההימאליה (הודו) יכול ליהנות מהשביל האייכותי בדרך למאגורות.
תזכורת קטנה להודו אופנועים:
https://www.4x4.co.il/article/10140​​​​​​​

10

אורח/ת - Eyal Simchoni

24 באוקטובר ב 15:22

אכן מדהימה מיקום נהדר לשקיעות וזריחות , רק חבל שפחות נקי מחיריה .

11

אורח/ת - Micky Cohen

24 באוקטובר ב 15:23

למאותגרי 4 גלגלים, כלומר אלו על 2, קושי המסלול הוא?

12

Ogash Ofer

24 באוקטובר ב 15:23

אורח/ת - Micky Cohen כתב/ה:
"

למאותגרי 4 גלגלים, כלומר אלו על 2, קושי המסלול הוא?

"
עבירות קלה - מתאים גם לאופניים ואף לאדוונצ'רים גדולים (למעט קטע הירידה/עלייה אחרון).

13

אורח/ת - ירון הולנדר

24 באוקטובר ב 15:25

מעניין מי המציא את השם היצירתי?
כגודל הסודות ככה גודל הסיפורים על מטרת החפירה.
לדעתי. וזו דעתי האישית זה בכלל תחילת העבודות על המטרו של תל אביב. נתקעו בגלל שהתקציבים עברו לכביש עוקף נבי משהו בטיז אל משהו אחר.

14

Ogash Ofer

24 באוקטובר ב 15:25

אורח/ת - ירון הולנדר כתב/ה:
"

מעניין מי המציא את השם היצירתי?
כגודל הסודות ככה גודל הסיפורים על מטרת החפירה.
לדעתי. וזו דעתי האישית זה בכלל תחילת העבודות על המטרו של תל אביב. נתקעו בגלל שהתקציבים עברו לכביש עוקף נבי משהו בטיז אל משהו אחר.

"

זה בזכות הערוץ שלמרגלות המצוק שנקרא ״נחש צמא״

15

אורח/ת - ירון הולנדר

24 באוקטובר ב 15:25

ומי נתן את השם לערוץ ??

16

אורח/ת - Kfir Hagbi

24 באוקטובר ב 15:26

נראה כמו מנהרה התקפית של חמאס 😉

17

אורח/ת - Vadim Liderman

24 באוקטובר ב 15:27

נוזל ולא עובד טוב 😜

18

אורח/ת - Emanuel Lustig

24 באוקטובר ב 15:29

לא מבין. מה אורך המנהרה?

19

אורח/ת - Abo Karm Adkedk

24 באוקטובר ב 15:29


200 מטר

20

אורח/ת - סבי נחמן

24 באוקטובר ב 15:30

זוכר שהייתה מפולת והכניסה לרכב חסומה.
לפני שנים נכנסנו עם הרכב...

21

אורח/ת - אביחי

25 באוקטובר ב 05:54

הייתי שם פעם אחת
כיבינו את האורות של הדיפנדר והיה כזה חושך שהעיניים גם אחרי הרבה זמן, לא מתרגלות אליו. אתה פשוט רואה כלום. מטורף

22

אורח/ת - אודי

25 באוקטובר ב 13:08

כיוון שאף אחד לא כתב זאת לפני.
המנהרות אסורות לכניסת בני אדם , רכבים או כל דבר אחר !!!
ההנחיה היא של רשות שמורות הטבע ושל קצ"א (בעלת האתר)
פעם היו חתומות בבטון , היום כבר לא , כל הנכנס לשם מסכן את עצמו ומקריו.
ועובר על החוק (לכן בהמצאות פקח יתכן גם קנס בנוסף לנזיפה.